Wyszukiwarka wyborcza

Wybory Parlamentarne

Sprawdź, gdzie możesz zagłosować

Do wyborów pozostało

  • 01dzień
  • 18godz.
  • 11min.
Odwiedź serwis wyborczy 

KPKM wychodzi na prostą? 2019 rok spółka zamknęła zyskiem 1,3 mln zł

Tomasz Mikulicz
Tomasz Mikulicz
Właśnie otrzymaliśmy najnowsze dane. Zeszły rok zakończyliśmy zyskiem w wysokości 1,3 mln zł - podkreśla prezes KPKM Dariusz Ciszewski. To efekt programu naprawczego. Wojciech Wojtkielewicz
Wszystko wskazuje na to, że spółka komunikacyjna, która od początku zeszłego roku realizuje program naprawczy wychodzi na prostą. Tymczasem Henryk Dębowski zastanawia się ile kosztuje nowoczesny system informatyczny, który działa w KPKM od dziesięciu lat.

Czy spółkę na to stać? Czy to jest element programu naprawczego? - napisał nam przewodniczący PiS w radzie miasta Henryk Dębowski.

Znalazł bowiem w sieci informację o tym, że w Komunalnym Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej działa najnowocześniejszy system informatyczny w Europie - klasy ERP (ang. Enterprise Resource Planning), wspomagający zarządzanie firmą – TSI (Transportowe Systemy Informatyczne).

- Radny chyba nie zauważył, że kupiliśmy ten system już dziesięć lat temu - śmieje się prezes KPKM Dariusz Ciszewski. - W 2011 roku robiłem nawet konferencję, na której informowałem, że po pierwszym roku użytkowania systemu zaoszczędziliśmy dzięki niemu aż 2,3 mln zł.

Czytaj też: BKM. Program naprawczy w KPKM. Spółka ma 8,8 mln zł na minusie. I pracownicy nie dostali premii świątecznych

Dodaje, że na zakup systemu spółka wydała ok. 200 tys. zł. - Cena była tak niska, bo zobowiązałem się w zamian promować ten system. Byliśmy wszak pierwszą spółką w Polsce, która zdecydowała się na zakup takiego systemu. Obecnie płacimy wyłącznie za serwis - ok. 5 tys. zł rocznie - mówi prezes.

Dodaje, że oszczędności, jakie system przynosi polegają chociażby na tym, że bada on zużycie paliwa poszczególnych autobusów.

- Dzięki tym informacjom autobusy te nie są wysyłane na linie, które jeżdżą po centrum gdzie, trzeba stale podjeżdżać i hamować. System jest też bardzo pomocny w ustalaniu grafików kierowców. Każdy już tydzień wcześniej otrzymuje e-maila, na jakich liniach i w jakich godzinach danego dnia będzie jeździł - tłumaczy Dariusz Ciszewski.

Czytaj też: BKM. Białystok utrzymuje trzy spółki komunikacyjne. NIK i PiS mają zastrzeżenia

W końcówce 2018 roku pisaliśmy, że spółka była 7,7 mln zł na minusie ze stratą za listopad 2018 roku wynoszącą 1,1 mln zł. Z początkiem KPKM wprowadziła więc program naprawczy. Ma obowiązywać do 31 grudnia 2020 roku.

- Już teraz przynosi efekty. Właśnie otrzymaliśmy najnowsze dane. Zeszły rok zakończyliśmy zyskiem w wysokości 1,3 mln zł - podkreśla prezes.

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o tym, że radna PiS Agnieszka Rzeszewska prosiła miasto o wyjaśnienia m.in. dlaczego pracownicy KPKM - w przeciwieństwie do ich kolegów z pozostałych dwóch spółek nie dostali premii świąteczno-noworocznych. Prezes Ciszewski tłumaczył to właśnie realizacją programu naprawczego.

Henryk Dębowski komentuje, że program naprawczy, który raczej nie jest akceptowany przez pracowników, i tak nie przyniesie takich oszczędności, jakie mogłoby przynieść połączenie trzech spółek komunikacyjnych. Potrzebna jest jednak na to zgoda prezydenta, który zgodnie z kompetencjami powinien zainicjować działania w tym kierunku.

Czytaj też: Radna PiS: Prezes KPKM mał kupić komórkę za 3 tys. zł, a po kilku miesiącach za 9,2 tys. Prezes: To polityczne kłamstwo

- W poprzedniej kadencji rozmawialiśmy o tym publicznie, jednak to organ wykonawczy nie rada miasta, do którego należy gospodarowanie mieniem komunalnym nie chciał podjąć decyzji i dokonać rzetelnej i niezależnej analizy, na podstawie której można dokonać prawidłowej i rzeczywistej oceny kosztów i efektów łączenia spółek - zaznacza radny.

Władze miasta od lat powtarzają, że istnienie trzech spółek to oszczędności. Bo spółki ze sobą konkurują w polityce kosztowej. - Dzięki temu cena usług przewozowych jest niższa od wartości z miast, które mają tylko jednego przewoźnika. Daje to nam oszczędności wynoszące rocznie ok. 10 mln zł - podkreślał wiceprezydent Zbigniew Nikitorowicz w grudniu zeszłego roku odpowiadając na interpelację złożoną przez Henryka Dębowskiego.

2 miesiące urlopu rodzicielskiego dla ojca

Wideo

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
30 stycznia, 9:02, Ijon:

Zysk na koniec roku wynikał z "zrzutki" pozostałych firm komunikacyjnych. Już taka sama sytuacja była chyba 15 lat temu, też wtedy KPKM miał kilka milionów długu, który spłaciła firma KPK.

Masz racje dwie pozostałe spółki prawdopodobnie płacą dla KPKM po 50 tyś miesięcznie ale o tym głośno nikt nie mówi

G
Gość

Zastanawia mnie o czym i po co jest ten artykuł ? Napisany na polltyczne zamówienie ratusza, by wybielić wizerunek szanownego prezesa po ostatnim artykule, gdy wyszły na jaw podejrzenia, że prezes opłacany z naszych podatków kwotami porównywalnymi z zarobkami prezydenta , jest pozbawiony wszelkich hamulców to tego stopnia, że za publiczne (spółki komunalnej ) pieniądze kupuje sobie najnowsze telefoniki, komputerki itd. ? Spółki, którą zarządza od ponad 10 lat i którą w roku 2011 wyposażył w najnowocześniejszy w całej Europie system informatyczny .Razem z tym systemem zarządzali sobie spółką tak wybitnie, że w 2018 spółka ma 8.8 mln straty i zmuszona jest wprowadzać program naprawczy.Program , który jak wynika z serii kolejnych artykułów polega głownie na łupieniu załogi .Łupieniu, w ramach którego , prezes pozwala sobie nawet na działania bezprawne i z których musi się potem wycofywać. Gdzie więc był myślami pan prezes i jego cudowny system i jakie działania podejmowano przez te wszystkie lata, gdy strata spółki rosła .... i rosła... i rosła......Bo z materiałów prasowych, wynika ,że tylko łupił... i łupił... i łupił.Kurtyna

G
Gość
29 stycznia, 21:24, Gość:

Racja.kurs ekojazdy to by się przydał wielu kiermanom MPK.nieraz jadąc jako pasażer widziałem jak dają w [obraźliwe] mimo że do przystanku zostało sto metrów i sam by się dotoczył ale jeszcze zdąży dwa biegi do góry automat przełożyć by potem z gwizdem ostro retarder hamował...zero logiki.czasem wcześniej wysiadam bo tak szarpią co chwilę naciskając na [obraźliwe] gazu że aż szkoda wału napędowego oraz sprzegla i paliwa.

29 stycznia, 22:43, Gość:

Drogi kolego sympatyczny, to że szarpie nie jest główną winą kierowcy. Gdzie w automatycznych skrzyniach biegu masz sprzęgło ? NIE MASZ KOMPLETNEGO POJĘCIA NA TEMAT AUTOBUSÓW, A NARZEKASZ. Najlepiej żalić się na porannym jacy ci kierowcy są chamscy, a jak pasażerowie zachowują się w autobusie to już nikt nic nie pisze. Bydło zwyczajne, zamiast wyrzucić pustą butelkę do kosza na przystanku to wsadzacie do tych koszy w autobusie. Gumy na siedzeniach, pestki na podłodze, chusteczki wrzucane między siedzenia. ZWYCZAJNE BYDŁO. Normalny człowiek tak nie robi, trochę kultury.

Nie powiem są kierowcy co nie potrafią jeździć,ale nie wszyscy. Sam jestem kierowcą i staram się jeździć O CZASIE, bez gwałtownych hamowań, ale czasami są sytuację , które wymuszają ostre hamowanie. Dużo kierowców OSOBÓWEK nie myśli, wyprzedza autobus , zjeżdża na pas przed autobusem i skręca w prawo ( gdzie tu logika ?) , kierowcy autobusów nie są święci, ale musimy czasami wymusić wyjazd z zatoki/ pętli bo żaden nie che wpuścić nas do ruchu i dziwicie się ,że autobus jest spóźniony ? Inna sprawa to ROZKŁADY JAZDY ustalone przez pracowników BKM, większości robią taki rozkład,że w głowie się nie mieści ( przerwy 3 minuty w godzinach szczytu, krótki przejazd między przystankami) i przerwy które każdy człowiek zasługuję w pracy (na kanapkę, rozprostowanie kości) mimo spóźnienia. Więc narzekanie na kierowców ,że przyjeżdżają spóźnieni wiedząc, że są korki jest po prostu głupie. Co do autobusów to nie ma dwóch identycznych samochodów pod względem technicznym. Szarpać może skrzynia, w każdym autobusie inaczej reaguje hamulec (czułość).

A tak na koniec. Kultura i wyrozumienie względem siebie i będzie lepiej.

Drogi panie.poczytaj trochę mechaniki.mowisz że w autobusach z automatem nie ma sprzęgła.chyba piszesz o dziwigni przy podłodze zwanej p e d a l e m sprzęgła.bo sprzęgło miedzy skrzynia a silnikiem musi być i jest .bez niego byś nie wyjechal swym automatem z zajezdni.chyba że na holu do warsztatu.

G
Gość

Radny !! Hahaha ....................................

G
Gość
29 stycznia, 21:24, Gość:

Racja.kurs ekojazdy to by się przydał wielu kiermanom MPK.nieraz jadąc jako pasażer widziałem jak dają w [obraźliwe] mimo że do przystanku zostało sto metrów i sam by się dotoczył ale jeszcze zdąży dwa biegi do góry automat przełożyć by potem z gwizdem ostro retarder hamował...zero logiki.czasem wcześniej wysiadam bo tak szarpią co chwilę naciskając na [obraźliwe] gazu że aż szkoda wału napędowego oraz sprzegla i paliwa.

29 stycznia, 22:43, Gość:

Drogi kolego sympatyczny, to że szarpie nie jest główną winą kierowcy. Gdzie w automatycznych skrzyniach biegu masz sprzęgło ? NIE MASZ KOMPLETNEGO POJĘCIA NA TEMAT AUTOBUSÓW, A NARZEKASZ. Najlepiej żalić się na porannym jacy ci kierowcy są chamscy, a jak pasażerowie zachowują się w autobusie to już nikt nic nie pisze. Bydło zwyczajne, zamiast wyrzucić pustą butelkę do kosza na przystanku to wsadzacie do tych koszy w autobusie. Gumy na siedzeniach, pestki na podłodze, chusteczki wrzucane między siedzenia. ZWYCZAJNE BYDŁO. Normalny człowiek tak nie robi, trochę kultury.

Nie powiem są kierowcy co nie potrafią jeździć,ale nie wszyscy. Sam jestem kierowcą i staram się jeździć O CZASIE, bez gwałtownych hamowań, ale czasami są sytuację , które wymuszają ostre hamowanie. Dużo kierowców OSOBÓWEK nie myśli, wyprzedza autobus , zjeżdża na pas przed autobusem i skręca w prawo ( gdzie tu logika ?) , kierowcy autobusów nie są święci, ale musimy czasami wymusić wyjazd z zatoki/ pętli bo żaden nie che wpuścić nas do ruchu i dziwicie się ,że autobus jest spóźniony ? Inna sprawa to ROZKŁADY JAZDY ustalone przez pracowników BKM, większości robią taki rozkład,że w głowie się nie mieści ( przerwy 3 minuty w godzinach szczytu, krótki przejazd między przystankami) i przerwy które każdy człowiek zasługuję w pracy (na kanapkę, rozprostowanie kości) mimo spóźnienia. Więc narzekanie na kierowców ,że przyjeżdżają spóźnieni wiedząc, że są korki jest po prostu głupie. Co do autobusów to nie ma dwóch identycznych samochodów pod względem technicznym. Szarpać może skrzynia, w każdym autobusie inaczej reaguje hamulec (czułość).

A tak na koniec. Kultura i wyrozumienie względem siebie i będzie lepiej.

Brawo, dobrze napisane.

z
zenek

Celebryta Ciszewski najpierw sam zadłużył firmę, a teraz restrukturyzuje. Dawno out.

G
Gość
29 stycznia, 21:24, Gość:

Racja.kurs ekojazdy to by się przydał wielu kiermanom MPK.nieraz jadąc jako pasażer widziałem jak dają w [obraźliwe] mimo że do przystanku zostało sto metrów i sam by się dotoczył ale jeszcze zdąży dwa biegi do góry automat przełożyć by potem z gwizdem ostro retarder hamował...zero logiki.czasem wcześniej wysiadam bo tak szarpią co chwilę naciskając na [obraźliwe] gazu że aż szkoda wału napędowego oraz sprzegla i paliwa.

