Formuła 1. Chcą wygrywać razem kolejne mistrzostwa, ale dzieli ich "chiński mur"

Piotr Olkowicz
Piotr Olkowicz
Nowe auto RB zaprezentowane w piątek na Manhattanie
Nowe auto RB zaprezentowane w piątek na Manhattanie Oracle Red Bull Racing facebook
Szef zespołu Red Bulla Christian Horner powiedział, że między Hondą, a działem rozwojowym Red Bull Powertrains wzniesiony został "chiński mur". Wszystko po to, aby zapewnić brak transferu własności intelektualnej z Japonii do siedziby stajni w Milton Keynes.

Nowo podpisana umowa o współpraca Red Bulla z Fordem, która została ogłoszona pod koniec ubiegłego tygodnia podczas prezentacji tegorocznego bolidu w Nowym Jorku, oznacza koniec współpracy zespołu F1 z Hondą.

Japoński producent będzie co prawda nadal dostarczał swoją jednostkę napędową zwycięskiemu zespołowi i jego oficjalnej filii AlphaTauri ale tylko do końca 2025 roku.

Później Red Bull Powertrains Ford przejmie pałeczkę na niwie rozwojowej, co pozostawi naturalnie Hondzie możliwość nowego startu w F1, zgodnie z nowymi regulacjami dotyczącymi silników i z nowym partnerem.

W międzyczasie wprowadzono już jednak hermetyczne środki między obydwoma partnerami, aby zapobiec wpadnięciu własności intelektualnej Hondy w niepowołane ręce.

- Mamy umowę i świetne relacje z Hondą do końca 2025 roku - powiedział Horner mediom po piątkowej prezentacji Red Bulla w Nowym Jorku - Nie ma "crossoveru" własności intelektualnej, wszystkie silniki Hondy są produkowane w Japonii, a wszystko po stronie RB Powertrains jest bardzo skoncentrowane na tym co ma się wydarzyć od 2026 roku. Istnieje więc wyraźna chińska ściana między tymi dwoma działaniami, ale oczywiście będziemy współpracować z Hondą w ciągu najbliższych kilku lat, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki.

Mamy homologowany silnik, więc jest on skutecznie zamrożony

- Honda dostarcza ten silnik, posiada wszystkie IP, więc nie widzimy wnętrza silnika ani niczego podobnego. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy wspólnie z Hondą, aby spróbować obronić tytuły i osiągnąć kolejne zwycięstwa w wyścigach i mistrzostwach - dodał szef stajni z austriackim kapitałem.

Red Bull wciąż buduje swoją jednostkę RBPT w kampusie Milton Keynes. Horner podkreślił korzyści dla jego zespołu wynikające z posiadania działów podwozia i silników "pod jednym dachem" w przyszłości - Wspaniałą rzeczą w perspektywie tego, co czeka nas od 2026 roku jest to, że mamy wszystko na miejscu, pod jednym dachem - powiedział Brytyjczyk - Mamy inżynierów podwozia siedzących obok inżynierów silników, więc integracja podwozia i silnika jest absolutna i nie można tego nie doceniać.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

MKOL dopuszcza Rosjan do startów, są jednak warunki

Materiał oryginalny: Formuła 1. Chcą wygrywać razem kolejne mistrzostwa, ale dzieli ich "chiński mur" - Sportowy24

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie