Karta gwarancyjna a reklamacja

fot. Archiwum
Na Państwa pytania odpowiadał rzecznik praw konsumenta Jarosław Brzozowski
Na Państwa pytania odpowiadał rzecznik praw konsumenta Jarosław Brzozowski Fot. Archiwum
Pani Anna: Przy zakupie komputera nie otrzymałam karty gwarancyjnej. Czy mogę zareklamować urządzenie z gwarancji, gdy okaże się ono wadliwe?

- Skoro pani nie otrzymała przy zakupie komputera dokumentu gwarancji, należy sądzić, że gwarancją ten sprzęt nie jest objęty. W takim przypadku nie można dochodzić roszczeń z gwarancji, gdyż jej nie ma. Musi pani zgłosić reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową i od sprzedawcy zażądać usunięcie tej niezgodności (wady) poprzez naprawę lub wymianę przedmiotowego komputera. Należy pamiętać, że sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem konsumenta za wady sprzedawanego przez siebie towaru przez okres 2 lat od daty jego wydania.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3