Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak promować podlaskie? Konsultacje społeczne (wideo)

(dor)
fot. Wojciech Oksztol
Białystok kojarzy się smutno - zaciągający ludzie i disco polo na ulicy - mówi Konrad Sikora, Ślązak, a od pięciu lat mieszkaniec Białegostoku. Teraz urząd marszałkowski chce to zmienić

Na ten cel marszałek już przeznaczył 170 tys. zł. I zaprosił chętnych do udziału w konsultacjach z firmą WYG International, która wygrała na promocję przetarg.

Okazuje się, że mieszkańcy Polski dokładnie nie wiedzą, gdzie leży Białystok, ani jakie tereny obejmuje województwo podlaskie. Najlepiej znają Białowieżę, Tykocin i Augustów.

W styczniu Pentor ma zbadać postrzeganie województwa w kraju.

- Tylko pamiętajcie, żeby pytać ludzi, którzy już odwiedzili podlaskie - przypomina Martyna Zaniewska z biura promocji Białegostoku.

Według badań wynika, że w 2007 roku nastąpił odpływ inwestorów z podlaskiego.

- Bo nie macie lotniska - mówi krótko Piotr Dzik z WYG International. I przypomina.

- Najważniejszym zadaniem władz jest utrzymanie bazy mieszkańców - twierdzi Dzik. - Bo im więcej będzie mieszkańców podlaskiego i im lepiej zarabiających tym lepiej region będzie kwitł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny