Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gra ekonomiczna. Zespół Szkół Mechanicznych uczy prowadzić firmę.

Julita Januszkiewicz
Prowadzenie firmy nie jest łatwe - przyznają Patryk Michalski, Damian Kosicki i Łukasz Łapiński, uczniowie Zespołu Szkół Mechanicznych w Łapach
Prowadzenie firmy nie jest łatwe - przyznają Patryk Michalski, Damian Kosicki i Łukasz Łapiński, uczniowie Zespołu Szkół Mechanicznych w Łapach Fot. Julita Januszkiewicz
Tworzyli biznesplan, zarządzali firmą i produkcją. Tak by nie zbankrutować. Uczniowie Zespołu Szkół Mechanicznych w Łapach wcielili się w przedsiębiorców. Najlepsi w nagrodę pojadą na obóz zimowy.

Otrzymaliśmy wirtualne pieniądze - wyjaśnia Patryk Michalski, uczeń drugiej klasy Zespołu Szkół Mechanicznych w Łapach. On i jego koledzy: Damian Kosicki i Łukasz Łapiński mieli za nie założyć firmę produkującą telefony komórkowe.

- Najpierw musieliśmy opracować biznesplan, zatrudnić ludzi, zamówić materiały, zdobyć klientów. Przeprowadzamy też przetargi. Teraz szukamy firmy, która przetransportuje towar do kontrahentów - tłumaczą chłopcy.

- Jest problem ze zbytem, ale na pewno poradzimy sobie. Nie zbankrutujemy - uważa Artur Trojan.

Jego wirtualna firma, która zatrudnia dwanaście osób, zamierza wyprodukować 1500 telefonów. Na jednego kierownika przypada czterech pracowników. - Ludzie chętnie pracują. Zresztą dobrze im płacimy - zapewnia Kamil Filipkowski. - Widzimy jednak, że prowadzenie własnego biznesu nie jest łatwe.

Uczniowie łapskiego mechaniaka przedsiębiorczości uczyli się poprzez zabawę. Rozwiązywali bowiem grę ekonomiczną. Polegała ona na stworzeniu symulacyjnego przedsiębiorstwa.

- Jest to zadania trudne. Wygrywa grupa, której firma ma największe zyski. - tłumaczy Danuta Bojczuk, dyrektorka ZSM.

Warsztaty przedsiębiorczości odbyły się w ramach projektu “Szkoła kluczowych kompetencji" Jest on realizowany w pięciu województwach Polski Wschodniej, a jego liderem jest Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie.

W sumie jest osiem kompetencji. Szkoła musi zrealizować cztery. Są to: porozumiewanie w językach obcych, kompetencje matematyczne i naukowo - techniczne, informatyczne oraz innowacyjność i przedsiębiorczość.

- Jeśli młodzież je opanuje, to będzie umiała poruszać się na rynku pracy - dodaje Danuta Bojczuk.
Projekt jest finansowany przez Unię Europejską.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny