Zgodnie z założeniami, Jurowiecka stanie się dwupasmową drogą z nowoczesną, inteligentną sygnalizacją świetlną i dwoma nowymi przystankami autobusowymi. Inwestor przewiduje również budowę zatoki dla trzech autokarów, a także wydzielenie dodatkowych pasów na zjazdy do galerii. Większościowym udziałowcem Galerii Jagiellońskiej jest Józef Wojciechowski, Przewodniczący Rady Nadzorczej J.W. Construction Holding S.A.
110 tys. mkw. powierzchni centrum handlowego i 1200 miejsc parkingowych to parametry pokazujące skalę inwestycji, która jest obecnie w fazie zaawansowanych przygotowań. Galeria Jagiellońska uzyskała już szereg decyzji o pozwoleniu na budowę infrastruktury technicznej na terenie działki, teraz przyszła kolej na dostosowanie sąsiadującej z nią ulicy do planowanego zwiększenia ruchu. Zakres prac budowlanych obejmie powstanie jezdni o przekroju 2x2 z pasem dzielącym, montaż granitowych krawężników, oświetlenia ulicznego, inteligentnej sygnalizacji świetlnej oraz remont ważnego dla miasta ronda Św. Faustyny Kowalskiej, gdzie przewidziano frezowanie nawierzchni, wykonanie warstwy wyrównawczej i warstwy ścieralnej, wymianę krawężników na granitowe oraz remont chodników. Nowa infrastruktura drogowa to niezbędny element dla funkcjonowania planowanej w sąsiedztwie Galerii Jagiellońskiej. Obecnie trwa przetarg na wybór projektanta ulicy.
- Chcemy, aby Galeria Jagiellońska była inwestycją, która zmieni oblicze centrum Białegostoku. Remont infrastruktury drogowej pokazuje, że jako odpowiedzialny inwestor dbamy o rozwój miasta. Dziś nie tylko przygotowujemy się do budowy nowoczesnego centrum handlowego, ale także prowadzimy zaawansowane rozmowy z najemcami, którzy zapewnią mieszkańcom dostęp m.in. do bogatej oferty rozrywkowej.- komentuje Anna Konkel, Członek Zarządu i Dyrektor Projektu Galeria Jagiellońska.
Partnerem Galerii Jagiellońskiej, odpowiedzialnym za komercjalizację inwestycji, jest DTZ, międzynarodowa firma z wieloletnim doświadczeniem. Jej profesjonalne wsparcie pozwoli przygotować ofertę wpisującą się w oczekiwania rynku.
- Projekt cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem wśród najemców ze względu na swoją skalę, która pozwala na wykreowanie kompletnej oferty handlowo-usługowej. Jesteśmy w trakcie pozyskiwania marek dotychczas nieobecnych na białostockim rynku - mówi Natasa Mika, Senior Retail Consultant z firmy DTZ.
Czytaj e-wydanie »Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?