Na rasie z ulgą powinni odetchnąć pasażerowie miejskiej komunikacji. Od środy 11 grudnia linie 15, 20 i 102 powrócą na swoją stałą trasę :
- - autobusy nr 15 w obu kierunkach (do Elektrociepłowni) będą kursowały ulicami: Sitarska – Radzymińska – Zagumienna – Sokólska – Tysiąclecia Państwa Polskiego i dalej stałą trasą.
- - linia nr 20 w obu kierunkach pojadą ulicami: Jurowiecka – Tysiąclecia Państwa Polskiego – Radzymińska – Zagumienna – Sokólska – Tysiąclecia Państwa Polskiego i dalej stałą trasą.
- - autobusy 102 w obu kierunkach będą kursowały ulicami: Jurowiecka – Tysiąclecia Państwa Polskiego – Radzymińska – Zagumienna – Sokólska – Tysiąclecia Państwa Polskiego i dalej stałą trasą.
Ulica Jurowiecka w Białymstoku przed laty. Tak kiedyś wygląd...
W kierunku centrum będzie obowiązywał dodatkowy przystanek Tysiąclecia Państwa Polskiego / Wileńska (nr inw. 651).
Powrót autobusów na Jurowiecką i Tysiąclecia PP oznacza jedno: przebudowa dwóch ważnych tras w centrum Białegostoku dobiegła końca.
Czytaj też: Makabryczna śmierć w Galerii Jurowieckiej. Mężczyzna skoczył z pierwszego piętra i zginął
- Prace na ul. Jurowieckiej zostały już odebrane. Przebudowa jest zakończona. Z kolei na al. Tysiąclecia PP trwają jeszcze drobne roboty wykończeniowe. Odbiory powinny się rozpocząć w przyszłym tygodniu - mówi Anna Kowalska z białostockiego magistratu.
Al. Tysiąclecia PP została przebudowana od ul. Wileńskiej do trasy generalskiej. Prawie na całym fragmencie są dwie jezdnie. Powstały także ścieżki rowerowe, nowe chodniki, zjazdy i zieleńce. Inwestycja kosztowała ok. 15 mln zł.
Do dwóch jezdni została też poszerzona ul. Jurowiecka. Rozbudowane zostało również skrzyżowanie z ul. Ciepłą, pojawiła się sygnalizacja świetlna. Zostały też wytyczone buspasy dla komunikacji miejskiej. Inwestycja kosztowała ok. 12 mln zł. Pojawiły się jednak problemy.
- Gdzie jest ścieżka rowerowa? - pytają białostoczanie. Pytanie nie dziwi, bo trasy dla jednośladów przy modernizowanych ulicach stały się już standardem. W dodatku w mieście od kilku lat z powodzeniem działa miejski rower.
- Wybudowanie ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Jurowieckiej było niemożliwe ze względu na ukształtowanie terenu przyległego do galerii. Są duże różnice poziomów terenu - odpowiada Anna Kowalska. - Ponadto na Jurowieckiej usytuowane są przystanki, których obecność wymaga miejsca. Z kolei w rejonie ronda Św. Faustyny - i po stronie północnej, i południowej - szerokość chodników jest zróżnicowana. Są odcinki, gdzie wynosi ona zaledwie 2 m. Dlatego niemożliwe jest poprowadzenie ścieżki rowerowej, która musi mieć określone parametry - dodaje przedstawicielka magistratu.
Przypomina, że w pobliżu jest ścieżka rowerowa, przy rzece Białej i biegnie równolegle do ul. Jurowieckiej. Można nią dojechać do ul. Włókienniczej i dalej do Poleskiej.
Strefa Biznesu: Takie plany mają pracodawcy. Co czeka rynek pracy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?