Przetarg wygrało polsko-litewskie konsorcjum firm: B.K. Tras Roboty Drogowe Borsukiewicz (lider konsorcjum), PPU Drabent Maria Drabent i Jacek Drabent, Projekt Plus oraz UAB Siauliu Plentas. Jeśli nie będzie odwołań, wkrótce nastąpi podpisanie umowy z wykonawcą i przekazanie placu budowy. Wówczas rozpocznie się realizacja inwestycji.
Czytaj też Turbulencje zakończone. Pas startowy do budowy
Roboty budowlane powinny zakończyć się we wrześniu 2018 roku a formalności związane ze zmianą certyfikacji lotniska w ciągu kolejnych dwóch miesięcy.
Na Krywlanach powstanie droga startowa o wymiarach 1350 m na 30 m (o nawierzchni utwardzonej z asfaltobetonu) i droga startowa o wymiarach 840 m na 160 m (o nawierzchni trawiastej). Wybudowane zostaną też: płyta do zawracania samolotów, drogi kołowania, płyty postojowe. Powstanie także strefa lądowania skoczków spadochronowych oraz niezbędna infrastruktura techniczna wraz z oświetleniem.
- Jeśli okaże się to potrzebne, będzie można rozwijać możliwości lokalnego lotniska - mówi zastępca prezydenta Białegostoku Adam Poliński.
Na początek Krywlany będą przystosowane do obsługi samolotów pasażerskich zabierających do 50 osób. Ich zasięg to 1,5 - 2 tys. km.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?