Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kłopoty z internetem a przepisy prawa

Donata Żmiejko
W razie awarii modemu mamy obowiązek płacenia abonamentu, mimo że nie możemy z niego korzystać.
W razie awarii modemu mamy obowiązek płacenia abonamentu, mimo że nie możemy z niego korzystać. pixabay
Na dyżurze redakcyjnym gościliśmy Jarosława Brzozowskiego, Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Białymstoku.

Mariusz: Kilka dni temu podpisałem umowę na mobilny internet. Chciałem z niego korzystać głównie w mieszkaniu, jednak nie mam tam odpowiedniego zasięgu. Czy operator w takim przypadku ponosi odpowiedzialność za nienależyte świadczenie usługi?

W takim przypadku operator nie ponosi odpowiedzialności za nienależyte świadczenie usługi. Mobilny dostęp do internetu, oznacza, iż nie jest to dostęp przypisany do konkretnej lokalizacji, natomiast umożliwia korzystanie z usługi z dowolnego miejsca, ale tylko na obszarze znajdującym się w zasięgu sieci operatora. W przypadku, gdy zasięg transferu danych jest niedostateczny do świadczenia usługi w jednym miejscu, nie oznacza to, iż w innym punkcie nie będzie właściwego. Specyfika usługi bezprzewodowego dostępu do internetu powoduje, iż operatorzy nie są w stanie zagwarantować zasięgu w każdym miejscu. Jest to uzależnione od wielu czynników, takich jak dostępność infrastruktury telekomunikacyjnej, ukształtowanie terenu. Przed podpisaniem umowy o świadczenie mobilnej usługi dostępu do internetu należy sprawdzić zasięg sieci dostawcy w miejscu, gdzie zamierzamy z niej korzystać. Na stronach internetowych operatorów znajdują się orientacyjne mapki zasięgu, umożliwiające sprawdzenie parametrów działania usługi. Obecnie operatorzy telekomunikacyjni oferują zawieranie umów o świadczenie usług mobilnych w salonie dostawcy na okres próbny, z możliwością rezygnacji z usług w określonym czasie.

Karol: Dwa tygodnie temu zepsuł się mój modem do internetu. Z uwagi na to, iż nie upłynęły 2 lata od daty jego zakupu udałem się do sprzedawcy, jednego z białostockich sklepów ze sprzętem elektronicznym, i złożyłem reklamację z tytułu rękojmi. Reklamacja została uznana, sprzęt obecnie jest w naprawie. Czy mam obowiązek płacić abonament za internet, kiedy nie mogę z niego korzystać?

W razie awarii modemu mamy obowiązek płacenia abonamentu, mimo że nie możemy z niego korzystać. Dostawca internetu nie odpowiada za niesprawnie działające urządzenie i bez względu na to, czy sprzęt działa poprawnie może świadczyć usługę. W takiej sytuacji konsument może dalej korzystać z usługi za pomocą innego, pożyczonego sprzętu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny