Kolejowa obwodnica Białegostoku. Mieszkańcy gminy Dobrzyniewo Duże są przeciw. To już kolejne spotkanie z kolejarzami

(d)
Mieszkańcy gminy Dobrzyniewo Duże jednogłośnie stwierdzili, że proponowane przez kolej nowe trasy przebiegu torów nie są dobrym rozwiązaniem, bo zbyt ingerują w istniejące gospodarstwa i domy
Mieszkańcy gminy Dobrzyniewo Duże jednogłośnie stwierdzili, że proponowane przez kolej nowe trasy przebiegu torów nie są dobrym rozwiązaniem, bo zbyt ingerują w istniejące gospodarstwa i domy Donata Żmiejko
Ponad 600 osób z gminy Dobrzyniewo Duże zapoznało się z nowymi wariantami przebiegu Kolejowej Północnej Obwodnicy Białegostoku. Zaprezentowali je przedstawiciele spółki PKP PLK. Było mnóstwo emocji. Zebrani zapoznali się także z propozycjami rozwiązań Społecznego Komitetu na rzecz Rozwoju Gminy Dobrzyniewo Duże oraz władz Wasilkowa.

Kolejowa Północna Obwodnica Białegostoku ma połączyć trasę z Warszawy przez Białystok do Ełku z linią z Białegostoku do Sokółki.
Umożliwi ona sprawne połączenie linii kolejowych. Obecnie trzeba zmieniać kierunek jazdy. Wybudowanie obwodnicy ma usprawnić przejazd pociągów i skrócić czas przejazdu. Jak twierdzą przedstawiciele PKP PLK, ważne jest też to, że kolejowy transport towarowy zostanie przeniesiony poza obręb Białegostoku. to także możliwość wprowadzenia kolei aglomeracyjnej, tj. umieszczenia na tej obwodnicy również przystanków, z których będą mogli korzystać mieszkańcy.

Poniedziałkowe spotkanie mieszkańców gminy Dobrzyniewo Duże z przedstawicielami spółki PKP-PLK było już drugą konsultacją. We wrześniu po wielu krytycznych uwagach dotyczących przedstawionych wówczas wariantów budowy obwodnicy, spółka przygotowała kolejne propozycje rozwiązania sprawy budowy kolejowej trasy.

Spotkania organizowane przez PKP PLK mają na celu dopracowanie wariantu, który będzie akceptowalny zarówno dla mieszkańców, jak i dla transportu kolejowego - wyjaśniał Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP-PLK

Zobacz także: Północna obwodnica kolejowa przetnie domy, lasy i grunty rolne? Są takie groźby

Mieszkańcy gminy Dobrzyniewo Duże jednogłośnie stwierdzili, że nie potrzebują komunikacji kolejowej na tym terenie i znakomicie radzą bez niej. Proponowane przez kolej trasy przebiegu torów - według zebranych - nie są dobrym rozwiązaniem, bo zbyt ingerują w istniejące gospodarstwa i domy. Ich realizacja będzie bardzo uciążliwa dla osób, które jeśli nawet nie stracą dobytku, to będą cierpieć z powodu bardzo bliskiego sąsiedztwa torów.

Z nowymi wariantami przebiegu obwodnicy można zapoznać się także po pobraniu plików ze strony: https://oc.plk-sa.pl/index.php/s/l7wmkJxz2CB7o0c. Hasło dostępu to: SWPOB.

Z dwóch wariantów przebiegu obwodnicy zaprezentowanych przez Społeczny Komitet Na Rzecz Rozwoju Gminy Dobrzyniewo Duże wynika, że trasa obwodnicy przebiegałaby głównie przez tereny leśne. Warianty były opracowywane przede wszystkim pod kątem zminimalizowania oddziaływania na mieszkańców jakiejkolwiek gminy. Przedstawiciele PKP PLK zapewniali, że analizują te projekty i ewentualnie będą one również brane pod uwagę przy ostatecznym wyborze najkorzystniejszych wariantów na etapie przygotowywania projektów przebiegu trasy kolejowej.

Konsultacje komentowano też szeroko w serwisach społecznościowych. Swoją opinią podzielił się m.in. Maciej Żywno, były wicemarszałek województwa podlaskiego

Przedstawiciele spółki PKP PLK podczas spotkania zapewnili, że pierwsze - najbardziej kontrowersyjne warianty przebiegu torów, które były prezentowane we wrześniu, nie będą realizowane. Twierdzą, że chcą wypracować kompromis, szukają najlepszego rozwiązania budowy obwodnicy.

