Czekamy na innowacyjnych
Przedsiębiorstwa oceniamy w dwóch kategoriach: innowacyjności produkcji oraz usług.
Lista najnowocześniejszych firm powstaje na podstawie ankiet, rozesłanych do firm, i wypełnionych przez ich prezesów lub właścicieli. Każdy kwestionariusz zawiera zestaw prostych pytań, na których podstawie niezależni eksperci utworzą pełną i wiarygodną listę innowacyjnych firm województwa podlaskiego.
Udział w rankingu jest bezpłatny i dobrowolny, zaś laureaci otrzymują wyróżnienia. Konkurs, tak jak w ubiegłym roku, odbywa się pod patronatem prezydenta Białegostoku. Zasiądzie on w kapitule wraz z wojewoda podlaskim i przedstawicielem Urzędu Marszałkowskiego. Ranking realizujemy go przy merytorycznym wsparciu Rady Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT w Białymstoku.
Wypada jeszcze w tym miejscu przypomnieć ubiegłorocznych zwycięzców - owe "drożdże" naszej gospodarki, jak określił najbardziej innowacyjne przedsiębiorstwa prezydent Tadeusz Truskolaski podczas ubiegłorocznej gali. Za firmy wyróżniające się i pod względem ilości patentów, i wdrażania nowoczesnych rozwiązań w zarządzaniu czy obsłudze klienta uznano: spółkę AC (elektronika i auto-gaz) i KAN (systemy grzewcze) w kategorii "produkcja", oraz Ferrox (energetyka cieplna), ZETO Białystok (informatyka), Astwa (asenizacja) w kategorii "usługi".
Zapraszamy wszystkich chętnych do wzięcia udziału w tegorocznej edycji "Innowacji".
Ankieta
Wkrótce do kilku tysięcy przedsiębiorstw w najbliższych dniach trafi ankieta konkursowa.
Na wypełnione ankiety czekamy do 9 lutego pod adresem:
Kurier Poranny, 15-419 Białystok, ul. św. Mikołaja 1 z dopiskiem "Innowacje" . Rozstrzygnięcie konkursu i uroczysta gala odbędą się 26 lutego.
Na wszelkie pytania i wątpliwości odpowie Łukasz Bołtromiuk, tel.: 085 748 96 38, e-mail: Łukasz Bołtromiuk.
Komu potrzebne są innowacje?
Andrzej Kondej, właściciel firmy SBK Marketing w Białymstoku
Andrzej Kondej: Przedsiębiorcy na obecnym rynku muszą w sposób elastyczny dostosowywać się do jego ostrych wymogów, wyrażanych głównie w formie potrzeb i oczekiwań klientów. Jest to tym bardziej wskazane, że biznesowy świat nabiera w 21. wieku niesamowicie szybkiego tempa. Czas wprowadzania nowych technologii i rozwiązań jest coraz krótszy, wymagania klientów stale rosną, a oddech zdeterminowanych konkurentów czuje się na plecach.
Wbrew jednak propagowanej modzie na innowacyjność, w praktyce większości przedsiębiorstw aktywność i inicjatywy w tej dziedzinie są ciągle jeszcze rzadkością. Wynika to głównie z przypadłości ludzkiej natury, jaką jest preferowanie rozwiązań znanych i sprawdzonych, przy jednoczesnej niechęci wobec nowości kojarzonych z ryzykiem i zagrożeniem.
W biznesowym światku ta atawistyczna obawa przez "nowym" sprawia, iż menedżerowie wielu firm dużych i małych trwają wiernie przy swoich dotychczasowych produktach czy sprawdzonych wielokrotnie metodach działania. Nieraz dzieje się tak do czasu, dopóki bardziej aktywni i odważni konkurenci nie zmiotą ich przedsiębiorstw z rynku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?