Ile godzin powinien trwać nasz sen? Opublikowano nowe dane

PG
pixabay.com
Idealna długość snu w ciągu nocy wynosi od sześciu do ośmiu godzin - pokazuje analiza badań z udziałem ponad miliona dorosłych osób. Krótszy lub dłuższy sen wiąże się z ryzykiem chorób układu krążenia - te dane przekazał zespół z Centrum Chirurgii Serca im. Onassisa w Atenach.

Swoje wyniki badacze zaprezentowali w trakcie Kongresu Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego. Możemy stworzyć swój własny kalkulator snu.

Faza NREM zajmuje przeciętnie około 90 minut, więc żeby nie obudzić się w jej trakcie, całkowity czas snu powinien być wielokrotnością 1,5 godziny. Na przykład osoba, która wstaje do pracy o godzinie 7.00 rano, powinna zasypiać o 23.30. Do tego należy doliczyć 15 minut potrzebnych na zaśnięcie, a więc już o 23.15 powinna być w łóżku, żeby rano być wypoczętą.

Ten wariant zakłada 7,5 godziny snu, a więc dawkę najbardziej optymalną, która umożliwia efektywne działanie w ciągu dnia.

POLECAMY RÓWNIEŻ:

Poznaj i zastosuj w swojej diecie 25 zasad zdrowego żywienia

Te domowe aktywności pomogą Ci szybko spalić kalorie!

Zdrowy kręgosłup - oto ćwiczenia, które pomogą. Wypróbuj!

Naturalne afrodyzjaki dla kobiet i mężczyzn, które na pewno masz w swojej kuchni [ZDJĘCIA]

Te witaminy i mikroelementy wzmocnią twój organizm [ZDJĘCIA]

Nie chcesz zachorować na raka? Oto 6 najważniejszych zasad diety

Lista domowych czynności, które poprawiają zdrowie i urodę

ZOBACZ TAKŻE: FLESZ - oddając krew ratujesz życie

(Źródło: Newsroom 360)

Wideo

Materiał oryginalny: Ile godzin powinien trwać nasz sen? Opublikowano nowe dane - Echo Dnia Świętokrzyskie

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Maria
I napiszcie rzetelny artykuł o tym, jak K A N C E R 0 G E N N A jest praca w nocy (regularna, a nie okazjonalna) oraz wczesn0zmian0wa (np. regularnie od godziny 5:00). Wymuszanie redukcji melat0niny - h0rm0nu snu - żeby 0rganizm przerwał jej produkcję, bo człowiek musi iść do roboty, wielokrotnie zwiększa ryzyk0 zachorowania na n0w0twory. Na to też są udokumentowane badania w grupach osób pracujących nocnie lub wczesnorannie.
M
Maria
Potrzeba snu (czas spania) jest wartością OSOBNICZĄ - to UDOKUMENTOWANE w badaniach. ŚREDNIA to 8 godzin, ale istnieją ludzie w pełni zdrowi, którym wystarcza na pełną regenerację, wyspanie i optymalne funkcjonowanie TRZY godziny; i to nie okazjonalnie czy z musu zawodowego, tylko naturalnie (sami z siebie), codziennie wybudzają się po trzech godzinach i są gotowi do aktywności, niezmęczeni i bez sztucznego wspomagania. Na drugim biegunie są osoby z 12-13-godzinną potrzebą snu (tym naprawdę trzeba współczuć, bo z powodu zawodowych konieczności są regularnie poddawani torturom). Przestańcie klecić półprawdy. "Dziennikowi Łódzkiemu" nie przystoją takie dziennikarskie prowizorki jak TEN artykuł.
A
AG
Kazdy z nas jest inny, kazdy potrzebuje innej ilosci snu. W przypadku snu, uogolnianie to absolutne nieporozumienie.
Dodaj ogłoszenie