Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak wygrać z konkurencją w biznesie? Poznaj pozycjonowanie stron.

materiał partnera
Świadomość użytkowników internetu jest współcześnie na tyle wysoka, że mogłoby się wydawać, że pozycjonowanie stron internetowych nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Jest jednak zupełnie odwrotnie. Dzięki temu, że jest to proces niewidoczny dla przeciętnego użytkownika. O ile łatwo wyłączyć niechciane reklamy w przeglądarce za pomocą znanych aplikacji, o tyle nie da się ominąć pozycjonowania wyszukiwanych fraz w wyszukiwarce Google. Chcąc znaleźć odpowiedź na zadane zapytanie w Google, codziennie spotykamy się z rezultatami pracy agencji marketingowych, które wykorzystują pozycjonowanie jako główne narzędzie do zwiększania świadomości marki i pozyskiwania nowych klientów.

Na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to proces mający na celu zwiększenie widoczności danej strony internetowej w wyszukiwarce, po wpisaniu określonej frazy. To działanie jest formą reklamy w internecie, jednak nie w sposób oczywisty. Strony firm, sklepów, usług prześcigają się w osiągnięciu jak najwyższej pozycji w Google, co docelowo ma za zadanie zwiększyć ich konwersję, pozyskać nowych klientów i zdobyć rozpoznawalność marki. Pozycjonowanie stron www połączone jest z działaniami SEO i oferowane przez liczne agencje specjalizujące się w marketingu internetowym. Specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem cały czas muszą doskonalić sobie umiejętności i usprawniać swoje działania pod nowe algorytmy wprowadzane przez Google. Nie ma zatem jednej, skutecznej i opracowanej formuły, która sprawi, że dana strona internetowa osiągnie pozycję nr 1. To ciągły proces wymagający zmian, ulepszeń i aktualizacji.

Co kryją w sobie wyniki wyszukiwania w Google?

Wyniki wyszukiwania, które wyświetlają się w Google po wpisaniu danej frazy, nie są jedynie efektem pracy pozycjonerów. Na kilku pierwszych i ostatnich pozycjach znajdują się linki sponsorowane, czyli serwisy, które zapłaciły za reklamę w wyszukiwarce w Google AdWords. W przypadku poszukiwania konkretnego produktu np. męskiej bluzy, na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania znajdziemy grafiki prowadzące do Google Shop, umożliwiające natychmiastowy zakup. W przypadku poszukiwania np. lokalu gastronomicznego, na pierwszej pozycji w Google znajdziemy informacje zaciągnięte z Google Maps - restauracje znajdujące się w pobliżu, pozytywnie ocenione przez klientów. Wyróżnione są również filmiki zamieszczone na platformie YouTube, najświeższe newsy, pogoda, czy rezerwacje hoteli. Wyniki mogą różnić się w innych lokalizacjach i na różnych urządzeniach - desktopach i smartfonach. Rozpoczynając swoją przygodę z pozycjonowaniem strony www, należy mieć na uwadze powyższe odstępstwa od reguły.

Jak skutecznie pozycjonować?

Pozycjonowanie można podzielić na działania techniczne skupione na zapewnieniu maksymalnej kompatybilności strony z algorytmami Google oraz na działania zaplanowane pod doświadczenie użytkownika (UX, user experience). Obecnie jedno z drugim ma wiele wspólnego, mówi się bowiem, że Google coraz więcej rozumie z treści zamieszczanej na stronie internetowej i wartościuje te serwisy, które zaspokajają potrzeby użytkowników.

Optymalizacja strony internetowej

Optymalizacja strony www to proces, który można wdrożyć już na samym początku budowy serwisu. Budowa techniczna strony powinna być zaprojektowana przez specjalistów tak, by była przejrzysta, łatwa w obsłudze, szybko się ładowała i działała równie dobrze na urządzeniach mobilnych i komputerach stacjonarnych (RWD - strona jest responsywna). Strategia webmasterów powinna być spójna ze strategią specjalistów SEO - zwiększy to efektywność optymalizacji i w efekcie pozycję w rankingu Google.

Działania optymalizacyjne, zwiększające pozycję w Google:
•wprowadzenie meta danych w kodzie strony, tj. tytuł i meta opis stworzone zgodnie z wytycznymi, posiadające konkretną liczbę znaków, zawierające frazy kluczowe i CTA,
•optymalizacja nagłówków h1, h2, h3… w treści strony,
•stosowanie linkowania wewnętrznego,
•protokół HTTPS,
•przyspieszenie ładowania się strony,
•bezbłędnie działająca wersja mobile.

Optymalizacja treści - unikatowy content

Najczęściej o content marketingu mówi się, że powinien być unikatowy i wartościowy. Brzmi to dość enigmatycznie, lecz w praktyce oznacza, że Google nie lubi duplikowanych treści. Jeżeli jesteś właścicielem sklepu internetowego i masz kilka tysięcy produktów, to nawet Ty musisz zadbać o ich oryginalne opisy, jeżeli zależy Ci na ich sprzedaży. Google ceni sobie również treści bogate w praktyczne informacje, które wyczerpią ciekawość użytkownika. Dlatego poruszając jeden temat, staraj się go wyczerpać. Dzięki dobrze przygotowanej treści jesteś w stanie zatrzymać użytkownika na swojej stronie (Google ocenia również czas, jaki użytkownicy spędzają na danych serwisach, nagradzając te, na których spędzają go najwięcej). Można to jeszcze bardziej przedłużyć prawidłowym linkowaniem wewnętrznym, które będzie odsyłać użytkownika płynnie z jednego miejsca na drugie w obrębie Twojego serwisu. Coraz częściej odchodzi się od faszerowania tekstów słowami kluczowymi, ponieważ może to jedynie przysporzyć kar narzuconych serwisowi przez Google i skutecznie odstraszyć potencjalnych klientów. Najlepiej więc tworzyć treści skupione wokół danej frazy kluczowej, lecz wykorzystujące ją w sposób naturalny. Warto korzystać z internetowych narzędzi analizujących aktualne trendy i monitorujących zapytania użytkowników w obrębie wyznaczonej grupy fraz kluczowych.

Skuteczny marketing

Oczywiście w skutecznym marketingu nie można zapomnieć o chwytliwych hasłach reklamowych, call to action, grafikach i ogólnej atrakcyjności samego tekstu i strony. Przy edycji należy pamiętać o podzieleniu treści na łatwe do przeczytania akapity rozdzielone nagłówkami, stosowaniu wypunktowań i pogrubień. Wszystko to ma wzbudzić zaufanie użytkownika i nakłonić go do skorzystania z danej usługi, czy zakupu konkretnego produktu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny