Na wiosnę w Białymstoku "wyrosną" Stokrotki - jest to informacja handlowa, tylko handlowa. Sklepy tej sieci zastąpią Leader Price'a w obiektach PMB Marketu.
- Jakość produktów będzie lepsza, a ceny na zbliżonym poziomie - uspokaja Zbigniew Żochowski, członek zarządu PMB Market w Białymstoku.
Prawdziwość tych zapewnień poznamy jednak nie wcześniej niż w drugim kwartale tego roku. Sklepy, do których "wprowadzi się" Stokrotka, przejdą najpierw remonty lub modernizacje. Będą to obiekty przy ul. Poziomej, Paderewskiego, Stromej i Leszczynowej.
Więcej oczek w sieci PMB Market
Różnicowanie oferty jest charakterystyczną cechą sklepów PMB Marketu - w kilku z nich hale sprzedażowe podzielone były na część pod marką tej firmy i część Leader Price (towar z tzw. niższej półki). W tym roku Leader Price'a kupiło Tesco, ale nie wszystkie obiekty. Tylko te należące do Grupy Casino.
- Te w naszych sklepach miały innych właścicieli i były dzierżawione przez PMB Market - wyjaśnia Zbigniew Żochowski. - Umowy nie przewidują, że wejdzie tu Tesco, a my nie zamierzamy się pozbywać tak dobrych lokalizacji.
- Stokrotka ma produkty w niskiej cenie, więc uznaliśmy, że jej oferta będzie uzupełnieniem asortymentu sprzedawanego pod szyldem PMB Market - dodaje Żochowski. - Przy czym spełni to oczekiwania podlaskich klientów, którzy mają może mniej zasobny portfel, ale też nie chcą już kupować towaru z tej najniższej półki jakościowej.
Szerszego wejścia Stokrotek na białostocki czy podlaski rynek należało się prędzej czy później spodziewać jako skutku połączenia lubelskiego Eldorado, właściciela Stokrotek, z białostockim BOS-em. Warto jednak dodać, że PMB Market ma też plany rozwojowe związane z poszerzeniem własnej sieci.
- Zamierzamy ją powiększyć o kilka sklepów w całym województwie - uchyla rąbka tajemnicy Zbigniew Żochowski i zapewnia, że pociągnie to za sobą wzrost zatrudnienia w firmie. O ile osób - nie potrafi jeszcze precyzyjnie określić, bo to zależy od wielkości sklepów, a na zdradzanie takich informacji jest jeszcze zbyt wcześnie.
- Ale liczba ta może dojść nawet do 350 osób - przyznaje.
Przyczajone Tesco
Dziś PMB Market ma sieć 17 sklepów w Białymstoku, a Stokrotka - 3. O wejściu Tesco do naszego miasta nie ma jeszcze oficjalnych wieści - nieoficjalne podają informację o przejęciu przez tę firmę sklepu Leader Price przy ul. 27 Lipca. Ale Przemysław Skory, rzecznik prasowy firmy, mówi, że ogłasza ona swoje plany tylko wtedy, gdy rzecz jest pewna. A na temat Białegostoku nie jest.
Strefa Biznesu: Wypalenie zawodowe coraz większym wyzwaniem dla firm
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?