29 stycznia, 23:10, Gość:

Znawca od 7 boleści! Jak się nie znasz na autobusach oraz motoryzacji to nie udzielaj swoich wypowiedzi bo to normalne wstyd!

Napisał prawdę. Po co deptać gaz jak za 200m masz się zatrzymać?

Ciskasz się a widać, że masz marne pojęcie o prowadzeniu pojazdów. Szczególnie dużych.

Znałem takich "fachowców". Przejeżdźili 35 lat za fajerą a jeździć się nie nauczyli nigdy...

Amen.

G
Gość
29 stycznia, 21:24, Gość:

Racja.kurs ekojazdy to by się przydał wielu kiermanom MPK.nieraz jadąc jako pasażer widziałem jak dają w [obraźliwe] mimo że do przystanku zostało sto metrów i sam by się dotoczył ale jeszcze zdąży dwa biegi do góry automat przełożyć by potem z gwizdem ostro retarder hamował...zero logiki.czasem wcześniej wysiadam bo tak szarpią co chwilę naciskając na [obraźliwe] gazu że aż szkoda wału napędowego oraz sprzegla i paliwa.

29 stycznia, 23:10, Gość:

Znawca od 7 boleści! Jak się nie znasz na autobusach oraz motoryzacji to nie udzielaj swoich wypowiedzi bo to normalne wstyd!

Panie furmanów:

Tak się składa, że pracowałem kilka lat w komunikacji miejskiej. Mało który kierowca miał pojęcie o technicznej i oszczędnej jeździe.

Tak się składa , że jeździłem autobusami z zamontowana instalacją LPG. ( dla jasności dodam , że autobus nie jechał wyłącznie na gazie tylko był to dodatek wstępny do powietrza).

Autobus był dynamiczniejszy i spalał do 15% mniej ON i jednocześnie około 5-6 l LPG/100km.

Rozmawiamy dalej "znafco"?

I
Ijon

Zysk na koniec roku wynikał z "zrzutki" pozostałych firm komunikacyjnych. Już taka sama sytuacja była chyba 15 lat temu, też wtedy KPKM miał kilka milionów długu, który spłaciła firma KPK.

G
Gość

"... istnienie trzech spółek ..." ??????????????

Przy jednym środku transportu ??????

Trzy zarządy miejskich spółek ????????

G
Gość

Toz ten prezes to cudotworca z -7,7 mln w rok na 1,3 mln na ministra finansow go!!!!😄

G
Gość
29 stycznia, 20:59, Gość:

Niesamowite jak prezesiki umieją "oszczędzać"...

Szczególnie Moskwa "narobił " oszczędności.

Na dniach na być wprowadzany nowy układ zbiorowy. Dopiero będą oszczędności. Kierowcy do garnka nie będą mieli co włożyć...

Ps. Panowie prezesi, dyrektorzy, kierownicy... A może zainwestować w kierowców? Zorganizować kurs ekojazdy?

A może zainwestować w instalację LPG do autobusów- bardzo szybko się zwraca i przynosi spore oszczędności.

A nie pieprzyć głodne kawałki o jakichś programach, które pomagają jak umarłemu kadzidło...

Panowie kierowcy tylko strajk nam pomoże i to taki żeby kapicowego aż w du pie zakuło inaczej naprawdę będziemy głodować bo za 2500 nie da się żyć. Ale nie przecież nasze związki to sługusy dyrektorów i nie zrobią nic dla pracowników. Pogonić że związku tych starych komuchów

G
Gość

Kłamie w żywe oczy.Dostal kasę od kapicowego .To jest swi na niech zdechnie

G
Gazik

Wyrzucić 2/3 darmozjadów z zarządu a autobusy przerabiać na LPG i CNG!!! I żadnych planów ani programów z dziesięcioma dyrektorami nimi kierującymi nie będzie trzeba! LPG kosztuje połowę tego co olej napędowy! Jak inaczej wytłumaczyć wam matoły, że to czysta oszczędność?

G
Gość
29 stycznia, 21:24, Gość:

Racja.kurs ekojazdy to by się przydał wielu kiermanom MPK.nieraz jadąc jako pasażer widziałem jak dają w [obraźliwe] mimo że do przystanku zostało sto metrów i sam by się dotoczył ale jeszcze zdąży dwa biegi do góry automat przełożyć by potem z gwizdem ostro retarder hamował...zero logiki.czasem wcześniej wysiadam bo tak szarpią co chwilę naciskając na [obraźliwe] gazu że aż szkoda wału napędowego oraz sprzegla i paliwa.

Znawca od 7 boleści! Jak się nie znasz na autobusach oraz motoryzacji to nie udzielaj swoich wypowiedzi bo to normalne wstyd!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3