Kolor auta i ich sprzedaż. Samochód używany w kolorze niebieskim sprzedaje się o 5 dni dłużej, niż w szarym (zdjęcia)

Andrzej Matys
Andrzej Matys
Z analizy AAA AUTO wynika, że w 2019 roku właściciele sprzedający swoje auta czekali na kupca średnio 42 dni. AAA Auto
Chociaż wśród kierowców rośnie zainteresowanie lakierami metalicznymi, a udział ekstrawaganckich kolorów takich, jak zielony lub pomarańczowy nieznacznie rośnie, większość kupujących jest w swych wyborach konserwatywna.

- Dla większości klientów kolor auta nie jest kluczowym czynnikiem przy wyborze samochodu. Większośc wybiera auto w lepszym stanie technicznym, niezależnie od koloru. Jest on ważny dla maksymalnie 10 proc. klientów. Wielu może to zaskakiwać, ale mężczyźni częściej wybierają kolor niż kobiety - mówi Karolina Topolova, dyrektor generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

W JAKICH KOLORACH AUTA SPRZEDAJĄ SIĘ NAJLEPIEJ, A W JAKICH NAJGORZEJ - SPRAWDŹ W GALERII

To jeden z powodów, dla których czarny (21 proc.), srebrny (19 proc.) i różne odcienie szarości (16 proc.) od lat należą do najlepiej „sprzedających się“ kolorów samochodów.
Takie dane wynikają z analizy sprzedaży największego dealera samochodów używanych AAA AUTO, którą przeprowadzono na próbie ponad 50.000 aut sprzedanych w Polsce w ciągu ostatnich 5 lat.

Czytaj również: TOP 15 najmniej awaryjnych samochodów do 20 tys. zł. Tanie i niezawodne! Zobacz ranking

- Tendencja ta jest znacznie bardziej widoczna w tańszych samochodach, w przypadku których klienci skupiają się niemal wyłącznie na technicznym stanie auta. W przypadku droższych lub nowych samochodów, klienci częściej domagają się preferowanego koloru – dodaje Karolina Topolova.

Średni czas sprzedaży 10 modeli aut używanych najczęściej zgłaszanych do sprzedaży w 2019 roku:








Marka i model samochodu Średni czas sprzedaży (2019 rok)
OPEL ASTRA38 dni
AUDI A439 dni
VOLKSWAGEN PASSAT
40 dni

BMW 3

44 dni

VOLKSWAGEN GOLF

42 dni

FORD FOCUS

39 dni

SKODA OCTAVIA

41 dni

OPEL CORSA

36 dni

FORD MONDEO

39 dni

BMW 5

48 dni

Niewielki odsetek klientów preferujący ekstrawaganckie barwy ma zwykle bardzo konkretny cel, z którego nie chce zrezygnować. Wręcz przeciwnie, np. czerwień pastelowa (bez lakieru metalicznego) jest specyficzna i rzadko akceptowana przez mężczyzn, ale bardziej popularna wśród kobiet.

Jak zmieniły się tendencje zakupowe w czasie pandemii?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie