Internet i biznes. Tylko co druga mała firma ma stronę www

opr.mf, TaxCare
Z przeprowadzonego badania wynika, że przedsiębiorcy, którzy już własną stronę mają, w większości płacą za jej serwisowanie nie więcej niż 100 zł miesięcznie
Z przeprowadzonego badania wynika, że przedsiębiorcy, którzy już własną stronę mają, w większości płacą za jej serwisowanie nie więcej niż 100 zł miesięcznie
Ponad połowa mikro firm nie ma swojej witryny internetowej – wynika z badań przeprowadzonych przez Tax Care. Im mniejszy biznes, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że będzie posiadał własną stronę.

Przedsiębiorcy, którzy taką witrynę prowadzą, korzystają najczęściej z tanich domen, a miesięcznie na obsługę strony wydają nie więcej niż 50 zł.

Własną stronę www ma tylko 42 proc. małych firm, które wzięły udział w badaniu Tax Care i Idea Banku. Zostało one przeprowadzone w dniach 12-18 stycznia metodą wywiadu telefonicznego. Wzięło w nim udział 1000 drobnych przedsiębiorców.

Odsetek firm posiadających własną witrynę rośnie w miarę wzrostu skali biznesu.

Wśród przedsiębiorców, którzy nie zatrudniają pracowników tylko 36 proc. ma stronę www. W przypadku firm posiadających do 5 zatrudnionych, jest to już 40 proc.

Czytaj także: Sklep internetowy: jak odnieść sukces?

Inaczej sytuacja wygląda zarówno w firmach mających od 5 do 10 pracowników, jak i w większych biznesach. W tej grupie własną stronę ma już prawie dwie trzecie badanych.

Kto najczęsciej nie ma strony internetowej?

  • osoby na tzw. samozatrudnieniu (inna forma świadczenia usług na rzecz dotychczasowego pracodawcy),
  • osoby świadczące drobne usługi (krawcowa, taksówkarz, kosmetyczka, itp.)
  • osoby wykonujące tzw. zawody zaufania publicznego (lekarz, stomatolog, radca prawny, adwokat, itp.).

Tego typu działalność, zwłaszcza dwa pierwsze jej rodzaje, zwykle nie wymaga posiadania własnej witryny w internecie.

 

 

Ogłoszenie na słupie skuteczniejsze

Często brak strony internetowej jest uzasadniony rodzajem biznesu, na przykład świadczeniem usług na rzecz lokalnej społeczności (np. sklep osiedlowy, warsztat samochodowy, drobne usługi budowlane), co wiąże się ze zdobywaniem klientów w inny sposób niż przez internet (np. polecenia, ogłoszenia na słupach).

Ile miesięcznie kosztuje prowadzenie strony firmowej?

  • Z przeprowadzonego badania wynika, że przedsiębiorcy, którzy już własną stronę mają, w większości płacą za jej serwisowanie nie więcej niż 100 zł miesięcznie. Tak odpowiedziało 59% podmiotów posiadających witrynę.
  • Koszt nie większy niż 50 zł ponosi 48% badanych.
  • Tylko co piąty przedsiębiorca, który ma własną stronę, zadeklarował, że serwisowanie jej kosztuje go więcej niż 100 zł miesięcznie.

Czytaj także: W sieci ruszył kalkulator taryf oraz porównywarka ofert dostawców prądu

Uzyskane wyniki prowadzą do wniosku, że drobni przedsiębiorcy korzystają z tanich domen i rzadko aktualizują treści zwarte na swojej stronie. W przeprowadzonym badaniu nie rozróżniono, czy strona ma charakter autorski, czyli wiąże się z posiadaniem własnej domeny, czy też działa w domenie jakiegoś serwisu (zwykle branżowego).

Projekt, domena i obsługa

  • Koszt stworzenia strony dla małej firmy może wahać się od kilkuset złotych do nawet kilku tysięcy. To wydatek jednorazowy.
  • Posiadacz własnej strony musi natomiast raz do roku ponieść koszt związany z rejestracją domeny. Tu stawki kształtują się w przedziale od ok. 10 zł do ok. 150 zł.
  • Kolejna pozycja kosztowa to usługa tzw. hostingu, czyli w uproszczeniu dostępu do serwera, na którą trzeba przeznaczyć od kilkudziesięciu do mniej więcej 200 zł rocznie.
  • Najtrudniej oszacować opłaty związane z serwisowaniem strony, czyli aktualizacją zawartych na niej treści. Tu bowiem stawki zależą od wykonawcy, częstotliwości dokonywanych zmian, a także tego, jak skomplikowane są to działania. Dla przykładu można przyjąć, że wprowadzenie raz w miesiącu nowej oferty produktowej (ok. 10 produktów – opis plus zdjęcia), to wydatek rzędu 50-100 zł.

 

Flesz: Firmy w dużych tarapatach z powodu epidemii

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3