Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Grupowe zakupy w modzie

Strefa Biznesu NTO
sxc.hu
sxc.hu
10 największych serwisów zakupowych w 2011 r. łącznie sprzedało kupony o wartości 353 mln zł – informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Te dane to wynik wewnętrznego zestawienia jednej z platform handlowych. Wydawać by się mogło, że 353 mln zł to spory sukces młodej branży serwisów grupowych. Jednak w zderzeniu z obrotami na całym polskim rynku e-commerce w 2011 r. szacowanymi na 18 mld zł widać, że ekonomiczna waga zakupów grupowych wciąż jest niewielka. Do tego ponad dwie trzecie tej kwoty trafiło do polskiego oddziału Groupona.

Zobacz także. SweetDeal. Chodzenie po sklepach cię męczy? – zajrzyj na serwis zakupów grupowych.

Na polskim rynku, według szacunków samej branży, działa około stu mniejszych i większych serwisów. Znaczna część z nich - według GoDealla.pl, agregatora ofert grupowych - kieruje ofertę zakupów i usług dla konsumentów.

- Ewidentnie jednak widać, że boom tak na powstawanie nowych serwisów, jak i na inwestycje w nie ze strony większych podmiotów rynkowych przyhamował - mówi Paweł Lipiec, ekspert portalu Ecommerce.edu.pl.

Same serwisy zapewniają jednak, że radzą sobie bardzo dobrze, a przyszłość tego rynku rysuje się świetnie.

- Naszym najważniejszym planem na rozwój w najbliższym czasie jest otwarcie platformy e-commerce wzorowanej na Amazonie, czyli ze sprzedażą produktów - opowiada Artur Bednarz z dominującego na polskim rynku Groupona.

Zobacz także. Internet. Zakupy grupowe robią furorę. W sieci taniej nawet o 70 proc.

Część serwisów mocno stawia na rozwiązania mobilne umożliwiające klientom przeglądanie ofert, kupowanie i zarządzanie zamówionymi kuponami za pomocą smartfonów.

- Ciężko oceniać, czy grupowe platformy handlowe mogą już mówić o sukcesie finansowym. Bo przecież nawet w przypadku tych z najwyższymi przychodami trzeba pamiętać, że do samego serwisu wędruje w najlepszym przypadku połową kwoty, a reszta to przychód partnera sprzedającego usługę czy towar. Po odliczeniu sporych kosztów funkcjonowania i zdobywania następnych partnerów może się okazać, że te serwisy wciąż generują straty - tłumaczy Lipiec.

 

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny