Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Konsultacje w sprawie budowy Szosy Supraskiej. Od nich zależy, jak połączy się ul. Białostocka z Szosą Baranowicką

OPRAC.: red
Droga krajowa 65 na odcinku w Grabówce
Droga krajowa 65 na odcinku w Grabówce Wojciech Wojtkielewicz/Archiwum
Mieszkańcy Grabówki, ale nie wszyscy, mogą wypowiadać się na temat budowy Szosy Supraskiej. Opinie można wyrażać do 10 maja.

Uchwałę o przeprowadzeniu konsultacji podjęła w listopadzie 2021 roku Rada Miejska Supraśla z inicjatywy radnego Tadeusza Karpowicza. Starania o budowę Szosy Supraskiej, jako ówczesny sołtys Grabówki, rozpoczął z częścią mieszkańców jeszcze w 2008 roku. W zamyśle pomysłodawców droga miałaby przejąć część ruchu z obciążonej ulicy Białostockiej. Po wielu latach gmina uzyskała wiosną 2021 roku pozwolenie na budowę ulicy.

W konsultacjach mogą wziąć udział tylko mieszkańcy Grabówki zamieszkali przy ulicach: Szosa Supraska, część ulicy Sportowej do ronda, Mahoniowa, Ananasowa, Leśna Polana, Brzoskwiniowa, Cyprysowa, Cytrynowa, Magnoliowa, Agrestowa, Malinowa i część Leszczynowej od nr 13 do 25. Celem konsultacji jest uzyskanie opinii mieszkańców, czy drogę należy wykonywać w tzw. wariancie „A” (krótszym), czy „B” (dłuższym).

Szosa Supraska w Grabówce, która obecnie istnieje tylko częściowo jako droga nieutwardzona wymaga budowy od podstaw. Może zostać wykonana jako droga zbiorcza łącząca drogę krajową nr 65 do Bobrownik z drogą powiatową – ul. Białostocką. Jej przebieg zaplanowany został od skrzyżowania z drogą krajową w rejonie ul. Rysiej, dalej istniejącym śladem na północ w kierunku ulicy Leszczynowej, przecinając ulicę Sportową i Mahoniową, a następnie po śladzie ulicy Cytrynowej i Malinowej wraz z ich poszerzeniem do ulicy Białostockiej (wariant „B”).

- Dalsza budowa drogi do ul. Białostockiej byłaby wykonana później jako II etap i po uprzednim przeprojektowaniu jako ciągu wewnątrzosiedlowego (a nie zbiorczego, głównego) - zapewniają władze gminy na stronie internetowej.

Możliwa jest także realizacja budowy tej drogi w wersji skróconej na odcinku od drogi krajowej do ulicy Leszczynowej (na rys. wariant „A”). W tej wersji ulica pełniłaby funkcję drogi typowo osiedlowej. Jest to krótszy odcinek, ale będzie spełniał swoją istotną rolę komunikacyjną dla mieszkańców kilku najbliższych ulic. Nie będzie to jednak droga tak mocno uczęszczana jak w wariancie „B”.

Wybór wariantu ma również wpływ na koszty inwestycji.

- Kosztorys inwestorski wykonania drogi w wariancie „B” opiewa na kwotę ok. 13,5 mln zł, a obecnie może to być koszt od 15 do 20 mln zł - zaznaczają władze gminy na stronie internetowej. - Natomiast w przypadku wariantu „A” koszt tej inwestycji może wynosić ok. 7 - 8 mln zł, na co realnie gmina Supraśl może uzyskać dofinansowanie rządowe.

Uprawnieni mieszkańcy Grabówki na wyrażenie swoich opinii mają czas do 10 maja 2022 roku. Ankiety można składać w sołectwie lub w urzędzie miejskim w Supraślu.

Czytaj:Jak oświetlenie drogi stało się zakładnikiem walki o podział gminy

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny