Gra o młodych

Michał Franczak
Czy rynek telefonów komórkowych czeka rewolucja? - To niewykluczone - twierdzi nowy operator Play i zapowiada "szok cenowy".

Fakty

Fakty

Play jest wspólną własnością spółek Novator i Netia. Novator, posiadacz 70 procent udziałów, jest kontrolowany przez Björgolfura Thor Björgolfssona, miliardera i inwestora z Islandii. Novator i Netia zainwestowały w Play po 210 i 90 milionów dolarów. Dodatkowe pieniądze pochodzą z China Development Bank, który udzielił dla Play kredytu (150 mln euro) na budowę infrastruktury oraz zakup urządzeń telekomunikacyjnych. Wedle szacunków, całkowity koszt inwestycji w Play zamknie się w sumie około miliarda dolarów.

- To mało prawdopodobne - oceniają specjaliści rynku telekomunikacyjnego.

Czwarty operator na polskim rynku będzie działać pod nazwą Play. Zaledwie parę dni temu rynek zaskoczyła wiadomość o tym, że firma kupiła od PTC sieć dystrybucyjną Germanos - ponad 300 punktów sprzedaży w całym kraju. W województwie podlaskim znajduje się siedem placówek tej marki. Play zapowiedział także współpracę z salonami Empiku.

- Do końca 2007 roku zamierzamy uruchomić w Polsce 1,5 tys. stacji bazowych. Docelowo sieć obejmie 50 proc. populacji. Na pozostałym obszarze będziemy korzystać z infrastruktury firmy Polkomtel - mówi Magdalena Sawicka, rzecznik prasowy Play.

Dostawcami telefonów dla Play będą Samsung i Motorola. Firma nastawia się na zaawansowane technologicznie aparaty telefoniczne G3, umożliwiające szybką transmisję danych i oferujące multimedialne funkcje (jak np. przesyłanie plików graficznych, filmów i muzyki). Play zapowiada także duże obniżki cen rozmów i przesyłu danych. Eksperci od rynku telekomunikacyjnego krytycznie podchodzą do tych obietnic.

Niskie ceny to mit?

- Testujemy ofertę Play i na razie nie ma w niej żadnych rewelacji, jeżeli chodzi o ceny usług, choć oficjalnego cennika firma jeszcze nie przedstawiła - mówi Tomasz Cieślak, redaktor naczelny magazynu "Mobility". - Nie przypuszczam jednak, by Play mógł konkurować cenowo z pozostałymi operatorami - firma nie ma jeszcze własnej sieci, dopiero buduje infrastrukturę w Warszawie i Trójmieście. W pozostałych częściach kraju dzierżawi łącza od Polkomtela - czyli musi płacić mu ściśle określone stawki za ruch w sieci.

Według ekspertów, Play ma szansę na sukces, jeżeli skoncentruje się na nowych, multimedialnych usługach dla użytkowników. Jednak, jak wynika z cennika dla testerów sieci Play, większość z nich jest dodatkowo płatna. A to na pewno nie będzie sprzyjać zwiększaniu sprzedaży.

Play kontra Heyah

- Nie kryjemy, że najbliżej nam do ludzi młodych duchem, aktywnych, poszukujących nowych rozwiązań - mówi Magdalena Sawicka.

Dzięki ofercie skierowanej do ludzi młodych i dynamicznych trzy lata temu rynek zawojowało Heyah. Dziś jego przedstawiciele nie obawiają się wejścia Play.

- Stale opracowujemy naszą strategię, non stop wprowadzamy nowe rozwiązania i promocje - mówi Agata Borowska, rzecznik prasowy Heyah. - Nasi klienci są lojalni i otrzymują wszystko, czego potrzebują. Heyah ma silnie zakorzeniony wizerunek i swoją wartość na rynku.

Wątpliwości co do konkurencji między Play i Heyah ma także Tomasz Cieślak: - Nie sugerowałbym się tak bardzo wizerunkiem Play. Ich oferta faktycznie skierowana jest do ludzi młodych, jednak jest znacznie bardziej skomplikowana niż to, co przedstawia Heyah.

Rynek telekomunikacyjny rośnie z każdym rokiem. W 2007 roku Polacy kupią - według prognoz - około dziewięciu milionów komórek. Play zamierza zdobyć z tej puli kilkaset tysięcy klientów. Rewolucji na miarę Heyah raczej zatem nie będzie.

Kościoły zdrowego ciała, siłownie obeszły przepisy

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3