Samochód wykorzystuje volkswagenowską płytę podłogową MQB i ma 4 697 mm długości, 1 882 mm szerokości oraz 1 676 mm wysokość (z relingami dachowymi). Pod względem stylistycznym pojazd wyraźnie nawiązuje do designu znanego już choćby z Superba czy Octavii.
Klienci będą mieć do wyboru 14 kolorów nadwozia, z czego 10 to lakiery metalizowane. Oczywiście wygląd zewnętrzny Kodiaqa będzie zależeć od wyboru jednej z trzech wersji wyposażeniowych: Active, Ambition oraz Style. W środku też nie pozwolono sobie na większą rewolucję w stosunku do oferowanych już modeli. Deska rozdzielcza seryjnie wyposażona w 6,5-calowy wyświetlacz ma być przede wszystkim ergonomiczna i funkcjonalna. Pod względem przestrzeni w kabinie Kodiaqa miejsca jest naprawdę pod dostatkiem.
Na liście opcjonalnego wyposażenia znaleźć można też… trzeci rząd siedzeń. Kodiaq to pierwszy 7-osobowy model czeskiej marki, chociaż wykorzystanie tych dwóch dodatkowych miejsc polecałbym raczej mniejszej postury osobom, a najlepiej dzieciom. Standardowo pojemność bagażnika wynosi 720 litrów, ale po złożeniu oparć kanapy mamy do dyspozycji już 2 065 litrów, co czyni Kodiaqa niemal konkurentem dla małych pojazdów dostawczych. Dodatkowo, jeżeli auto doposażone zostanie w fotel pasażera z kładzionym oparciem, do czeskiego SUV-a można włożyć przedmioty o długości do 2,8 metra!
Cała paleta jednostek napędowych Skody Kodiaq składa się z 4-cylindrowych turbodoładowanych konstrukcji z bezpośrednim wtryskiem paliwa, które wyposażone są w układ Start-Stop. Wśród benzyniaków do wyboru są trzy silniki z rodziny TSI, z czego mniejszy motor 1.4 TSI dostępny jest w wariancie 125 oraz 150 KM. Z kolei topowy silnik z zapłonem iskrowym to 2.0 TSI o mocy 180 KM. Gama jednostek wysokoprężnych składa się z silnika 2.0 TDI, który występuje w odmianie 150 i 190 KM. Z jednostkami napędowymi współpracują - w zależności od konfiguracji - 6-biegowe manualne skrzynie lub „automaty” o 6- lub 7-przełożeniach. Na przykład topowe jednostki TSI i TDI występują wyłącznie z tą drugą dwusprzęgłową skrzynią DSG, a Kodiaq jest pierwszym autem Skody, w którym debiutuje ta przekładnia.
Klienci będą mogli też wybierać pomiędzy autem z napędem na przednią oś lub z układem 4x4 (niedostępny dla silnika 1.4 TSI 125 KM). Dokładne cenne i specyfikacje wyposażeniowe poszczególnych wersji Kodiaqa na polskim rynku nie są jeszcze znane, ale szacuje się, że będzie to w granicach 100 tys. złotych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?