Impulsy trwają krócej

Redakcja
Telekomunikacja Polska w tajemnicy przed klientami zmieniła cennik za korzystanie z budek telefonicznych. Organizacje konsumenckie chcą postawić monopolistę przed sądem. Zmiana przyszła nagle. Od 1 sierpnia we wszystkich automatach telefonicznych impuls trwa 2 minuty i 15 sekund. Wcześniej były to pełne trzy minuty!

Monopolista wprowadził zmiany, bo uznał, że do telefonicznych budek musi dokładać. - Tym bardziej, że budki są dewastowane, trzeba je remontować. To kosztuje - usprawiedliwia się Roman Wilkoszewski z TP SA. - Klienci muszą mieć świadomość, że korzystanie z budki telefonicznej musi być droższe niż z telefonu stacjonarnego w domu. Składa się na to kilka czynników. Przecież korzystając z automatu na ulicy nie płacimy abonamentu!
Ale pracownicy TP SA nie poinformowali klientów o zmianach - nie było żadnych ulotek, reklam. Jest jeszcze gorzej - na Błękitnej Linii konsultanci nadal informują, że impuls trwa trzy minuty. Podobnie jest na stronie internetowej. O zmianach nikt nie napisał.
- Według mnie jest to naruszenie zbiorowych praw konsumenta. Takie działania TP SA kwalifikują się do wszczęcia postępowania wyjaśniającego - mówi Celina Wojciechowska, powiatowy rzecznik praw konsumenta. Od nas dowiedziała się o zmianach. Tylko organizacje konsumenckie mogą się skarżyć na działania monopolisty. Na razie zbierają informacje na temat działania TP SA.
Mariusz Iwaniuk

ROZMOWA

Ze strony internetowej

"Dzwoniąc z naszych automatów na inny telefon stacjonarny za trzy minuty rozmowy płacisz zaledwie 40 gr z VAT" - czytamy nieprawdziwą informację na internetowej stronie TP SA.

Nic nie wiemy
Kurier Poranny: Ile trwa impuls telefoniczny naliczany w automatach w rozmowach lokalnych?
l Dariusz Krzykalski, konsultant w Błękitnej Linii: Trzy minuty między godziną 6 a 22 i 6 minut poza godzinami szczytu.
- Przecież od 1 sierpnia impuls trwa krócej. Na dodatek nie ma podziału na godziny szczytu i noc.
l Nic na ten temat nie wiemy.
notował (wac)

OPINIA

Celina Wojciechowska, powiatowy rzecznik konsumenta: Pierwszy raz słyszę o tym ze TP SA wprowadziło takie zmiany. Skoro tak, to nie zadbano o to, żeby w należyty sposób zawiadomić o tym klientów. TP SA musi poinformować użytkowników o planowanych zmianach z wyprzedzeniem. Powinna pojawić się odpowiednia informacja, tym bardziej, że reklamy TP pojawiają się bardzo często w prasie i TV, a o takim "małym szczególe" zapomniano.

Prof. Górski o wywiadzie posłanki Urszuli Zielińskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie