Im się udało: Białystok - medipment.pl

Agata Sawczenko [email protected] tel. 85 748 96 59 Fot. W. Oksztol
Na sukces firmy pracuje nie tylko szef, ale cały zespół – mówi Jarosław Dobrzyński, właściciel portalu medipment.pl. Dlatego fotografować się też nie chce się sam. Na zdjęciu od prawej: Jarosław Dobrzyński i dwoje z jego pracowników: Anna i Piotr
Na sukces firmy pracuje nie tylko szef, ale cały zespół – mówi Jarosław Dobrzyński, właściciel portalu medipment.pl. Dlatego fotografować się też nie chce się sam. Na zdjęciu od prawej: Jarosław Dobrzyński i dwoje z jego pracowników: Anna i Piotr
Jarosław Dobrzyński stworzył internetowy portal medyczny, za pomocą którego można dobrać sprzętoraz namierzyć dystrybutorów, producentów, zrobić zakupy oraz porównać ceny. Teraz myśli o tym, by podobne rzeczy robić na zagranicznych rynkach.

Jarosław Dobrzyński przez 15 lat pracował w firmie, która zajmowała się handlem sprzętem medycznym.

– Brałem udział w przetargach, sprzedażach sprzętu medycznego, również na drodze zamówień publicznych – opowiada. – W pewnym momencie zorientowałem się, że wszystkie informacje, które zawarte są w przetargach, są dostępne również w internecie. I robienie całej dokumentacji metodą papierową jest anachronizmem.

Porównanie sprzętów i ofert

Do tej pory każdy, kto chciał dobrać odpowiedni sprzęt medyczny, musiał tracić czas na wyszukiwanie i porównywanie informacji technicznych wielu firm zamieszczonych na co najmniej kilku stronach internetowych. Pan Jarosław postanowił stworzyć taką stronę, na której będą wszystkie potrzebne informacje, łącznie z porównaniem sprzętów i ofert.

Zaczął pracować nad pomysłem, myśleć o tym, by utworzyć taki portal medyczny, za pomocą którego można dobrać sprzęt oraz wyszukać dystrybutorów, producentów. Zarabiać miał na abonamencie, opłacanym przez producentów i dystrybutorów sprzętu, którzy chcieliby zaistnieć na portalu.

Dotacje i wykształceni ludzie

– Drugi element, który przynosi przychód, to są reklamy. I trzeci element, to aukcje na sprzęt medyczny – wymienia pan Jarosław.

Do pomysłu dali się przekonać dwaj członkowie jego rodziny: Maciej i Grzegorz. Wspólnie napisali projekt na wsparcie unijne.

Dostaliśmy dotację na 85 proc. wartości tego projektu, czyli około 500 tys. zł – chwali się pan Jarosław.

Zobacz: Będą dotacje na e-biznes

Najważniejszą inwestycją było oprogramowanie. – Które cały czas rozbudowujemy – podkreśla Jarosław Dobrzyński. Bo tworzenie potężnej bazy danych sprzętów medycznych jest zadaniem rozłożonym na wiele lat.

Poza tym firma musiała się zaopatrzyć w dobre systemy informatyczne, w sprzęt komputerowy, serwery. Inaczej nie da się działać w internecie.

Jednak – jak podkreśla właściciel, to nie świetny sprzęt – choć oczywiście jest bardzo ważny, jest kluczem do sukcesu.

– Najważniejsi są ludzie: odpowiednio wykształceni, przygotowani, z takim dynamitem wewnętrznym, z charyzmą, potrzebną do działania. Dla których to, co robią w firmie, jest właściwe świetną przygodą – wymienia pan Jarosław.

Zobacz: Dobra strona www receptą na zyski

I przyznaje, że udało mu się zebrać taką ekipę. Oprócz Macieja i Grzegorza, którzy w firmie byli jako pierwsi, do zespołu dołączyli Anna i Piotr.

– Pokazali, że mają wiedzę i przekonanie do tego pomysłu – chwali zespół właściciel firmy. – Bo ja jestem z pokolenia, które informatyki uczy się od własnych dzieci – uśmiecha się.

Ambitnie na przyszłość

Zaczęli od serii konferencji. W 16 miastach wojewódzkich mówili o portalu, jego funkcjonalności, o tym, że powstaje platforma, za pomocą której z jednego miejsca można wyciągnąć wszystkie informacje, których się potrzebuje, na temat sprzętu medycznego.

– Oprócz tego jesteśmy po niezliczonej liczbie telefonów do szpitali, do firm. Ale to działa. Na portalu zaczął być ruch, klienci zaczęli szukać u nas potrzebnego sprzętu, a wręcz dzwonić do nas, że czegoś brakuje.

Dlatego planują następną serię konferencji i szkoleń dotyczących portalu. To jednak nie koniec planów.

Mamy ambicję, by być portalem nie tylko ogólnopolskim, ale też europejskim i światowym. I nic nie stoi na przeszkodzie, żeby to zrealizować – uśmiecha się Jarosław Dobrzyński. – Bo tak jak sprzęt jest poszukiwany w Polsce, tak samo poszukiwany jest na świecie. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby to zafunkcjonowało – nie ma wątpliwości.

Jednak zastrzega, że zanim uderzy w rynki zagraniczne, chce dokładnie je poznać, aby do mentalności tamtych ludzi dopasować szatę graficzną i sposób działania portalu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Strefa Biznesu - Sytuacja na rynku pracy w 2023 roku

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie