Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Katarzyna Trylnik i Ewa Pobłocka na kameralnym koncercie w operze

(ak)
Ewa Pobłocka wykonuje zarówno recitale, koncerty z orkiestrą jak i muzykę kameralną, chętnie współpracując ze śpiewakami
Ewa Pobłocka wykonuje zarówno recitale, koncerty z orkiestrą jak i muzykę kameralną, chętnie współpracując ze śpiewakami mat. organizatora
Opera i Filharmonia Podlaska w Białymstoku zaprasza na koncert kameralny z okazji 200. Rocznicy Urodzin Fryderyka Chopina.

We czwartek, 30 września o godz. 19 na estradzie wystąpią dwie wspaniałe solistki.

Przy fortepianie zasiądzie Ewa Pobłocka - uznawana za najznakomitszą pianistkę polską ostatnich lat. Towarzyszyć jej będzie Katarzyna Trylnik - młoda, utalentowana śpiewaczka koncertująca w salach koncertowych na całym świecie.

W programie usłyszymy przede wszystkim pieśni F. Chopina, ale także V. Belliniego, F. Mendelssohna-Bartholdy, F. Schuberta, R. Schumanna, R. Straussa

Bilety na ten koncert kosztują: normalny 25 zł, ulgowy 20 zł, wejściówka 15 zł

Szczegółowy program:
F.Chopin
Życzenie
Smutna rzeka
Z gór gdzie dźwigali
Gdzie lubi
Poseł
Piosnka litewska
Śliczny chłopiec

V. Bellini
Per pieta,bell'idol mio
Maliconia,Ninfa gentile
Vaga luna che inargenti
Dolente immagine di Fille mia
Ma rendi pur contento
La ricondanza
***

F. Schubert
Heidenroslein
Nacht und Traume
Rastlose Liebe
An die music

F. Mendelssohn-Bartholdy
Auf Flugeln des Gesanges
Suleika
Neue Liebe

R. Schumann
Mondnacht
Er Ist's
Der Nussbaum

R. Strauss
Die Nacht
Zueignung

Ewa Pobłocka
Należy do najwybitniejszych pianistów swego pokolenia. Występowała niemal we wszystkich krajach Europy, a także obu Amerykach, Singapurze, Korei, Japonii i Australii, koncertując z najsłynniejszymi orkiestrami w najbardziej prestiżowych salach. Wielokrotnie odbywała tourneé po krajach europejskich jako solistka Filharmonii Narodowej pod dyrekcją Kazimierza Korda i Antoniego Wita. Jest pianistką wszechstronną o rozległym repertuarze. Wykonuje zarówno recitale, koncerty z orkiestrą jak i muzykę kameralną, chętnie współpracując ze śpiewakami. Dokonała szeregu prawykonań i premierowych nagrań utworów polskich kompozytorów współczesnych m.in. Koncertu fortepianowego Andrzeja Panufnika (polskie prawykonanie, pierwsza rejestracja z Londyn Symphony Orchestra pod dyrekcją kompozytora), Koncertu fortepianowego Witolda Lutosławskiego (pierwsze polskie nagranie z Wielką Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia pod dyrekcją kompozytora), Koncertu fortepianowego Pawła Szamańskiego dedykowanego pianistce a powstałego na zamówienie Radia francuskiego (prawykonanie w Paryżu na festiwalu Presences) oraz Koncertu fortepianowego Pawła Mykietyna (1997) również jej dedykowanego.

Ewa Pobłocka współpracuje z wieloma radiofoniami europejskimi, nagrała ponad 40 płyt m.in. dla Deutsche Grammophon, Conifer Records, Victor JVC, CD Accord, z których wiele uzyskało nagrody i entuzjastyczne oceny krytyków. Ostatnie jej realizacje płytowe to komplet utworów fortepianowych Edwarda Griega oraz utwory solowe Johannesa Brahmsa, Roberta Schumanna i komplet pieśni Fryderyka Chopina oraz recital chopinowski na historycznym fortepianie Pleyel z 1848 roku.

Ewa Pobłocka jest cenionym pedagogiem. Prowadzi klasę fortepianu w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy i w Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie, współpracuje jako profesor gościnny z Uniwersytetem Muzycznym w Nagoya (Japonia) i Calgary (Kanada). Zapraszana jest do jury wielu międzynarodowych konkursów pianistycznych.
Jest laureatką dorocznej nagrody Ministra Kultury. W 2004 roku została odznaczona przez Prezydenta RP Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski. W 2007 roku Prezydent RP nadał jej tytuł profesora.