Wybór wariantów do dalszego opracowania ma trwać kilka miesięcy, najpóźniej jednak do końca roku wybrany ma być najkorzystniejszy wariant, który posłuży do opracowania dokumentacji projektowej. Cała inwestycja ma zostać zrealizowana w ciągu siedmiu lat.

TU ZOBACZ: Wielka awantura o przebieg kolejowej inwestycji. Ludzie boją się, że tory przetną ich posesje!

Strefa Biznesu: Takie plany mają pracodawcy. Co czeka rynek pracy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 42

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bstok

Chociaż jestem wielkim zwolennikiem kolei, to tej obwodnicy nie rozumiem i dlatego dołączam się do protestujących. Możliwość wjazdu od strony Warszawy do Ełku bez wjazdu na stację Białystok Centralny była zawsze i jedynie teraz jest zlikwidowana w związku z pracami w Starosielcach. Chodzi tu o łącznicę w Turczynie. Jej odbudowa umożliwi przejazd pociągów toowarowych obrzeżami miasta. Uprzykrzanie ludziom życia nową obwodnicą tylko po to, by nie zmieniać czoła na Centralnym, to przerost formy nad treścią. Chyba, że czegoś nie wiemy i stąd ten upór (?).

S
Sokół

Oni k....a będą obwodnice robić. Zróbcie w końcu przejazd kolejowy na Popiełuszki bo dziury po kolana. !!! A później się za obwodnice weźcie patałachy.

M
Merk
5 lutego, 08:47, Gość:

zebrało się kilku mieszkańców wsi, napędzili stracha sąsiadom jakimiś chorymi opowieściami. Przeciez ludzi emieszkają tuż przy torach. Co z tego, ze przetnie domy na pół - wówczas kolej wykupi taki dom. Tak samo jest przy budowie drogi

5 lutego, 9:49, gość:

Zapraszam Ciebie np. do miejscowości Dzikie koło Dobrzyniewa. Zobaczysz jak fajnie mieszka się w pobliżu torów, szczególnie jak towarowy jedzie. Nawet szklanki do swojej "mądrej "buzi nie podniesiesz bo od drgań zęby sobie wybijesz. O hałasie nie wspomnę, np. o godz. 23.

Zapraszam. Szybko zmienisz zdanie i przestaniesz pisać głupoty.

Takiemu marudzie to nawet kumkanie żab w szczerym polu przeszkadza. Szklankę wsadź w koszyczek z prlu i po kłopocie. Pierwszy w Dzikiich się osiedliles czy tory powstały?

M
Marta

Mnie to nie dotyczy ale jeśli pozwolicie pozwolimy na to by pkp zrobiła to po trupach do celu zabierając ludziom dobytek to w przyszłości jeszcze łatwiej przyjdzie im zabieranie cudzej własności. Skoro jest inna trasa taka która nie zaszkodzi ludziom to jaki problem??? Ludzie wyjdźcie na ulicę zróbcie coś!!!!!!

G
Gość

PiS na zbuduje tory, centralne li lokalne otnisko i tramwaj wodny do Rzeszowa. Wszystko będzie za darmo. Tylko runie służba zdrowia i państwowe szkoły - w całej Polsce. Też dzięki PiS.

G
Gość

Do tych co piszą, że ludzie z Dobrzyniewa przywożą dzieci do szkół w Białymstoku... Skąd wiecie, że są z Dobrzyniewa? Wg mnie są to pojedyncze przypadki, ponieważ gmina Dobrzyniewo posiada cztery szkoły podstawowe (Obrubniki, Fasty, Nowe Aleksandrowo i Dobrzyniewo Duże)

g
gość
5 lutego, 08:47, Gość:

zebrało się kilku mieszkańców wsi, napędzili stracha sąsiadom jakimiś chorymi opowieściami. Przeciez ludzi emieszkają tuż przy torach. Co z tego, ze przetnie domy na pół - wówczas kolej wykupi taki dom. Tak samo jest przy budowie drogi

Zapraszam Ciebie np. do miejscowości Dzikie koło Dobrzyniewa. Zobaczysz jak fajnie mieszka się w pobliżu torów, szczególnie jak towarowy jedzie. Nawet szklanki do swojej "mądrej "buzi nie podniesiesz bo od drgań zęby sobie wybijesz. O hałasie nie wspomnę, np. o godz. 23.

Zapraszam. Szybko zmienisz zdanie i przestaniesz pisać głupoty.

Z
Zyga

Najważniejsze jest to by projektant sam przeszedł całą trasę i dopiero wtedy zaprojektował przebieg obwodnicy, niech nie projektuje wg. mapy.Wtedy jest najmniej zastrzeżeń.Przerabiałem to osobiście i wiem o czym mówię.

g
gość
4 lutego, 22:01, Geron:

Nie można ulegać mieszkańcom. Trzeba wyznaczyć trasę i rozpocząć pracę. Zawsze ktoś będzie przeciw. Białostoczanie czekają na nową obwodnicę.

Przestań pier...ć trolu. Nikt na te obwodnicę nie czeka. Nikomu nie jest potrzebna, oprócz PUTINA!. Poza tym tutaj chodzi o przewóz towarów, w tym towarów niebezpiecznych dla zdrowia ludzi, toksycznych i innych tego typu, włącznie z bocznicą do przeładunku tego gówna!, Więc w czyim to jest interesie , zastanów się.

Problem sam się rozwiąże bo dzięki PAD i pozostałym pisiorom UE zabierze dotacje i wała wybudują nie obwodnicę. Chyba, że Putin sypnie kasą bo to jego interes nie nasz.

G
Gość

zebrało się kilku mieszkańców wsi, napędzili stracha sąsiadom jakimiś chorymi opowieściami. Przeciez ludzi emieszkają tuż przy torach. Co z tego, ze przetnie domy na pół - wówczas kolej wykupi taki dom. Tak samo jest przy budowie drogi

G
Gość
4 lutego, 19:01, Gość:

Rano w korkach na dojazdach do Białegostoku przewaga rejestracji BIA, BBI,BHA,BMN,. Skoro chcecie mieć ciszę ,spokój to nie pchajcie się że swoimi pięknymi bachorkami do miasta. W mieście też chcą mieć spokój.

4 lutego, 21:00, Gość:

pochwal sie jaka ty masz rejestracje doorniu

O sobie piszesz ?

G
Gość
4 lutego, 22:01, Geron:

Nie można ulegać mieszkańcom. Trzeba wyznaczyć trasę i rozpocząć pracę. Zawsze ktoś będzie przeciw. Białostoczanie czekają na nową obwodnicę.

4 lutego, 22:37, Gość:

Ja nie czekam. Gościu pisz za siebie

Chodzi o białostoczan a nie mieszkańców okolicznych wsi, którzy jadą rano do roboty w Białymstoku, i nie przeszkadza im, że jadą pod czyimiś oknami.

m
mirek

Projekt obwodnicy kolejowej był stworzony gdy w Polsce władzę miała PZPR i tow. Gierek czyli wiele lat wstecz , powstała chyba nawet wcześniej niz budowana obwodnica ktora ma iść w strone Bielska Podlakiego , gdzieś w kierunku Plosek. Jakoś tu był zakaz budowy i nie trzeba rozbierać domów. Dlaczego kolej zbudziła się DZIŚ z reką na cudzych domach ?

Jak znam historię budowy tras kolejowych to były one budowane na terenach niezamieszkalych szły przez POLA ,LASY a tu nagle chcą budować przez wsie i miasteczka. A przez osiedle Dziesieciny nie prościej , tu same bloki , podobnie na Zielonych Wzgorzach . Blokowisko łatwo przenieść . Wybudować osiedle pod Sochoniami i .......

GDZIE BYLI PROJEKTANCI PRZEZ TE 40-50 LAT gdy budowano , bloki i domy na torach przyszłych

G
Gość
5 lutego, 06:41, Gość:

Gimbaza wróciła z ferii do pracy w Poronionym.

Przetnie domy..... na polowę?.....czy mniej regularnie?....

Tak się składa, że pierwsze warianty dosłownie przecinały domy. Czy na pół czy na 1/3 tego nie wiem. Spowodowane było to tym, że PKP działało na mapach z lat 80.

G
Gość

Gimbaza wróciła z ferii do pracy w Poronionym.

Przetnie domy..... na polowę?.....czy mniej regularnie?....

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie