Ekspresowo do stolicy w 2012

Jarosław Sołomacha jsolomacha@poranny.pl tel. 085 748 95 54
Od Wyszkowa do stolicy dwupasmówką pomkniemy jeszcze w tym roku.
Budowa drogi ekspresowej S8 z Białegostoku do Warszawy idzie zgodnie z planem.

Odcinek z Warszawy do Radzymina jest już gotowy od dawna. - A fragment do Wyszkowa, włącznie z jego obwodnicą, oddamy do użytku do końca roku. Możliwe, że nawet 31 grudnia - deklaruje Artur Mrugasiewicz z biura prasowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Gorzej jest z drogą łączącą obwodnicę Wyszkowa z gotową już obwodnicą Ostrowi Mazowieckiej oraz z trasą do granicy województwa podlaskiego.

- Przetargi nie były ogłaszane, prace się nie rozpoczęły. Ciężko więc określić dokładną datę. To trochę tak, jakby wróżyć z fusów - tłumaczy Mrugasiewicz.
Ale zapewnia, że drogowcy zdążą przed końcem 2012 roku. Wtedy Białystok ze stolicą kraju ma połączyć dwupasmowa (w obu kierunkach ruchu) ekspresówka. Tak mówią również nasi drogowcy.

- Wszystko idzie zgodnie z planem - zapewnia Rafał Malinowski, rzecznik białostockiego oddziału GDDKiA.

Na fragmencie drogi od granicy województwa do Zambrowa prace powinny rozpocząć się w 2011 roku. Mają się szybko skończyć, bo do grudnia 2012 roku.
Nieco lepiej jest na planowanej obwodnicy Zambrowa i Wiśniewa. Drogowcy mają już decyzję środowiskową i lokalizacyjną. Właśnie opracowywany jest projekt budowlany. Drogowcy przygotowują się do przetargu. Budowa ma ruszyć jeszcze w 2010 roku. Skończy się przed latem 2012 roku.

Kolejny odcinek - do Jeżewa, ma być gotowy pół roku później. Na tym odcinku powstanie kolejna obwodnica, Mężenina.

Od Jeżewa do Białegostoku ekspresówką pomkniemy jeszcze w pierwszym półroczu 2012 roku. Tu też są gotowe decyzje: środowiskowa i lokalizacyjna. Dodatkowo drogowcy właśnie ogłosili przetarg na ten odcinek. Wykonawca ma sam zaprojektować drogę, dostać pozwolenia na budowę i zmodernizować trasę. Ma na to trzy lata.

Na drodze powstaną cztery bezkolizyjne skrzyżowania: w Jeżewie, Rzędzianach, Złotorii i Dzikich. Nie zbraknie też zatoczek, ekranów akustycznych i dojazdów dla rolników.

Tu prace mają się rozpocząć w 2010 roku. Teraz okolice drogi badają archeolodzy.

Wideo

Komentarze 20

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

n
nfo
CYTAT(ali @ 4.11.2008, 22:21:40)
W końcu jakieś pozytywne informacje, alleluja!!!!!!! A juz traciłem nadzieję. Oby to tylko była prawda. Dobrze że Poranny poruszył sprawę budowy tej drogi.

Oni to robią od 20 lat zawsze na rok przed wyborami.
Gdyby wierzyć co o tej drodze napisano to jest ona już gotowa od 30 lat
Drogi nie ma i nie będzie !
chyba że za 100 lat jak Murzyni tu się osiedlą ...
G
Gość

Ktoś może powiedzieć, że jestem upierdliwy,
ale ja wciąż nie otrzymałem odpowiedzi na proste pytanie:

ilu członków liczy chwalebna federacja???
wg moich wyliczeń

Federacja Zielonych = 1 - Rafał Krosta = 0

to żadna lipa, w sprawozdaniu Federacji wpływy ze składek = 0 (kłania się Gogol)
od kilku lat

a w statucie jak wół jest zapis:
18. Utrata CZŁONKOWSTWA następuje na skutek:
b 4) Nie opłacania składek przez okres jednego roku.

Pozdrawiam wszystkich.

S
SAWA

MAM PYTANIE MOŻE KTOŚ WIE GDZIE W NECIE MOGĘ ZNALEŻĆ PROJEKT PLAN JAK BĘDZIE WYGLĄDAŁO SKRZYŻOWANIE W JEŻEWIE ROZJAZDY ITP.