Katarzyna Trylnik - sopran
Ceniona polska sopranistka. W 1999 ukończyła Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego prof. Haliny Słonickiej otrzymując przyznane wówczas po raz pierwszy najwyższe odznaczenie uczelni Medal "Magna Cum Laude". Edukację muzyczną rozpoczęła już w wieku sześciu lat od nauki gry na fortepianie. Jeszcze jako uczennica szkoły muzycznej w Opolu otrzymała II Nagrodę w Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Franciszki Platówny we Wrocławiu.

Laureatka wielu prestiżowych nagród na międzynarodowych konkursach wokalnych między innymi na VII Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (Nagroda Specjalna, 1997), XXXII Międzynarodowym Konkursie im. Antonina Dvořáka w Karlovych Varach (II Nagroda, 1997), III Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki w Warszawie (III Nagroda, 1998). Finalistka XLII Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Tuluzie i VII Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Bilbao.

W swoim bogatym repertuarze ma wiele operowych partii sopranowych między innymi z Carmen Bizeta, Rusałki Dvořáka, Fausta Gounoda, Juliusza Cezara Haendla, Jasia i Małgosi Humperdincka, Flisa i Verbum nobile Moniuszki, Koronacji Poppei Monteverdiego, Traviaty Verdiego, Cyganerii i Turandot Pucciniego, Dydony i Eneasza Purcella, a także partie z oper Mozarta, takich jak Don Giovanni, Così fan tutte, Czarodziejski flet i Wesela Figara.

Rola Zerliny w Don Giovannim Mozarta była debiutem artystki na scenie Teatru Wielkiego - Opery Narodowej (2002). Zaowocowało to trwającą do dziś współpracą z najważniejszym polskim teatrem operowym: Lisette w La rondine Pucciniego (2003), Prilepa w Damie Pikowej Czajkowskiego (2004), Kapłanka w Aidzie Verdiego (2005), Papagena Czarodziejskim flecie Mozarta (2006), Pamina w spektaklu dla dzieci W krainie Czarodziejskiego Fletu (2007), Musetta w La bohème Pucciniegio (2007) i Basia w Zabobonie, czyli Krakowiakach i Góralach Kurpińskiego (2007).

W kwietniu 2008 roku Artystka zadebiutowała jako Mimi w La boheme pod dyrekcją Wojciecha Michniewskiego w Operze Bałtyckiej w Gdańsku. W maju 2008 wykonała partię Jemmy w koncertowej wersji opery Wilhelm Tell pod batutą Willa Crutchfielda w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej.

W marcu 2009 po raz pierwszy wystąpiła w partii Micaeli w Carmen pod dyrekcją Łukasza Borowicza (Teatr Wielki - Opera Narodowa).

18 września 2009 Artystka uczestniczyła w wykonaniu oratorium Haydna Stworzenie świata pod dyrekcją Maestro Tadeusza Wojciechowskiego w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, a 27 września zaśpiewała partię Zosi w koncertowym wykonaniu opery Flis Stanisława Moniuszki pod dyrekcją Łukasza Borowicza - inauguracja sezonu artystycznego Polskiej Orkiestry Radiowej. Koncert był transmitowany przez Program 2 Polskiego Radia.

Katarzyna Trylnik występowała także w teatrach operowych Bremy, Monachium i Frankfurtu. Śpiewała na scenach i estradach Augsburga, Dubaju, Moskwy (Teatr Bolszoj), Münster, Paryża, Wilna i na Sycylii oraz w większości polskich filharmonii i sal koncertowych (wśród ostatnich występów wymienić warto udział artystki w wieczorze inaugurującym sezon artystyczny Polskiej Orkiestry Radiowej 2007/08 w partii Nannetty w Falstaffie Giuseppe Verdiego - koncert zarejestrowany został przez Polskie Radio). Współpracowała z takimi dyrygentami jak: Kai Bumann, Łukasz Borowicz, Tomasz Bugaj, Stanisław Fiałkowski, Jacek Kaspszyk, Kazimierz Kord, Michał Nesterowicz, Marcin Nałęcz-Niesiołowski, Grzegorz Nowak, Marek Pijarowski, Jerzy Salwarowski, Ruben Silva, Antoni Wicherek, Antoni Wit i Tadeusz Wojciechowski, oraz z cenionymi reżyserami - m.in. Martą Domingo, Achimem Freyerem, Januszem Józefowiczem i Mariuszem Trelińskim.

W nieustannie poszerzanym repertuarze oratoryjno-kantatowym Katarzyny Trylnik, obejmującym muzykę od epoki baroku po utwory współczesne, mieszczą się m.in. dzieła Bacha, Beethovena, Brücknera, Dvořáka, Mahlera, Mozarta, Rossiniego i Szymanowskiego.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny