Koronawirus - wsparcie interwencyjne dla członków BCC. Firmy mogą zadawać pytania! [ważne kontakty]

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
Echo Dnia
W związku z dynamicznym rozwojem wydarzeń związanych z epidemią koronawirusa BCC uruchamia wsparcie interwencyjne dla członków swojego stowarzyszenia.

Eksperci i kancelarie prawne będą pełniły dyżury w trakcie których każdy członek klubu może zgłaszać problemy i uzyskać konsultację dotyczącą wielu obszarów działalności gospodarczej w tych niesprzyjających warunkach.

Na stronie głównej www.bcc.org.pl będą sukcesywnie dodawane nowe informacje związane z prowadzeniem działalności gospodarczej w sytuacji rozprzestrzeniającego się koronawirusa (porady, kontakty do ekspertów, kancelarii prawnych oraz innych członków BCC, którzy mogą być wsparciem merytorycznym).

SZTAB ANTYKRYZYSOWY

[kontaktując się należy poinformować, że są Państwo przedstawicielami firmy członkowskiej BCC z podaniem jej nazwy i kontaktu do siebie]

Płonka Ozga: [email protected]
Radosław Płonka
tel. 501 177 515, 506 555 470
(kontakt telefoniczny w dni powszednie w godzinach 9-18; maile przesłane przed i po tych godzinach również będą odbierane)

Crido: [email protected]
(zapytanie zostanie skierowane do odpowiedniego specjalisty, który udzieli odpowiedzi niezwłocznie, nie później niż w ciągu 24h od otrzymania maila; odpowiedź przyjdzie od konkretnego specjalisty, który w stopce będzie miał wskazane dane kontaktowe, m.in. bezpośredni numer telefonu komórkowego)

Obszar zapytań:

1. Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych, m.in.:
• czy mogę oddelegować pracowników do pracy zdalnej?
• czy mogę objąć kwarantanną pracowników przyjeżdżających z krajów dotkniętych epidemią?
• czy i jakie świadczenia z ZUS przysługują pracownikom opiekującym się małoletnimi dziećmi?
• czy mogę wysłać pracownika na delegację do państwa dotkniętego epidemią?

2. Kontrakty, m.in.:
• czy mogę odstąpić od umowy powołując się na siłę wyższą?
• czy mogę renegocjować warunki umowy z uwagi na występowanie epidemii?
• czy mój kontrahent może zrezygnować z zawartej umowy bez konsekwencji finansowych?

3. Ubezpieczenia, m.in.:
• czy ubezpieczenie chroni moją firmę w sytuacji epidemii?
• czy mogę żądać wypłaty środków z ubezpieczenia?
• czy mogę teraz renegocjować warunki ubezpieczenia?

4. Prawo restrukturyzacyjne i upadłościowe, m.in.:
• jakie środki prawne przysługują mi na wypadek utraty płynności mojej firmy?
• kiedy muszę złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości?
• czy jako członek zarządu ponoszę osobistą odpowiedzialność za zobowiązania spółki?

5. Postępowania sądowe, m.in.:
• czy mogę wytoczyć powództwo przeciwko mojemu kontrahentowi w sytuacji odstąpienia od umowy?
• czy mogę uzyskać zabezpieczenie sądowe, kiedy mój kontrahent rozwiązał umowę?

6. Pomoc prawna na wypadek zamknięcia biura, zakładu pracy, placówki handlowej, m.in.
• czy mogę odwołać się od decyzji o zamknięciu mojego biura / zakładu pracy?
• czy muszę w takiej sytuacji płacić pracownikom?
• czy mogę żądać rekompensaty od Skarbu Państwa w przypadku zamknięcia sklepu?

Kondrat i Partnerzy
Justyna Stefańczyk-Kaczmarzyk, partner: [email protected]
Tel. +48 509 963 136
Obszar zapytań:
- porady w zakresie prawa farmaceutycznego (w tym wyroby medyczne) i medycznego

4 Business & People: [email protected]
Katarzyna Lorenc
Tel.: +48 606 941 499 Obszar zapytań:
- praca zdalna – organizacja home office
- wskazówki zarządzania zespołem zdalnym

Dawid & Partnerzy: [email protected]
nr tel. 34 365 18 64 oraz 22 375 90 30
(w ciągu jednego dnia roboczego przedstawiciel kancelarii skontaktuje się aby udzielić podstawowych informacji prawnych)
Obszar zapytań – można uzyskać pomoc w sprawach:
- gospodarczych,
- cywilnych,
- administracyjnych,
- podatkowych,
- prawa pracy.

Mariański Group: [email protected]
(adres będzie działał od 16 marca w dni robocze w godzinach 10-15 przez ekspertów kancelarii; maile przesłane przed i po tych godzinach również będą odbierane)
Obszar zapytań:
- umowy w obrocie gospodarczy,
- umowy cywilnoprawne,
- odpowiedzialność odszkodowawcza,
- kary umowne,
- opóźnienia w dostawach, odbiorach
Godziny dyżuru eksperta: 10.00 – 15.00 w dni Udostepnienie maila interwencyjnego: najbliższy poniedziałek 16.03

Kontakt do dyrektora Biura Interwencji BCC: Krzysztof Ostrowski, tel. 22 582 61 12, 602 399 642, [email protected]

Uwaga na chińskie telefony

Wideo

Materiał oryginalny: Koronawirus - wsparcie interwencyjne dla członków BCC. Firmy mogą zadawać pytania! [ważne kontakty] - Gazeta Pomorska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie