Jaka będzie Wielkanoc 2016? Z rodziną i bez wielkich wydatków

Redakcja
Jaka będzie Wielkanoc 2016? Z rodziną i bez wielkich wydatków
Jaka będzie Wielkanoc 2016? Z rodziną i bez wielkich wydatków Arkadiusz Dembiński
W tym roku Polacy deklarują wydatki związane z przygotowaniem Wielkanocy na poziomie od 200 do 500 zł.

Tak wskazała ponad połowa ankietowanych (53%) w cyklicznym badaniu PAYBACK Opinion Poll. 21% badanych wyda mniej niż 200, a tylko 15% powyżej 500 zł. W porównaniu do roku ubiegłego struktura wydatków niewiele się zmieniła. W 2015 roku od 200 do 500 zł zamierzało wydać 51% konsumentów, poniżej 200 zł - 20%, a powyżej 500 17% badanych. 

Własne pieniądze dobrze wydane

Wbrew powszechnemu przekonaniu, Polacy nie chcą zadłużać się na święta. Plany zaciągnięcia różnego rodzaju form zobowiązania finansowego (pożyczka z banku, od rodziny czy znajomych, płatność kartą kredytową) deklaruje niecałe 6% ankietowanych. To mniej niż rok temu. W 2015 roku podobną deklarację złożyło ponad 14% biorących udział w badaniu. W tym roku zdecydowana większość wyda pieniądze z bieżącego budżetu (85%) lub oszczędności (7%). 

Własne pieniądze bardziej się szanuje ponad połowa ankietowanych (58%) stara się oszczędnie gospodarować wydatkami wielkanocnymi. Najczęściej wskazywane formy oszczędzania to: zakupy według ściśle określonej listy (wskazało 70,5% ankietowanych deklarujących oszczędne gospodarowanie wydatkami wielkanocnymi), kupowanie towarów na wyprzedażach i promocjach (49%), rozkładanie wydatków w czasie (39%), kupowanie tańszych produktów pod marką własną sieci handlowych (28,6%) oraz wykorzystywanie punktów zebranych w ramach programów lojalnościowych (24%).  

 

Jak wynika z ankiety PAYBACK Opinion Poll, po zakupy świąteczne aż 75% Polaków uda się do super- i hipermarketów. W sklepach osiedlowych zakupy zrobi 18%, a na bazarze 5% badanych. 

CZYTAJ TEŻ: Jak otwarte sklepy w Wielkanoc 2016? [Biedronka, Lidl, Tesco, Auchan, Kaufland, Lidl]

Wielkanoc w domu

Polska Wielkanoc to święto rodzinne. Zaledwie 2% Polaków deklaruje w tym czasie wyjazdy turystyczne (podobnie jak w roku ubiegłym). Reszta zostanie w domu (64%) lub spędzi ten czas w domach bliskich (34%). Jak wynika z badania PAYBACK Opinion Poll, Wielkanoc to dla Polaków przede wszystkim tradycja, którą należy pielęgnować (73%) oraz okazja do spędzenia czasu z rodziną (71%). Sześciu na dziesięciu ankietowanych (61%) przyznaje, że ważny jest kontekst religijny Świąt Wielkanocnych. 

Nie zapomnimy też o najuboższych aż 60% ankietowanych deklaruje różnego rodzaju pomoc. Najczęściej pośrednio, kupując produkty biorące udział w akcjach charytatywnych (46%), ale także zasilając zbiórki charytatywne konkretnymi produktami (35%) oraz przekazując datki pieniężne (39%). 
 

Źródło: PAYBACK Opinion Poll

Tak wygląda pierwszy, polski samochód elektryczny, Izera

Wideo

Materiał oryginalny: Jaka będzie Wielkanoc 2016? Z rodziną i bez wielkich wydatków - Gazeta Pomorska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3