Eko mleko dla śmietanki

Redakcja
W suwalskiej Sudowii postawiono na ekologię
W suwalskiej Sudowii postawiono na ekologię
Spółdzielnia Mleczarska Sudowia znowu wyszła na rynek z nietypowym produktem. Tym razem postawiła na ekologię.

Ekologiczne mleko i twaróg to produkty luksusowe – dla zamożnego klienta. Dlatego trafiły najpierw na rynek warszawski. I pomysł się sprawdził, bo zapotrzebowanie na ekologiczny nabiał szybko i systematycznie rośnie.

Władze Sudowii postanowiły sprzedawać swój nowy produkt w Warszawie, bo tam konsumenci mają grubsze portfele i mogą zapłacić więcej za zdrową żywność. A ekologiczne mleko musi szybko znikać ze sklepowych półek, bo ma krótki termin ważności (wynosi tylko 5 dni).

– Braliśmy udział w kilku warszawskich imprezach, sprzedawaliśmy tam swoje ekologiczne produkty – mówi Bożena Dobrzyń, prezes Sudowii. – I reakcje konsumentów były bardzo pozytywne, nawet nie przeszkadzała im cena. A mleko ekologiczne jest dwa razy droższe od normalnego.

 Podobny test został przeprowadzony w firmowym sklepiku spółdzielni w centrum Suwałk. Tutaj wielkiego zainteresowania nie było.

Poza tym w stolicy jest mocno rozbudowana sieć sklepów sprzedających ekologiczną żywność. Suwalska mleczarnia nawiązała z nimi kontakt. Ale jej nowy produkt trafia również do hurtowni. A więc teoretycznie może znaleźć się w każdym sklepie.

Postawili na produkt  z wyższej półki

Sudowia jest pierwszą mleczarnią w Polsce, która wprowadziła na rynek ekologiczne produkty. Chce wejść w kolejną niszę rynkową – przypomnijmy, że kilka lat wcześniej zaczęła produkować mleko z kwasami Omega 3.

– Bo jesteśmy zakładem, który nie może konkurować z gigantami  pod względem ilości przerobionego mleka – podkreśla Bożena Dobrzyń. – Dlatego próbujemy znaleźć na rynku swoje własne miejsce.

Jak dodaje Cecylia Brejczak, wiceprezes Sudowii spółdzielnia stara się zaistnieć na rynku ze względu na oryginalność.

– Dlatego stawiamy na produkt niszowy, ale z wyższej półki – podkreśla.

Z myślą o podboju warszawskiego rynku suwalska mleczarnia dwa lata temu przejęła zakład w podwarszawskim Błoniu. To właśnie tu jest przywożony surowiec z suwalszczyzny i produkowane ekologiczne mleko i twaróg.

Sudowia uruchomiła produkcję wyrobów ekologicznych w sierpniu. Ale już teraz może stwierdzić, że był to dobry pomysł.

Bo z tygodnia na tydzień (dostawy są raz w tygodniu – we wtorki) sprzedaż zdrowego nabiału wzrasta.

– Otrzymujemy zamówienia od tych sklepów, do których sami nie dotarliśmy – mówi Cecylia Brejczak, wiceprezes Sudowii. – A to oznacza, że nasz produkt jest już rozpoznawalny na tamtym rynku.

Według wiceprezes Brejczak to musi się sprawdzić. Chociażby dlatego, że obecnie takie są trendy europejskie i światowe. Docierają one również do Polski.

W Warszawie jest już wiele sklepów specjalizujących się w sprzedaży wyłącznie zdrowej żywności. Pojawiają się też dystrybutorzy ukierunkowani na ekologię.

– W sprzedaży hurtowej cena ekologicznego mleka i twarogu jest dwa razy większa – podkreśla Cecylia Brejczak. – W detalu bywa różnie, bo to sklepy ustalają cenę, my nie mamy na to wpływu.

 

 

Rekord upadłości w 2021 roku

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie