Effie® Awards 2016 już rozdane

Maciej Badowski AIPZaktualizowano 
24 października, podczas tegorocznej Gali Effie® Awards 2016, w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, Jury pod przewodnictwem Anny Jakubowski, wręczyło 57 statuetek w 24 kategoriach twórcom reklam i reklamodawcom za najbardziej efektywne kampanie marketingowe w 2015 roku. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Nagrody Effie wręczyli przewodniczący grup jurorskich oraz przedstawiciele sponsorów Konkursu i Gali. Przewodnicząca Jury, Anna Jakubowski, General Manager, The Coca-Cola Company, wręczyła nagrodę Grand Prix. Galę poprowadził Łukasz Grass, redaktor naczelny Business Insider.

Nagrodzeni w XVII edycji konkursu Effie Awards:

Najważniejsze wyróżnienie – Grand Prix otrzymały: MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos, Artegence, Isobar Polska, Plej, CPC za kampanię WSZYSCY PRZECHODZĄ DO PLAY przygotowaną dla firmy Play

Złote statuetki powędrowały do twórców kampanii:

1. „Yes!tem kobietą – tampony o.b.” – przygotowaną przez MEC dla firmy Johnson& Johnson; (w kategorii: ARTYKUŁY NIEŻYWNOŚCIOWE)

2. „Kredyt gotówkowy Wypożyczka” – przygotowaną przez GPD Assets, Starcom dla Eurobank; (w kategorii BANKOWOŚĆ)

3. „Kuchnia Spotkań IKEA” – przygotowaną przez Kalicińscy.com, Garden of Words, Blue Ivy, K2, Performance Media, MEC dla IKEA Retail; (w kategorii: BRAND EXPERIENCE)

4. „Nocna zmiana” – przygotowaną przez McCann Worldgroup, MEC dla Walmark; (w kategorii: LEKI I SUPLEMENTY DIETY)

5. „#ryjkuźniara” – przygotowaną przez DDB&tribal, dla Projekt: Polska; (w kategorii: LIMITED BUDGET)

6. „Pascal kontra Okrasa” – przygotowaną przez GPD Agency dla LIDL; (w kategorii: LONG TERM MARKETING EXCELLENCE)

7. „#ryjkuźniara” przygotowaną przez DDB&tribal dla Projekt: Polska; (w kategorii: PRO BONO)

8. „Żabka. Mały Wielki Sklep.” – przygotowaną przez PZL dla Żabka Polska; (w kategorii: RETAIL)

9. „Młodzi bogowie” – przygotowaną przez BBDO Warszawa, Starcom dla Prudential. (w kategorii: UBEZPIECZENIA I INWESTYCJE)

Effie® Awards 2016 już rozdane
Effie

Specjalne wyróżnienia dla agencji:

Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku otrzymała agencja Lubię to – linked by Isobar, a najbardziej efektywnej agencji mediowej roku: MEC. Zajęli oni pierwsze miejsca w rankingach Effie 2016.

Do tegorocznej edycji konkursu Effie Awards zgłoszono 194 kampanie w 24 kategoriach. Prace oceniało 102-osobowe jury pod opieką 7 przewodniczących grup jurorskich oraz przewodniczącej jury.

„Ze wszystkich organizowanych na świecie Effie Awards, polska edycja ma najbardziej wymagający formularz zgłoszeniowy, najbardziej rozbudowany analityczny system ocen i jedną z największych uroczystych gal. - powiedziała podczas Gali Anna Jakubowski, przewodnicząca jury - Rok 2016 był rekordowy, jeśli chodzi o jurorów. Było nas 102 i żeby wybrać 79 nominowanych kampanii, każdy z nas musiał przepracować przynajmniej 31 godzin. A wszystko po to, żeby finalnie wręczyć najlepszym statuetki z tej samej firmy, która robi Oscary…”

Konkurs Effie Awards organizowany jest w Polsce od 2000 roku. Z roku na rok znacząco przybywa zgłaszanych wniosków oraz otwierane są nowe kategorie w odpowiedzi na zmieniające się trendy i potrzeby rynku. Do dnia dzisiejszego do Effie Awards Poland zgłoszono 2016 kampanii (wliczając rok 2016), a na przestrzeni ostatnich 5 lat wzrost ten wyniósł 41%. W tegorocznym konkursie zostały otwarte 2 nowe kategorie: Brand Experience oraz Branded Content.

„Effie Poland jest najdynamiczniej rozwijającym się programem w Europie, obecnie znajdujemy się w Top 5, na co ma wpływ również wysoki poziom zgłaszanych kampanii. Effie to święto klientów i agencji, statuetka Effie to nagroda za dobrą współpracę zespołów” - powiedziała Anna Zimecka, Project Director ze Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Jury oceniało zgłoszone kampanie przyznając punkty w 4 obszarach wymaganych do oceny efektywności kampanii: 1. wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, 2. idea komunikacyjna, 3. rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz 4. efekty komunikacji.

Konkurs Effie wspierają media i partnerzy biznesowi:

  • Sponsorzy Strategiczni: Radio ZET, TVN, Onet.;
  • Sponsorzy Wspierający: AMS, New Age Media, Facebook;
  • Partnerzy Merytoryczni: Premium TV, IMS sensory media; Gemius
  • Partnerzy: Nespresso, Kukbuk, Belvedere, Mielżyński,
  • Partnerzy Technologiczni: Samsung, Siskin
  • Patroni Medialni: Radio ZET Chilli, wirtualnemedia.pl, Monitor Magazine, Book Of Luxury Forbes, Business Insider.
  • Audytorem konkursu jest Firma Prawnicza LSW, a Patronem Głównym Konfederacja Lewiatan.

polecane: FLESZ: Smartfon zamiast kas fiskalnych.

Wideo

Materiał oryginalny: Effie® Awards 2016 już rozdane - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3