Firma jutra – program, który pomaga małym firmom. Jak się zgłosić?

Materiał informacyjny Polskiego Funduszu Rozwoju
Udostępnij:
Chociaż pierwsza edycja programu Firmy Jutra, zainicjowanego przez Google i Polski Fundusz Rozwoju we współpracy z Operatorem Chmury Krajowej, trwa do końca roku to już okazała się dużym sukcesem. Uczestnicy pozytywnie ocenili zmiany, jakie zaszły w prowadzonych przez nich biznesach i w nich samych dzięki oferowanym w programie kursom online i indywidualnym konsultacjom z doradcami. Do końca grudnia przedsiębiorcy wciąż mogą zgłaszać się do programu, aby wprowadzać innowacyjne zmiany i rozwijać biznes w sieci.

Program Firmy Jutra – podstawowe założenia

Firmy Jutra to program edukacyjno-rozwojowy wychodzący naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom przedsiębiorców w nowej, postpandemicznej rzeczywistości, oferowany przez Google i Polski Fundusz Rozwoju w partnerstwie strategicznym z Operatorem Chmury Krajowej. Celem programu Firmy Jutra jest pomoc firmom, tak by mogły efektywnie rozwinąć działalność w internecie, zdobywać tą drogą nowych klientów i korzystać z rozwiązań chmurowych w biznesie.

W ramach programu Firmy Jutra każdy przedsiębiorca otrzymuje indywidualną konsultację z doradcą Google wraz z planem działania, kurs online z praktycznymi ćwiczeniami i lekcjami grupowymi oraz 3-miesięczny okres wsparcia online.

Szkolenia w ramach programu Firmy Jutra dostosowane są do indywidualnych potrzeb przedsiębiorców i uczą m.in.:

  • czym jest analityka internetowa,
  • jak efektywnie korzystać z interfejsu Google Analytics,
  • na czym polega reklama w internecie,
  • dlaczego ważna jest użyteczność (User Experience) stron mobilnych,
  • w jaki sposób przygotować kampanie reklamowe i marketingowe w internecie, aby przyniosły najlepsze efekty.

Pierwsza edycja programu Firmy Jutra i korzyści dla jej uczestników

Pierwsza edycja programu Firmy Jutra spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem uczestników – 73 proc. z nich zadeklarowało, że udział w projekcie pomógł im zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie i miał korzystny wpływ na przypływ nowych klientów. Najbardziej docenione zostały konsultacje indywidualne. Uczestnicy uznali, że zdobyta wiedza ułatwiła im wdrażanie nowych projektów, a kursy Google zwiększyły ich motywację.

Aż 71% ankietowanych uczestników uznało, że w ich firmie widoczny był, pod wpływem wiedzy zdobytej na kursie, wzrost biznesu, co miało związek z wdrożeniem nowych projektów internetowych pomagających w rozwoju firmy. Odnotowano też znaczny wzrost sprzedaży.

Głównym powodem zgłoszenia się do programu Firmy Jutra była chęć dowiedzenia się więcej o narzędziach oferowanych przez internet oraz wzmocnienia kompetencji związanych z narzędziami internetowymi. Uczestnicy pragnęli rozwijać swoje firmy lub projekt biznesowy, idąc z duchem czasu, niektórzy planowali założyć nowy biznes w oparciu o działalność w internecie. Jako powody podawane były też chęć awansu i znalezienia lepszej pracy.

Ocena po pierwszej edycji programu Firmy Jutra pokazała, że cele te zostały w większości osiągnięte. Odsetek firm o zasięgu międzynarodowym po szkoleniu wzrósł o 4 pp. Uczestnicy projektu deklarowali lub planowali wprowadzenie zmian, zwłaszcza w ramach optymalizacji pod kątem wyszukiwarek i ulepszania stron internetowych. Ponad połowa uczestników szkolenia Google stwierdziła też, że program Firmy Jutra pomógł im w zwiększeniu pewności siebie i umiejętności radzenia sobie w trudnych dla firmy okresach. Korzyści z udziału w pierwszej edycji programu były dla jego uczestników niezaprzeczalne i widoczne na wielu płaszczyznach.

Jak zgłosić się do drugiej edycji programu Firmy Jutra?

Wszyscy chętni do wzięcia udziału w drugiej edycji Firmy Jutra mogą uczynić to poprzez stronę programu. Szczegółowe informacje na temat programu oraz tego, jak się do niego zgłosić, dostępne są tutaj
Jeśli stawiasz pierwsze kroki w marketingu internetowym lub planujesz rozwinięcie sprzedaży/ uzupełnienie sprzedaży stacjonarnej o prowadzoną w internecie, program Firmy Jutra może ci przynieść wymierne korzyści.

Materiał oryginalny: Firma jutra – program, który pomaga małym firmom. Jak się zgłosić? - Polska Times