G
Gość

Ty kolego z tym tropieniem spisków to chyba jesteś jawnym lobby na przepustce (lub niepowrocie) ze szpitala w miasteczku na Ch.

g
gość

Jak sie wydaje, wszystkie lub parwie wszytskie pieniadze na budwoe S 8 i innych dorg kotrte "nie masja byc wykonae w termionie" mogą pójść gdzies indziej... tak wynikalo z progamu w TVP Info nadanego w srode wieczorem (22 X 08), ok godz. 11.

Jezeli to prawda - to jest to ogromny SKANDAL. Co zrobia zatem wladze i politycy regionu zeby interewniowac?

g
gość

Znowu odezwalo sie ukryte lobby tego miasteczka na L....?

G
Gość
W dniu 05.11.2008 o 20:18, gość napisał:

Kilkanaście osób wzięło dziś udział w pikiecie koło nowo powstałego ronda na trasie planowanej obwodnicy Augustowa u zbiegu tras S8 i S61.



No rzeczywiście, prawdziwe tłumy zaniepokojonych augustowian w telewizorze to wyglądało jeszcze lepiej: chmielewski jak plastuś, za nim milanowski ze swoim zamaszystym, mało kumatym gestem (toż on nawet w Augustowie nie mieszka) i do tego z dziesięciu, może piętnastu leśnych dziadków, w wieku mocno emerytalnym.
g
gość

Odezwalo sie ukryte lobby tego miasteczka na L....?

G
Gość

Ale jaja, watek zapchany przez dwóch spamerów. Z jednej strony pseudozielony, z drugiej oszołom od zagłady cywilizacyjnej regionu. Słuchajcie, może zrzucimy się dla obu kretynów na bilet w jedną strone na marsa, czy inną bezludną wyspę

k
kokon

Do zielonego- targaj dzide leszczyku bo sie robisz nudny, zmień płytę, lub cmoknij mnie w wacka, ta droga powstanie, zresztą juz powstaje (patrz mazowieckie), więc zamknij paszczę.

W
WWW.ZIELONI.REPUBLIKA.PL

PRZYKRO MI ALE PRZY PRZEBUDOWIE TYCH DRÓG NIE ZAPLANOWANO DRÓG ROWEROWYCH DLATEGO ONE NIE POWSTANA

Czy wladze sa za glupie i zbyt zaściankowe by zrobic cos w europejskim standardzie? PO=trafia tylko oszukiwac krasc i robic afery? Przykład: nielegalne sprzeczne z prawem Polski i Unii Europejskiej obwodnice Augustowa i Wasilkowa budowane bez dotacji Unii Europejskiej by łatwiej dokonywać przekrętów zawyżania kosztów przy ich budowie i oszukiwać ludzi przed wyborami przez nieważne referenda itp. które spowodowały wstrzymanie budowy przez Unię Europejską? UE zablokowała budowe i nie chciala dac pieniedzy na wariant sprzeczny z prawem wskazujac chce dofinansowania wariantu ekologicznego wspolnej obwodnicy Augustowa i Suwałk [url="/warianty.doc

„TERRORYSCI W BIAŁYMSTOKU” = TO EKOTERRORYSCI = PO-LITYCY KTÓRZY WYCINAJA DRZEWA BY SPRZEDAWAC PIWO I ZAMIENIAC CENTRUM MIASTA W MELINE, CHCIELI BUDOWAC SPRZECZNE Z PRAWEM POLSKI I UNII EUROPEJSKIEJ OBWODNICE WASILKOWA AUGUSTOWA DROŻSZE NIŻ AUTOSTRADY BY KRAŚC PUBLICZNEJ PIENIĄDZE TAK JAK KRADNA ZIEMIE (POD KAMPUS, LOTNISKO ITP. ITD.)

BEZ EKOLOGII WEGETARIANIZMU ODNAWIALNEJ DARMOWEJ ENERGII ZABRAKNIE WODY ŻYWNOŚCI POWIETRZE BEDZIESZ KUPOWAŁ JAK WODE DO PICIA W SKLEPIE -ZGINIESZ JAK DINOZAURY ZMIANY KLIMATU GŁÓD EPIDEMIE SUSZE HURAGANY BRAK ZYWNOSCI ITP. EKOLOGIA WEGETARIANIZM ODNAWIALNA DARMOWA ENERGIA =KONIEC ERY ROPY WĘGLA MIĘSA FUTER ATOMU PCV GMO DDT AZBESTU KAMIENIA ŁUPANEGO

"Kiedy wycięte zostanie ostatnie drzewo, ostatnia rzeka zostanie zatruta i zginie ostatnia ryba, odkryjemy, że nie można jeść pieniędzy."

p
patrzący

W XIX wieku trakt bity białosotcki budowano zasadniczo w dwa lata jeden miesiąc i 11 dni od wydania deczyji o potwierdzeniu tej budowy -dlaczego teraz juz od 15 lat nie mozna przeprowadzic budowy drogi warszawskiej?

Troche historii -

Początek funkcjonowania najważniejszego szlaku transportowego Polski pół - wschodniej
Po wybudowaniu w okresie 19 listopada 1832 - koniec grudnia 1834 roku przez Bank Polski traktu białostockiego, jako najważniejszego połączenia komunikacyjnego Polski północno-wschodniej, jeszcze przed oddaniem tej ( innych) drogi do użytku wyznaczono pobór myta drogowogo (opłaty za przejazd na drodze). Deczyja taza została podpisana przez Dyrektora Komunikacji Lądowych i Wodnych Królestwa Polskiego, Chrystianiego 28 października 1834 roku, a następnie ogłoszona reskryptem Komisji Rządowej Spraw Wewnetrzch, Duchownych i Oświecenia Publicznego z dnia 18 listopada 1834 roku. Przetarg na pobór myta wyznaczono na dzień 15 grudnia 1834 roku, na godzinę 10 z rana. Odbył się on w biurze Komisji Mazowieckiej w Warszawie.

Od momentu wydania deczyji o budowe traktu biłostockiego do jego zakończenia minęły dwa lata jeden miesiać i 11 dni). Trakt ten pierwotnie objął (przed wybudowaniem drogi radzyminskiej) stacje: Pomiechów - Orzechów - Serock - Słomianki - Wyszków - Budydypki - Ostrów - Wyszomierz - Zambrów - Meżenin - Jeżewo - Złotoryja).

Począwszy od 13 sierpnia 1837 roku, m.in. na oddolny wniosek rządów gubernialnych płockiego i augustowskiego, uznano formalnie trakt białostocki za najważniejszą drogę transportową w Polsce północno-wschodniej.

Zapis żródłowy:

„Dodatek Drugi do Numeru 19-go Gubernii Mazowieckiej, w Warszawie dnia 17/29 lipca 1837 roku. Nr 60880 / 10290 - Wydział Skarbowy Sekcja Skarbowa Rząd Gubernialny Mazowiecki.

Z powodu zaszłej potrzeby zmienienia dotychczasowego traktu do transportu towarów z Warszawy do Tykocina na Śniadów, Łomżę i Wiznę z przyczyny, iż wybudowana nowa droga od Serocka, przez Wyszków, Ostrów i Zambrów do Tykocina prowadząca, dla transportujących towary i nawzajem jest bliższą i dogodniejszą, raczyła Komisja Rządowa Przychodów i Skarbu na skutek zgodnego przedłożenia tak Rządu Gubernialnego Płockiego jako i Augustowskiego, reskryptem z dnia 10 (22) czerwca r.b. nr 44 816 zezwolić aby zmiana projektowana od dnia 1 (13) sierpnia r.b. zaprowadzoną i ogłoszoną niebawnie została.

Czyniąc przeto zadość rozporządzeniu wspomnianemu tejże Komisji Rządowej Rząd Gubernialny Mazowiecki poleca komorom celnym guberni tutejszej, aby poczynając od dnia 1 913) sierpnia r.b. dla prowadzących towary w dyrekcji powyżej wymienionej w listach konwojowych przepisywały nie tak jak dotąd na Serock, Wyszków , Sniadów,Łomzę i Wiznę ale na na Serock, Wyszków, Ostrów i Zambrów i o zmianie takowej stosowna w Taryfie obowiązującej Celnej zrobili wzmiankę.

O zmianie tej Rząd Gubernialny Mazowiecki do wiadomości powszechnej, a mianowicie handlujących podaje.

W Warszawie, d. 2 (14) lipca 1837 roku
Członek Rady Stanu, Gubernator Cywilny Franciszek hr. Potocki” -koniec zapisu zródłowego

Ten stan faktyczny i prawny uznajacy trakt białostocki (S 8 ) za najważniejszy szlak komunikacyjny Polski północno-wschodniej obowiązuje do dziś.

Został on też potwierdzony przez decyje ministrów transportu UE i krajów kandydyjacych na Krecie w roku 1994 roku, gdzie - uznajac uwarunkownia prawne, ekonomiczne, spoleczne i kulturowe obowiązujące już od ponad 170 lat - wskazano na przebieg najważnijeszego polaczneia transportowego Polki połnocno-wschodniej - Via Baltica -po linii S 8 (czyli po trakcie białostockim).

g
gość

Wykreślenie prze zministerstow Infrastruktury wschodniego Podlasia z sieci TEN-T (Rail Baltica)

Przedstawiony w dniu 2 lipca 2008 roku przez Ministerstwo Infrastruktury projekt zakłada, iż Rail Baltica nie będzie biegła przez Wschodnie Podlasie.
Oficjalnie projekt brzmi:
"Korekta przebiegu linii E 75: właczenie odcinka Suwałki – Olecko – Ełk –
Białystok zamiast odc. Białystok – Sokółka – Suwałki"

Pozwolę sobie zatem na krótki komentarz do i przedstawionych propozycji.

Uważam, iż trudno jest i będzie obronić tezy że:

a) wyłączenie całego regionu kraju (wschodnie Podlasie) z dostępu do nowoczesnej infarstruktury kolejowej przyczyni się do zwiekszenia spojnosci terytorialnej państwa,

ominięcie Bialegosotku (propozycja zakłada tak naprawę, że Rail Baltica ominie Białystok na wysokości będącego na obrzerzach miejskich stacji Starosielce), Sokółki, Augustowa, przyczyni się do rozwoju połączeń kolejowych tych miejscowości z resztą kraju,

c) budowa znacząco dłuższej drogi kolejowej przyczyni się do ulepszenia połączenia z krajami nadbaltyckimi, (wszak zwolennicy wyłączneia Via Baltici z Podlasia promują jako główny argument, że droga na Lomżę - Ełk byłaby ponoć trochę krószta, co też zresztą nie do końca jest zgodne z rzeczywistością, gdyż kwestia ta zależy w dużym stopniu od brania lub nie pod uwagę przebiegu planowanych obwodnic),

d) zaniechanie unowocześniania drogi kolejowej z Białegostoku w kierunku na Grodno - Wilno - Dyneburg - Petersburg (naturalne polacznie Wilna i Białorusi z Polską) przyczni się do polepszania powiązań międzynarodowych,

e) budowa trasy kolejowej przez NARAWDĘ unikatowe na skalę światową BAGNA BIEBRZANSKIE przyczyni się do ochorny przyrody.

KONKLUZJA: Należy rozważyć, czy ta jedyna w swoim rozdzaju próba wykreślenia (SIC) TEN-T na odcinku Białystok - Sokólka - Augustów (linia Kolejowa E 75) posiada dostaczne uzasadnienie.

W mojej ocenie uzasadnienia takiego nie posiada, przy czym ewentualne polityczne i ekonomiczne koszty przedłużającego się w czasie odcięcia Polski od nowoczesnego naturalnego połączenia kolejowego ze wschodem (należy założyć że obecna sytuacja na Bialorsui nie będzie trwać wiecznie) byłyby trude wręcz do oszacowania.

T
Twoje sumienie

Nie ma i nie będzie! Podlasie ma być skansenem Polski. Tak już postanowiono w latach 90 -ych wyznaczając obszary Natura 2000.

g
gość

Gorzej jest z drogą łączącą obwodnicę Wyszkowa z gotową już obwodnicą Ostrowi Mazowieckiej oraz z trasą do granicy województwa podlaskiego.

- Przetargi nie były ogłaszane, prace się nie rozpoczęły. Ciężko więc określić dokładną datę. To trochę tak, jakby wróżyć z fusów /..../. Ale zapewnia, że drogowcy zdążą przed końcem 2012 roku. Wtedy Białystok ze stolicą kraju ma połączyć dwupasmowa (w obu kierunkach ruchu) ekspresówka. Tak mówią również nasi drogowcy."

To znaczy ze nie ma zadnego harnomogramu budowy drogi na odcinku Wszykow -Ostow?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3