Karta gwarancyjna a reklamacja

Fot. Archiwum
Na Państwa pytania odpowiadał rzecznik praw konsumenta Jarosław Brzozowski
Na Państwa pytania odpowiadał rzecznik praw konsumenta Jarosław Brzozowski Fot. Archiwum
Pani Anna: Przy zakupie komputera nie otrzymałam karty gwarancyjnej. Czy mogę zareklamować urządzenie z gwarancji, gdy okaże się ono wadliwe?

- Skoro pani nie otrzymała przy zakupie komputera dokumentu gwarancji, należy sądzić, że gwarancją ten sprzęt nie jest objęty. W takim przypadku nie można dochodzić roszczeń z gwarancji, gdyż jej nie ma. Musi pani zgłosić reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową i od sprzedawcy zażądać usunięcie tej niezgodności (wady) poprzez naprawę lub wymianę przedmiotowego komputera. Należy pamiętać, że sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem konsumenta za wady sprzedawanego przez siebie towaru przez okres 2 lat od daty jego wydania.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie