Partytura na głosy zwierzęce to wielopoziomowe działanie oparte na współpracy przedstawicieli reprezentujących różne środowiska twórcze. W realizacji koncepcji Elżbiety Jabłońskiej bierze udział kilkadziesiąt osób, których zaangażowanie i prowadzony dialog stanowi podstawę procesu twórczego. Jest on dla autorki przestrzenią doświadczalną, równoważną z efektem końcowego upublicznienia.
Dokumentacja zgromadzona w trakcie pracy nad projektem, w postaci nagrań audiowizualnych, stanowi materiał wyjściowy, który podczas każdego z wykonań zyskuje nową, odmienną formę. Zarejestrowane i skompilowane pomruki, buczenia, wycia, skomlenia, skowyty zwierząt stały się pierwowzorem dla pracy kompozytora, dyrygenta i chórzystów zaproszonych do współpracy przy projekcie w roku 2014. Partytura stworzona przez kompozytora Marcina Gumielę stanowi próbę przeniesienia zarejestrowanych, przez współpracującego przy projekcie muzyka Wojtka Kotwickiego, dźwięków wydawanych przez zwierzęta żyjące w bydgoskim ogrodzie zoologicznym na język współczesnego zapisu muzycznego. Powstała notacja jest rodzajem inspiracji, a praca nad nią zakłada możliwość indywidualnej jej interpretacji przez dyrygentkę Agnieszkę Sowę oraz uczestników Chóru Akademickiego UTP im J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy, uczestników projektu.
W szóstej edycji przygotowanej dla Galerii Arsenał w Białymstoku, której prezentacja odbyła się w Galerii Arsenał elektrownia, wykonawcy koncentrowali się na dźwięku wydobytym w tym konkretnym miejscu traktując zarazem przestrzeń budynku jako rodzaj tuby rezonansowej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?