Egzamin gimnazjalny nie ma wpływu na ukończenie szkoły. Ale jego wyniki brane są pod uwagę podczas rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych. Dlatego im więcej procent - tym większa szansa na zdobycie miejsca choćby w renomowanym liceum.
Świetnie zdaje sobie z tego sprawę Wiktoria Tekień z gimnazjum nr 17 przy ul. Łagodnej w Białymstoku. Dziewczynie świetnie poszła pierwsza część egzaminu - humanistyczna. To historia połączona z wiedzą o społeczeństwie oraz sprawdzian z języka polskiego.
- To była prosta część. Zdobyłam 97 procent punktów z historii i wos - mówi Wiktoria. To powinno wystarczyć przy rekrutacji do wymarzonego liceum. To zresztą znacznie lepszy wynik, niż średnia podlaskich uczniów z tej części egzaminu - 56 procent. Z języka polskiego naszym gimnazjalistom poszło już lepiej (66 proc.).
Egzamin gimnazjalny składał się z trzech części. Druga - matematyczno-przyrodnicza. Uczniowie zmierzyli się z zadaniami z biologii, chemii, fizyki i geografii oraz z matematyki.
To już tradycja, że ta część uczniom idzie gorzej. - Matematyka był trudna - przyznaje Magda Sienkiewicz, koleżanka Wiktorii z PG nr 17. - Zaskoczyły mnie też niektóre zadania z biologii.
Trzecia część to język obcy. Tu niespodzianek nie było. Ani przy wyborze - większość uczniów sprawdzało wiedzę z języka angielskiego, jak i patrząc na wyniki. Średnia ocena w regionie to 66 procent. To nawet o dwa punkty lepiej niż średnia dla kraju.
Egzamin gimnazjalny został przeprowadzony między 18 a 20 kwietnia. W Podlaskiem przystąpiło do niego 11 020 trzecioklasistów.
Egzaminatorzy, korzystając ze skanów prac uczniów i ze specjalnego oprogramowania ocenili na ekranach domowych komputerów poprawność rozwiązań około 890 tysięcy zadań. W sesji e-oceniania wzięło udział 1378 egzaminatorów. Przedtem każdy uczestniczył w szkoleniu dotyczącym zasad oceniania zadań oraz korzystania z programu komputerowego. Resort edukacji zapewnia, że praca egzaminatorów była monitorowana
Pierwszy raz w ten sposób oceniali
Chodzi o rozwiązania zadań otwartych z matematyki. W tym roku po raz pierwszy zostały ocenione z wykorzystaniem elektronicznego systemu oceniania.
.
Egzaminatorzy, korzystając ze skanów prac uczniów i ze specjalnego oprogramowania ocenili na ekranach domowych komputerów poprawność rozwiązań około 890 tysięcy zadań. W sesji e-oceniania wzięło udział 1378 egzaminatorów. Przedtem każdy uczestniczył w szkoleniu dotyczącym zasad oceniania zadań oraz korzystania z programu komputerowego. Resort edukacji zapewnia, że praca egzaminatorów była monitorowana.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?