Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gospodarka 4.0. Białostocki Promotech gotów na rewolucję cyfrową

pr, peż
Białostocki Promotech osiągnął w minionym roku przychód w wysokości 54,7 mln zł. To po pierwsze o 12,6 proc. więcej w stosunku do roku poprzedniego. po drugie - to wynik lepszy niż w dotychczas najlepszym, przedkryzysowym roku 2008 (54,6 mln).

Marek Siergiej, prezes Promotechu zwraca uwagę, że to efekt konsekwentnej realizacji strategii, przyjętej przez Promotech w obliczu kryzysu w 2009 r. Opierała się ona na czterech filarach: nowe rynki zbytu i klienci, innowacyjne produkty, własna marka i solidarność pracownicza.
- Skuteczna realizacja tych założeń pozwoliła na odzyskanie sprawności po kryzysie i powrót do poprzedniego poziomu sprzedaży - ocenia prezes Siergiej. - Jednak, co istotniejsze, w znaczący sposób zwiększyła dywersyfikację posiadanego portfela wyrobów i struktury klientów, co bezpośrednio wpłynęło na wzrost bezpieczeństwa firmy.

Możemy powiedzieć, że realizacja tej strategii przekształciła firmę w „nowy Promotech” w stosunku do modelu firmy sprzed kryzysu.

Rok budowania marki i ekspansja zagraniczna
Miniony rok był kolejnym rokiem budowania marki Promotech i wzrostu jej rozpoznawalności, jako producenta nowoczesnych, a jednocześnie funkcjonalnych wyrobów. Powstały innowacyjne generacje wiertarek, ukosowarek i wózków spawalniczych, wyposażonych w nowe, zaawansowane technologicznie funkcjonalności i atrakcyjny design.

Nowe urządzenia do ciężkiej automatyzacji spawania zyskały lżejszą konstrukcję, stały się bardziej ergonomiczne i zapewniają lepsze warunki pracy.

Spółka kontynuowała też rozbudowę sieci dystrybucji – m.in. poprzez utworzenie dwóch nowych zagranicznych spółek - córek Promotech Fabrication Machines Private Limited – w Indiach i Promotech ME FZE – w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Jednocześnie kontynuowano intensywne działania marketingowe - powstała nowa strona internetowa w języku francuskim, profil spółki na Google +, zakończył się pierwszy etap wdrożenia systemu CRM do analizy biznesowej. Te działania uzupełniała intensywna ekspansja targowa na dotychczasowych i nowych rynkach. Eksporterowi sprzyjała też dobra koniunktura i ożywienie
gospodarcze w Europie i na świecie. Ceny ropy i surowców poszły w górę, wzrosło zapotrzebowanie na inwestycje, co z kolei przełożyło się na zwiększenie zapotrzebowania na narzędzia Promotechu, wykorzystywane przy realizacji tych inwestycji.

- Cały świat, a wraz z nim nasze otoczenie otrząsnęło się z kryzysu i gospodarka światowa przyśpieszyła jak nigdy dotąd – mówi Marek Siergiej. – Jednym z motorów tych zmian jest postępująca rewolucja cyfrowa, nazywana już czwartą rewolucją przemysłową, czy Gospodarką 4.0.

Promotech 4.0
Aby sprostać zmianom makroekonomicznym i wyzwaniom nowej ery gospodarki, również Promotech musi się zmienić i zaktualizować swoją strategię.

– Wyróżniki tej aktualizacji, nazywanej przez nas Strategią 2018 +, to szybkość reakcji, jakość i elastyczność – wymienia prezes spółki. - Ten model funkcjonowania możemy symbolicznie nazwać Promotechem 4.0. Co to oznacza w praktyce? Musimy sprawnie wspierać obecnych i nowych dealerów i sprawnie poruszać się w obszarach marketingu internetowego, tworzyć wyroby o wysokiej „cyfryzacji” (nowoczesny interface użytkownika, czujniki, autodiagnostyka, samodzielna aktualizacja softu itp.), szybko projektować nowe linie produktowe w oparciu o standardowe moduły i rozwiązania i równie szybko wprowadzać je do produkcji.

Kolejne wyzwania, jakie stoją przed Promotechem to automatyzacja i robotyzacja produkcji i dalszy rozwój w zakresie IT, m.in. poprzez stosowanie nowoczesnej infrastruktury informatycznej, w tym systemów CRM, ERP, IPO. Również w sferze pracowniczej nastąpią zmiany – w związku z brakiem fachowców na rynku pracy, Promotech przygotowuje się do zatrudnienia cudzoziemców, głównie z Ukrainy; priorytetem będzie też rozwój pracowniczych kompetencji, a także zaangażowanie, proaktywność i odpowiedzialność.

- Dziś budujemy markę Promotech, a jest to proces rozproszony i każdy może mieć znaczący wpływ na reputację i zaufanie wobec firmy – mówi prezes Siergiej. – Wszystko to robimy po to, by nadążyć z szybkością działania, bo inaczej nie będziemy firmą globalną.

W ocenie zarządu, lata 2011-2017 w Promotechu były okresem budowania potencjału organizacyjnego, technologicznego, handlowego, produkcyjnego i produktowego spółki, którego celem było umożliwienie znaczącego wzrostu sprzedaży w nadchodzących latach. Planowane przychody na koniec przyszłego roku to 64 mln zł, na koniec następnego celem jest 70 mln zł, a w roku 2020 – 75 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny