Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Im się udało. Jacek Solka prowadzi firmę Soled

Agata Sawczenko [email protected] tel. 85 748 96 59
Swoją przygodę z biznesem Jacek Solka zaczął od produkowania podświetlanych półek szklanych. Teraz jego firma Soled znacznie rozszerzyła działalność. Jej głównymi produktami są także: gwieździste niebo, wieńce kuchenne LED, zestawy do podświetlenia: schodów, kuchni i sufitów oraz lustra LED.
Swoją przygodę z biznesem Jacek Solka zaczął od produkowania podświetlanych półek szklanych. Teraz jego firma Soled znacznie rozszerzyła działalność. Jej głównymi produktami są także: gwieździste niebo, wieńce kuchenne LED, zestawy do podświetlenia: schodów, kuchni i sufitów oraz lustra LED.
Gwieździste niebo na światłowodach na suficie, lustra podświetlane różnego typu, podświetlane wnęki – firma Soled Jacka Solki zajmuje się produkcją oświetlenia na wymiar.

– Studiowałem przez pięć lat na wydziale elektrycznym w katedrze elektroniki – opowiada jej właściciel. – Później wybrałem specjalizację optoelektronika. Nie jest to ściśle związane z oświetleniem dekoracyjnym, użytkowym, którym się zajmuję, ale dało to podstawy.

Własną działalność założył kilka miesięcy po obronie magisterki. Zaczynał we własnym mieszkaniu: produkował półki szklane podświetlane na wymiar, pakował paczki, odbierał maile. Na ten pomysł wpadł zupełnie przypadkiem, gdy okazało się, że w Białymstoku są dostępne profile i akcesoria potrzebne do takiej produkcji.

– To był potencjał na rynku, nie było konkurencji, no i produkt miałem bardzo szybko dla klienta dostępny i na wymiar

– mówi pan Jacek.

Szybko też okazało się, że ta branża i taki profil firmy panu Jackowi odpowiadają. Zaczął więc rozwijać swoją działalność.

– Wszystkie inwestycje finansowałem z zysków. Tylko na początku pożyczyłem pieniądze od rodziców na rozkręcenie działalności. Później nie brałem już żadnych kredytów

– zapewnia Jacek Solka.
I dodaje, że oświetlenie dekoracyjne to jest to, co mu się naprawdę podoba. Dlatego tak chętnie poświęca swój czas, by rozwijać firmę.

Teraz zajmuje 250 mkw., zatrudnia pięciu pracowników, dodatkowo ściśle współpracuje ze specjalistą od marketingu. Pan Jacek planuje, że za dwa lata pracowników będzie dwa razy więcej, a firma przeniesie się do własnej siedziby. I robi wszystko, by te plany nie spaliły na panewce.

– Bardzo ważna jest dobra reklama

– mówi. Dlatego nie żałuje czasu i pieniędzy w dobre przygotowanie stron internetowych. Ma ich kilka i cały czas zmienia ich wygląd i informacje na nich zawarte.

– Klientów mamy z całej Polski, teraz stawiamy też na eksport. Ludzie muszą usłyszeć o nas, o naszych produktach i propozycjach.

Poza tym firma Soled to przede wszystkim produkcja. Klienci zamawiają konkretny produkt, firma go wykonuje i wysyła. I do klienta należy wtedy odpowiedni montaż. I choć zwykle zajmują się tym firmy remontowo-budowlane, pan Jacek zadbał, by praktycznie każdy był w stanie sobie z tym poradzić.

– Mamy w internecie około 60 filmów instruktażowych. Są też i filmy inspiracyjne, gdzie prezentujemy nasze realizacje

– mówi.
A tych firma ma już naprawdę sporo. Bo oprócz klientów indywidualnych, ma też zlecenia od dużych inwestorów. I tak produkty białostockiej firmy wykorzystano na przykład w urządzaniu części stadionu narodowego, są w wielkich kompleksach hotelowo-konferencyjnych, na Starym Rynku w Gdańsku.
– Ściśle współpracuję z marketingowcem, którego zadaniem jest m.in. planowanie akcji promocyjnych, sesji fotograficznych itp. Rynek cały czas się zmienia, idzie do przodu. I to bardzo ważne, by nie pozostawać z tyłu. Trzeba szybko reagować na zmieniającą się modę, wprowadzać nowe trendy – mówi Jacek Solka.

Rady dla początkujących:
 

  •  Jeśli chcesz prowadzić nowoczesną firmę, musisz prowadzić dobry marketing.
  • O klienta nie walcz cenowo, ale stawiaj na jakość: produktu czy usługi. Stawiaj na to, czego nie ma konkurencja. Staraj się być o krok przed konkurencją.
  • Dobra polityka reklamacji, to czasem lepsza reklama niż inwestowanie w kolejne banery wyświetlające się w internecie.
  • Podążaj za potrzebami rynku, zmieniaj się cały czas.

Komu się udało?
Im się udało – to cykl, w którym prezentujemy ciekawych ludzi, którzy zdecydowali się na własną działalność i osiągnęli sukces. Kontakt: tel. 85 748 96 59, e-mail: [email protected]

Podążaj za potrzebami rynku, zmieniaj się cały czas. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny