Decyzję, że razem założą firmą, Tomasz Remus, Magdalena Piechocińska i Katarzyna Sobolewska podjęli już na studiach. Studiowali razem dietetykę na Uniwersytecie Medycznym, potem – również razem – zdrowie publiczne.
– Na zajęciach często pracowaliśmy w grupach. Okazało się, że doskonale się uzupełniamy – uśmiecha się Katarzyna Sobolewska. Tak jest i teraz, kiedy razem prowadzą firmę. Tomasz jest bardzo dokładny. Dba, by wszystko było poukładane, zapisuje wszystko w kalendarzu. Kasia to firmowy mózg: zawsze wszystkiego się dowie, wyszuka, pójdzie do biblioteki. Magda do życia podchodzi z optymizmem. Do tego jest bardzo kreatywna i dba o promocję. Razem tworzą zgrany zespół.
Zajmują się szeroko pojętą dietetyką stosowaną: radzą, jak i co jeść, by schudnąć lub przytyć, jak zdrowo się odżywiać. Układają jadłospisy dla zakładów zbiorowego żywienia oraz przeprowadzają pogadanki w szkołach i przedszkolach.
Zobacz: Podatki w firmie. Odlicz koszty, skorzystaj z ulg
Jeszcze na studiach co roku w czasie wakacji pracowali za granicą. Zbierali pieniądze, by mieć na start.
– Prace nabrały tempa, gdy skończyliśmy studia – mówi pani Magdalena. – Najpierw rozeznaliśmy się, jak wygląda zakładanie firmy, co trzeba po kolei zrobić, skąd możemy starać się o pieniądze. Niestety, w momencie, kiedy zaczynali, nie było żadnych projektów na dofinansowania z Unii Europejskiej. – Ale nadal cały czas monitorujemy te konkursy, staramy się w nich startować, sprawdzamy, gdzie nasza działalność by pasowała – mówi pan Tomasz.
Zaczęli od wynajęcia lokalu. Bo gdy próbowali coś wcześniej załatwić, zawsze okazywało się, że potrzebny jest adres firmy. – I tak chodziliśmy od urzędu do urzędu – wspomina pan Magdalena. – Ale na nasze szczęście podeszliśmy do tego z humorem.
– Od początku trzeba zadbać o wszystkie sprawy formalne. Aby później uniknąć kłopotów – radzi pan Tomasz.
Stworzyli własną stronę internetową. Informacje o ich centrum pojawiły się też w katalogach internetowych. Wydrukowali ulotki, plakaty. – Reklama jest bardzo droga, ale niezbędna – nie ma wątpliwości pani Magdalena.
– Ale najlepszą reklamą i tak jest poczta pantoflowa. Zadowolony klient, przysyła nam kolejne osoby – dodaje pani Katarzyna.
Rady dla początkujących
- Zorientuj się, co się dzieje na rynku. Sprawdź, jak się wiedzie konkurencji.
- Zdobądź ogólną wiedzę na temat prowadzenia własnej działalności.
- Nie spodziewaj się, że od samego początku będziesz zarabiał tyle, ile chcesz.
- Pamiętaj, że prowadzenie działalności nie jest takie proste. To odpowiedzialność i mnóstwo obowiązków.
- Przeprowadzić kalkulację: jakie będą wydatki i i ile możesz zarobić – ewentualnie ile jeszcze pieniędzy możesz dodatkowo w firmę włożyć.
Komu się udało
„Im się udało” to cykl, w którym prezentujemy ciekawych ludzi i ich sposób na życie. Jeżeli prowadzisz firmę, stworzyłeś coś z niczego, odniosłeś sukces zawodowy – podziel się z nami i Czytelnikami swoją receptą na powodzenie i satysfakcję w interesach.
Kontakt: tel. 85 748 96 59,
e-mail: [email protected]
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?