Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Im się udało. AlbumyArt pomysł na biznes Bożeny Szewczul

Agata Sawczenko [email protected] tel. 85 748 96 59
Im się udało. AlbumyArt pomysł na biznes Bożeny SzewczulAlbumy do zdjęć na indywidualne zamówienia – to pomysł na firmę Bożeny Szewczul. Kupują je przede wszystkim profesjonalni fotografowie, ale coraz częściej też zwyczajni ludzie, którzy chcą mieć piękną oprawę do zdjęć.
Im się udało. AlbumyArt pomysł na biznes Bożeny SzewczulAlbumy do zdjęć na indywidualne zamówienia – to pomysł na firmę Bożeny Szewczul. Kupują je przede wszystkim profesjonalni fotografowie, ale coraz częściej też zwyczajni ludzie, którzy chcą mieć piękną oprawę do zdjęć. Wojciech Wojtkielewicz
Szukała pracy – znalazła pomysł na biznes. Bożena Szewczul od trzech lat prowadzi firmę AlbumyArt.

Bożena Szewczul jest z wykształcenia krawcową. Pracowała w branży odzieżowej. 
– Ale miałam przerwy w pracy, brałam urlopy macierzyńskie. Gdy kończył mi się drugi, pracodawca nie przedłużył mi umowy. Musiałam zacząć szukać pracy – opowiada pani Bożena.

Jednak stało się inaczej, bo zamiast pracy na etacie – przyszedł pomysł na biznes. Mąż pani Bożeny jest bowiem z wykształcenia fotografem.
– No i w związku z tym zawsze kupowaliśmy dużo albumów. Niestety, często nie były one dobrej jakości. Czasem wręcz rozpadały się od razu po wyjęciu z folii – opowiada pani Bożena. – Zaczęło już to nas denerwować.

Mąż pani Bożeny postanowił więc te albumy – na własne potrzeby – robić sam. Na początku z półproduktów. Kupował okładki, środki składał sam. Stwierdzili, że jakość tych albumów jest o wiele lepsza niż tych kupowanych w sklepach. Ale jeszcze to nie było to, czego oczekiwał profesjonalny fotograf.

Zaczął więc jeździć na szkolenia, gdzie uczył się robić coraz lepsze albumy. A z nim – pani Bożena.

– Mąż robił albumy na własne potrzeby, a ja pomyślałam, że to dobry pomysł na życie i na własną firmę

– uśmiecha się.
Tym bardziej, że albumy robione przez pana Sławomira zaczęli doceniać również jego koledzy po fachu. I coraz częściej prosili, by im takie zrobić.

Na szkoleniach u najlepszego w Polsce introligatora nauczyli się wszystkiego od A do Z, jak robić okładki i tradycyjne albumy ze stronami przedzielonymi pergaminem.

Pani Bożena – jako bezrobotna, napisała biznesplan i złożyła wniosek o dofinansowanie na założenie własnej działalności gospodarczej. Za przyznane pieniądze kupiła potrzebne maszyny: gilotynę, maszynę do szycia papieru, maszynę do szycia okładek i klejarkę. Firmę nazwała AlbumyArt – żeby od razu było wiadomo, czym się zajmuje.
Bo albumy od niej to prawdziwe dzieła sztuki: ręcznie robione, oprawione w skórę. Oprócz tego w ofercie firmy są fotoalbumy, etui na zdjęcia i płyty CD.

Pani Bożena świetnie odnajduje się w tej pracy. Jako krawcowa z wykształcenia, wie doskonale, jak obsługiwać maszyny, jak dobrać odpowiedni ścieg, jak zrobić eleganckie łączenia. Na początku pracowała sama – teraz już zatrudnia dwie osoby na umowę zlecenie. Ma coraz więcej zamówień.

– Na początku sprzedawałam albumy na naszym lokalnym rynku. Kupowali je przede wszystkim nasi znajomi fotografowie

– uśmiecha się pani Bożena.
Ale szybko zaczęła pokazywać swój produkt szerszemu gronu potencjalnych klientów. Założyła profil na portalu społeczościowym, zleciła stworzenie strony internetowej. Pokazuje się na targach. Na największych w Polsce targach fotograficznych w Łodzi tradycyjny album z wszytym zdjęciem na płótnie, wykonany przez AlbumyArt zdobył nawet złoty medal.
– Są firmy, które istnieją dużo dłużej od nas, a jednak nasz pomysł okazał się fajniejszy – cieszy się pani Bożena.
I planuje rozwój: – Przede wszystkim chciałabym już przenieść się do większego lokalu. No i rozwinąć firmę. Ale tylko trochę – zastrzega.
Bo cały czas pamięta, że chce klientom oferować ekskluzywny, ręcznie robiony towar dobrej jakości.
– A taki na masówkę się nie nadaje.

Rady dla początkujących:

  •  Warto robić to, na czym się znasz, ale mimo wszystko znaleźć sobie jakąś niszę. Nie można wejść w branżę, której w ogóle się nie zna.
  • Pamiętaj, by cały czas się uczyć czegoś nowego. Nie żałuj czasu i pieniędzy na szkolenia.
  • Do celu dąż małymi krokami. Miej cierpliwość. Nie oczekuj, że sukcesy przyjdą od razu.
  • Wybierz odpowiedni rodzaj reklamy. I nie zapominaj o sile poczty pantoflowej.

Komu się udało?
Im się udało – to cykl, w którym prezentujemy ciekawych ludzi, którzy zdecydowali się na własną działalność i osiągnęli sukces. Kontakt: tel. 85 748 96 59, e-mail: [email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny