Gdzie najczęściej kupujemy? O wyborze sklepu decydują wiek i wykształcenie

Strefa Biznesu Gazeta PomorskaZaktualizowano 
Gdzie najczęściej kupujemy? W dyskontach.
Gdzie najczęściej kupujemy? W dyskontach.
Gdzie najczęściej robimy zakupy? 72 proc. Polaków robiło w ciągu ostatniego miesiąca zakupy w dyskontach. To dziś najpopularniejsze sklepy - napisał portal dlahandlu.pl.

Wspomniany portal informuje, że ponad połowa (57 proc.) badanych zaopatrywała się w hipermarketach, a ponad 1/3 w supermarketach (dla 7 badanych sieci). W delikatesach i halach cash&carry zakupy robiło do 10 proc. dorosłych Polaków - wynika z badania firmy Market Side.

Gdzie najczęściej kupujemy? Magister w hipermarkecie

Penetracja sklepów dyskontowych jest najsilniejsza wśród osób młodych i kobiet; te dwie grupy klientów prawdopodobnie najbardziej szukają oszczędności. Osoby z wyższym wykształceniem chętniej robią zakupy w hipermarketach niż dyskontach. Jednak w dużym stopniu wynika to ze słabszej penetracji dyskontów w dużych miastach, w których jest wysoki odsetek osób najlepiej wykształconych - czytamy na portalu dlahandlu.pl

Hipermarkety mają najwyższy udział klientów wśród 30-45-latków (ponad 2/3), a najniższy wśród najstarszych badanych (44 proc.). Największa dysproporcja w penetracji między hipermarketami a dyskontami wystąpiła wśród młodych i starszych Polaków - czyli w grupach o najbardziej ograniczonej sile nabywczej.

Zobacz także. Nowy Lidl w Białymstoku w drugiej połowie roku [KRÓTKO]

Liderem jest Biedronka, gdzie jeszcze kupujemy?

Tylko co trzeci Polak deklarujący złą sytuację materialną i wydający do 500 zł miesięcznie na żywność, kosmetyki i chemię zrobił zakupy w hipermarkecie w ciągu ostatniego miesiąca - wynika z informacji na portalu dlahandlu.pl. Z kolei delikatesy są najbardziej popularne wśród osób wydających na zakupy ponad 2 tys. zł miesięcznie.

Dlahandlu podsumowuje, że wśród sieci spożywczych zdecydowanym liderem pod względem penetracji jest Biedronka. W ciągu ostatniego miesiąca odwiedziło ją 60 proc. dorosłych Polaków. W przeliczeniu na populację oznacza to ponad 18 milionów dorosłych Polaków. Drugi w kolejności Lidl osiągnął 2-krotnie niższy wynik, a za nim uplasowały się największe sieci hipermarketów Tesco z wynikiem 28 proc. oraz Carrefour z wynikiem 26 proc.

polecane: 60 Sekund Biznesu: W internecie jest wygodniej i większy wybór.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3