Intermodalny węzeł komunikacyjny czeka na budowę. Okolice dworców PKS i PKP zmienią się nie do poznania (zdjęcia)

Tomasz Mikulicz
Tomasz Mikulicz
Stara część Centrum Parku (pawilon na pierwszym planie) ma zostać zachowana.
Stara część Centrum Parku (pawilon na pierwszym planie) ma zostać zachowana. Jarosław Jabłoński
Udostępnij:
Rusza procedura wydawania pozwolenia na budowę intermodalnego węzła komunikacyjnego. To jedna z największych białostockich inwestycji, która zmieni oblicze okolic dworca PKS i PKP oraz chociażby rejon skrzyżowania ul. Kopernika i Łomżyńskiej.

W Biuletynie Informacji Publicznej pojawiło się ogłoszenie o tym, że prezydent wszczyna procedurę wydania pozwolenia na budowę węzła intermodalnego. To zakrojona na szeroką skalę inwestycja drogowa.

Zakłada budowę centrum przesiadkowego w okolicach dworców PKP i PKS oraz przebudowę kilkunastu ulic i skrzyżowań. Powstaną nowe chodniki, ścieżki rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe. Na jezdniach zostaną wytyczone buspasy dla autobusów BKM.

Czytaj też: Węzeł intermodalny. Szykuje się wielka przebudowa w centrum miasta. Kilka ulic do poważnej modernizacji

Początkowo miasto planowało też wybudować tunel pod torami dla autobusów, pieszych i rowerzystów. Umożliwiałby przeprawę z ul. Świętego Rocha na Kolejową. Jednak ze względu na zbyt wysokie koszty, tunel będzie mógł być używany wyłącznie przez pieszych i rowerzystów. Tak przynajmniej wiosną władze miasta odpisały radnej PiS Agnieszce Rzeszewskiej, gdy o to pytała.

Czytaj też: Węzeł intermodalny w Białymstoku. Zamiast tunelu dla autobusów będzie przejście pod peronami dla pieszych i rowerzystów (zdjęcia)

Budową węzła oznacza też wybudzenia części zabudować wchodzących w skład Centrum Park. Jak w zeszłym roku informowała na naszych łamach rzeczniczka prezydenta Urszula Boublej chodzi o murowany pawilon wzdłuż ul. Boh. Monte Cassino.

- A konkretnie jego fragment - od kwiaciarni (stoi od strony dworca PKS - przyp. red.) do pierwszego przejścia między sklepami. Pozostała część terenu Centrum Handlowego, zgodnie z przyjętymi założeniami, może dalej służyć kupcom - mówiła.

W ramach inwestycji wchodzi też m.in. rozbudowa ul. Kopernika na odcinku od skrzyżowania z ul. Łomżyńską do skrzyżowania z ul. Młynową oraz rozbudowy ul. Młynowej na odcinku od skrzyżowania ze wspomnianą Łomżyńską do skrzyżowania z ul. Wyszyńskiego.

Całkowita wartość projektu wynosi ponad 183 mln zł. Miasto uzyskało dofinansowanie unijne na tę inwestycję w wysokości ponad 135 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rosja niszczy ukraiński przemysł

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

S
Stefan Kłos
18 lipca, 12:12, Edward:

Czy w Białymstoku możliwe jest zbudowanie ulicy tak aby w następnych latach jej nie przebudowywać. Każda przebudowa infrastruktury to trwonienie naszych podatków. Kaprysy i zachcianki urzędników są realizowane bez żadnych analiz czy wykonania studium opłacalności. Wiele ulic czeka na kanalizację, wodociąg czy nawierzchnię a tu proszę bardzo centrum przesiadkowe którego nikt nie potrzebuje .

Nie sztuką jest wybudować. Jak przerabiasz to potrzebne są kolejne analizy plany, dodatkowa robocizna. To co koniaczek (stać mnie).

l
lelek

Już wyobrażam sobie jak białostoczanie zobaczywszy te ścieżki zmierzają w stronę dworca PKP z walizkami sznurkiem podwiązanymi do rowerów . Pomysłowi urzędnicy widząc ten problem zorganizują przetarg na wypożyczalnię rowerów z przyczepkami do transportu bagażu.

E
Edward

Czy w Białymstoku możliwe jest zbudowanie ulicy tak aby w następnych latach jej nie przebudowywać. Każda przebudowa infrastruktury to trwonienie naszych podatków. Kaprysy i zachcianki urzędników są realizowane bez żadnych analiz czy wykonania studium opłacalności. Wiele ulic czeka na kanalizację, wodociąg czy nawierzchnię a tu proszę bardzo centrum przesiadkowe którego nikt nie potrzebuje .

M
Marek Korba

już czekam 8 lat

S
Stefan Kłos

Marnotrawstwo po Białostocku. Niedawno skrzyżowanie Wyszyńskiego z BMC było modernizowane i teraz znowu?

R
Robert

"Budową węzła oznacza też wybudzenia części zabudować wchodzących w skład Centrum Park. " - panie Mikulicz, pochlaliśmy wczoraj ? Alkohol jest dla ludzi, jednak w gazecie piszemy w języku polskim i z sensem.

Przejdź na stronę główną Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie