reklama

Jak wygrać z konkurencją w biznesie? Poznaj pozycjonowanie stron.

Materiał partnera
Świadomość użytkowników internetu jest współcześnie na tyle wysoka, że mogłoby się wydawać, że pozycjonowanie stron internetowych nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Jest jednak zupełnie odwrotnie. Dzięki temu, że jest to proces niewidoczny dla przeciętnego użytkownika. O ile łatwo wyłączyć niechciane reklamy w przeglądarce za pomocą znanych aplikacji, o tyle nie da się ominąć pozycjonowania wyszukiwanych fraz w wyszukiwarce Google. Chcąc znaleźć odpowiedź na zadane zapytanie w Google, codziennie spotykamy się z rezultatami pracy agencji marketingowych, które wykorzystują pozycjonowanie jako główne narzędzie do zwiększania świadomości marki i pozyskiwania nowych klientów.

Na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to proces mający na celu zwiększenie widoczności danej strony internetowej w wyszukiwarce, po wpisaniu określonej frazy. To działanie jest formą reklamy w internecie, jednak nie w sposób oczywisty. Strony firm, sklepów, usług prześcigają się w osiągnięciu jak najwyższej pozycji w Google, co docelowo ma za zadanie zwiększyć ich konwersję, pozyskać nowych klientów i zdobyć rozpoznawalność marki. Pozycjonowanie stron www połączone jest z działaniami SEO i oferowane przez liczne agencje specjalizujące się w marketingu internetowym. Specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem cały czas muszą doskonalić sobie umiejętności i usprawniać swoje działania pod nowe algorytmy wprowadzane przez Google. Nie ma zatem jednej, skutecznej i opracowanej formuły, która sprawi, że dana strona internetowa osiągnie pozycję nr 1. To ciągły proces wymagający zmian, ulepszeń i aktualizacji.

Co kryją w sobie wyniki wyszukiwania w Google?

Wyniki wyszukiwania, które wyświetlają się w Google po wpisaniu danej frazy, nie są jedynie efektem pracy pozycjonerów. Na kilku pierwszych i ostatnich pozycjach znajdują się linki sponsorowane, czyli serwisy, które zapłaciły za reklamę w wyszukiwarce w Google AdWords. W przypadku poszukiwania konkretnego produktu np. męskiej bluzy, na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania znajdziemy grafiki prowadzące do Google Shop, umożliwiające natychmiastowy zakup. W przypadku poszukiwania np. lokalu gastronomicznego, na pierwszej pozycji w Google znajdziemy informacje zaciągnięte z Google Maps - restauracje znajdujące się w pobliżu, pozytywnie ocenione przez klientów. Wyróżnione są również filmiki zamieszczone na platformie YouTube, najświeższe newsy, pogoda, czy rezerwacje hoteli. Wyniki mogą różnić się w innych lokalizacjach i na różnych urządzeniach - desktopach i smartfonach. Rozpoczynając swoją przygodę z pozycjonowaniem strony www, należy mieć na uwadze powyższe odstępstwa od reguły.

Jak skutecznie pozycjonować?

Pozycjonowanie można podzielić na działania techniczne skupione na zapewnieniu maksymalnej kompatybilności strony z algorytmami Google oraz na działania zaplanowane pod doświadczenie użytkownika (UX, user experience). Obecnie jedno z drugim ma wiele wspólnego, mówi się bowiem, że Google coraz więcej rozumie z treści zamieszczanej na stronie internetowej i wartościuje te serwisy, które zaspokajają potrzeby użytkowników.

Optymalizacja strony internetowej

Optymalizacja strony www to proces, który można wdrożyć już na samym początku budowy serwisu. Budowa techniczna strony powinna być zaprojektowana przez specjalistów tak, by była przejrzysta, łatwa w obsłudze, szybko się ładowała i działała równie dobrze na urządzeniach mobilnych i komputerach stacjonarnych (RWD - strona jest responsywna). Strategia webmasterów powinna być spójna ze strategią specjalistów SEO - zwiększy to efektywność optymalizacji i w efekcie pozycję w rankingu Google.

Działania optymalizacyjne, zwiększające pozycję w Google:
•wprowadzenie meta danych w kodzie strony, tj. tytuł i meta opis stworzone zgodnie z wytycznymi, posiadające konkretną liczbę znaków, zawierające frazy kluczowe i CTA,
•optymalizacja nagłówków h1, h2, h3… w treści strony,
•stosowanie linkowania wewnętrznego,
•protokół HTTPS,
•przyspieszenie ładowania się strony,
•bezbłędnie działająca wersja mobile.

Optymalizacja treści - unikatowy content

Najczęściej o content marketingu mówi się, że powinien być unikatowy i wartościowy. Brzmi to dość enigmatycznie, lecz w praktyce oznacza, że Google nie lubi duplikowanych treści. Jeżeli jesteś właścicielem sklepu internetowego i masz kilka tysięcy produktów, to nawet Ty musisz zadbać o ich oryginalne opisy, jeżeli zależy Ci na ich sprzedaży. Google ceni sobie również treści bogate w praktyczne informacje, które wyczerpią ciekawość użytkownika. Dlatego poruszając jeden temat, staraj się go wyczerpać. Dzięki dobrze przygotowanej treści jesteś w stanie zatrzymać użytkownika na swojej stronie (Google ocenia również czas, jaki użytkownicy spędzają na danych serwisach, nagradzając te, na których spędzają go najwięcej). Można to jeszcze bardziej przedłużyć prawidłowym linkowaniem wewnętrznym, które będzie odsyłać użytkownika płynnie z jednego miejsca na drugie w obrębie Twojego serwisu. Coraz częściej odchodzi się od faszerowania tekstów słowami kluczowymi, ponieważ może to jedynie przysporzyć kar narzuconych serwisowi przez Google i skutecznie odstraszyć potencjalnych klientów. Najlepiej więc tworzyć treści skupione wokół danej frazy kluczowej, lecz wykorzystujące ją w sposób naturalny. Warto korzystać z internetowych narzędzi analizujących aktualne trendy i monitorujących zapytania użytkowników w obrębie wyznaczonej grupy fraz kluczowych.

Skuteczny marketing

Oczywiście w skutecznym marketingu nie można zapomnieć o chwytliwych hasłach reklamowych, call to action, grafikach i ogólnej atrakcyjności samego tekstu i strony. Przy edycji należy pamiętać o podzieleniu treści na łatwe do przeczytania akapity rozdzielone nagłówkami, stosowaniu wypunktowań i pogrubień. Wszystko to ma wzbudzić zaufanie użytkownika i nakłonić go do skorzystania z danej usługi, czy zakupu konkretnego produktu.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marcin

Lepiej zlecić to wszystko jakiejś firmie zajmującej się pozycjonowaniem. Swoją poprzednią stronę zlecilem firmie robiącą strony internetowe lacznie z pakietem seo I bylem zadowolony- https://pro-strony.pl

g
grzybol

Wspomniałem o firmie Coolbrand zupełnie bez podstaw :P Ja sam jak szukałem firmy która oferuje robienie i pozycjonowanie stron to przeglądałem ileś-naście ofert różnych firm. Dopiero tutaj spodobał mi się styl w jakim robią swoje strony, ich świeże pomysły. Zacząłem trochę czytać o nich i też przekonałem się o ich ofercie pozycjonowania. Dlatego chętnie o nich wspominam...

g
grzybol

Dobrze zrobiona i dobrze wypozycjonowana strona na pewno dużo da. Spróbuj skorzystać z usług profesjonalisty jak chociaż Coolbrand.

S
Sandra

Uważam, że nie powinno się robić takich rzeczy na własną rękę. Nad odpowiednim wizerunkiem w sieci działają całe zespoły osób w agencjach. Właśnie dlatego warto zlecić to dobrej agencji, oni się na tym znają i na pewno zrobią to dobrze. Jeśli nie wiecie, na kogo najlepiej się zdecydować, to polecam poczytać o agencji interaktywnej Hoboo. Moim zdaniem to będzie dobry wybór.

G
Gość

Pozycjonowanie stron nic ci nie da w miescie totalnej bidy, mozesz byc pierwszy w wyszukiwarce i zadnych efektów z tegi nie bedzie

D
Dariusz

Trochę dużo tych elementów związanych z pozycjonowaniem stron. Zastanawiam się jak ma ogarnąć to jedna osoba w firmie? Z pewnością profesjonalna agencja, w której pracuje na to cały zespół zrobi to lepiej, ale zastanawiam się nad tak zwanym pozycjonowaniem lokalnym i podjęciem się tego samemu.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3