Jak zacząć SEO?

Materiał informacyjny Semcore
Udostępnij:

Strategia SEO – czyli pozycjonowanie stron internetowych – to coraz powszechniejszy sposób na promocję biznesu online. W jaki sposób edukować się w tym zakresie? Skąd pozyskiwać wartościową widzę? Na te pytania szukają odpowiedzi marketerzy, właściciele sklepów e-commerce i stron, a także osoby pragnące zostać specjalistami w tej dziedzinie.

Skąd czerpać wiedzę o SEO?

Podstawowym, a zarazem darmowym źródłem wiedzy, na temat SEO są blogi internetowe. Możesz czytać publikacje umieszczane na stronach poświęconych marketingowi, a także zapoznać się z contentem udostępnionym przez samo Google – to wytyczne dla webmasterów, które wskazują, w jaki sposób pozycjonować serwis zgodnie z etycznymi praktykami.

Źródłem wiedzy o SEO są także książki, których autorami są specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem. Pamiętaj jednak, że to segment marketingu ulegający szybkim i systematycznym zmianom. Jeżeli więc decydujesz się na taką lekturę, przede wszystkim sprawdź, kiedy książka została opublikowana. Im wcześniej, tym lepiej. Wadą takiego rozwiązania jest konieczność zakupu lektur – jeżeli jednak masz wolny czas i lubisz wieczory spędzać na czytaniu, jest to rozwiązanie jak najbardziej dla Ciebie.

Z punktu widzenia pozyskanej wiedzy najkorzystniejszą formą edukacji z zakresu SEO jest uczestnictwo w kursach oraz szkoleniach. Należy jednak wybrać te, które są prowadzone przez prawdziwych profesjonalistów z doświadczeniem w branży. I choć to płatna forma nauki, przynosi najlepsze efekty. Aktualnie trudno bowiem znaleźć uczelnie, które zajmowałaby się bezpośrednią edukacją z zakresu SEO. Coraz częściej temat pozycjonowania jest poruszany na kierunkach związanych z marketingiem oraz informatyką. Zwykle jednak to szczątkowe informacje, więc trudno poznać techniki SEO od podszewki, nie mówiąc już o praktyce.

Więcej o SEO dowiesz się z artykułu: https://semcore.pl/seo-co-to-i-komu-jest-potrzebne/

Praca w SEO – jak zacząć?

Istnieje wiele sposobów na rozpoczęcie pracy w SEO. Wstępnym stanowiskiem dla osób początkujących jest junior. Pracy możesz szukać w agencji, która zajmuje się pozycjonowaniem. Do Twoich zadań na tym stanowisku należeć będzie: dobieranie fraz kluczowych, poszukiwanie miejsc na linkowanie, czy dobieranie tematów na treści blogowe. Aby zostać juniorem, musisz mieć podstawową wiedzę na temat SEO. Zwykle agencje rekrutują osoby bez doświadczenia z myślą o edukacji oraz pracy pod okiem specjalisty.

Na pracę jako specjalista SEO decydują się także osoby posiadające specjalizację z zakresu marketingu. Bardzo często marketerzy edukują się pod kątem pozycjonowania, aby poszerzyć spektrum umiejętności. Równie dobrym sposobem jest zostanie copywriterem SEO, o ile masz lekkie pióro i potrafisz tworzyć treści na praktycznie dowolny temat. Z czasem pracując w agencji, zdobędziesz wiedzę o pozycjonowaniu, co pozwoli przenieść się na stanowisko juniora lub specjalisty.

Pozycjonerami zostają także osoby z doświadczeniem w tworzeniu stron internetowych. Wówczas zrozumienie technikaliów SEO jest bardzo proste, co sprawia, że web developer może szybko stać się specjalistą na stanowisku, gdzie będzie odpowiadał za pozycjonowanie witryn.

Wdrożenie strategii SEO dla własnej strony internetowej

Wiele osób decyduje się na naukę SEO ze względu na możliwość samodzielnego pozycjonowania witryny. Na takie rozwiązanie decydują się między innymi przedsiębiorcy e-commerce. Warto jednak pamiętać, że wdrożenie takiej strategii indywidualnie wymaga czasu oraz naprawdę ogromnej wiedzy. Brak doświadczenia jest dodatkowym utrudnieniem. Duże serwisy, na przykład rozbudowane sklepy internetowe, są niezwykle „trudne” do pozycjonowania samodzielnego ze względu na konieczność wdrażania wielu prac. Wówczas działanie bez pomocy specjalistów zajmuje naprawdę sporo czasu.

Możesz jednak zdecydować się na współpracę z agencją. Nie musisz poświęcać wolnego czasu na naukę, a później na pracę nad własnym serwisem. Korzystniejszym rozwiązaniem wydaje się zlecenie pozycjonowania specjalistom SEO. Co prawda taka usługa kosztuje, jednak pomyśl, ile wolnego czasu zaoszczędzisz – wolne chwile możesz wykorzystać do rozwoju biznesu w innych przestrzeniach, a budową widoczności w wyszukiwarce zajmą się profesjonaliści.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Przejdź na stronę główną Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie