Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Firmy wydają na reklamę miliony. Kto najwięcej na nich zarabia?

Anna Carykiewicz [email protected]
Najwięcej firmy wydają na reklame w telewizji
Najwięcej firmy wydają na reklame w telewizji
Promocja w internecie jest coraz popularniejsza. Ale tradycyjne formy reklamy wcale nie tracą na popularności. Nadal są skuteczniejsze, bo duża część potencjalnych klientów nie ma stałego dostępu do sieci.

Zaczynamy doceniać szansę, jaką daje promocja na portalach społecznościowych – stwierdza Krzysztof Bojaryn, właściciel białostockiej agencji reklamowej Folio. – Założenie profilu własnej firmy na takim portalu pozwala przeprowadzić bardzo subtelną reklamę wśród jego użytkowników, chociażby przez zamieszczanie aktualnych informacji o jej działaniach czy konkursach.

Lokalne przedsiębiorstwa mogą się promować w sieci również dzięki wykorzystywaniu chęci użytkowników internetu do coraz popularniejszego meldowania się w różnych lokalizacjach.

– Odwiedzając jakieś miejsce można za pomocą specjalnej aplikacji na smartfonie lub innym urządzeniu mobilnym łączącym się z internetem dać znać innym użytkownikom sieci, gdzie się jest i co się robi – mówi Sebastian Jakubecki, dyrektor Agencji Reklamowej 4e w Białymstoku.

W zamian za to użytkownik może otrzymać rabat czy punkty lojalnościowe. Aplikacja służyć może także do wymiany opinii na temat towarów, usług oferowanych przez firmę znajdującą się w odwiedzanym miejscu lub polecania jej znajomym.

Jednak sama promocja w in-ternecie może nie wystarczyć. Trzeba bowiem pamiętać, że duża część społeczeństwa nadal nie korzysta z sieci. Dlatego tradycyjne metody reklamy w wielu przypadkach sprawdzą się lepiej.

Nośnik reklamy musi być zawsze dopasowany do klienta, o którego walczymy – zauważa Sebastian Jakubecki. – Jeśli są to w większości ludze starsi, to lepszy efekt odniesiemy drukując ulotki lub plakaty, bądź emitując spot w lokalnej telewizji czy umieszczając reklamę w prasie.

Skuteczny przekaz reklamowy powinien opierać się głównie na dobrym pomyśle, który zaintryguje potencjalnego klienta. Jednak większość podlaskich przedsiębiorców boi się odważnej reklamy.

– Na palcach jednej ręki można policzyć firmy, zazwyczaj są to większe przedsiębiorstwa, które zdobyły rozgłos odważnymi ruchami marketingowymi – zauważa Piotr Jedliński, właściciel białostockiej agencji reklamowej Pracownia Kreatywna. – Te małe starają się dotrzeć do odbiorców stonowanymi akcjami i w wielu przypadkach jest to niestety błąd.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny