To auto pojawiło się na rynku po wakacjach 2008 roku. Producent postawił przede wszystkim na ekologię i nowinki techniczne.
Siedem motorów
Klienci mają do wyboru trzy silniki benzynowe i cztery diesle. Najmocniejszą jednostką napędową jest diesel typu 1,9 TDI o mocy 105 KM z filtrem cząstek stałych, który usuwa sadzę ze spalin oraz zmniejsza zanieczyszczenia.
Emisja CO2 do atmosfery wynosi poniżej 120 g/km. Wszystkie silniki benzynowe emitują mniej niż 160 g CO2/km.
Czujniki z każdej strony
Nowa Ibiza jest wprost naszpikowana elektroniką. Zastosowano w niej m.in. czujniki parkowania z tyłu i automatyczne wycieraczki przedniej szyby, które włączają się same podczas deszczu.
Konstruktorzy nie zapomnieli też o bezpieczeństwie. Ibiza została wyposażona w elektroniczny program stabilizujący ESP i system kontroli trakcji TCS, ale są to dodatkowe opcje.
Standardem natomiast jest oczywiście ABS oraz czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. Z tyłu zamontowano trzypunktowe pasy bezpieczeństwa oraz pas centralny, a także zaczepy ISOFIX przy miejscach skrajnych.
Samochód wyposażony jest w układ kierowniczy ze wspomaganiem, którego siła zależy od prędkości jazdy.
Działa on z maksymalną mocą przy niskich prędkościach i minimalną przy wysokich.
Nowe rozwiązanie to układ Hill Hold Assist (również dostępny jako opcja). Ułatwia on ruszanie pod górę (zapobiega staczaniu się auta).