Dziewięć ofert na budowę S19: Białystok Południe - Ploski. Zwycięzca - jesienią

Andrzej Matys
Andrzej Matys
Dziewięć ofert wpłynęło w przetargu na projekt i budowę kolejnego podlaskiego odcinka trasy S19 Via Carpatia od węzła Białystok Południe do Plosek nad rzeką Narew - poinformowała w komunikacie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku.

Najtańszą ofertę na projekt i budowę tego odcinka złożyła firma Mota Engil, która zaproponowała 396,9 mln zł, kolejną cenę zaoferowała firma Intercor - 432,1 mln zł. Jak napisano w komunikacie, najwyżej, bo na 711,4 mln zł wyceniła swoje usługi firma Polaqua, przekraczając tym samym kosztorys zamawiającego, który wynosi 593,8 mln zł.

Teraz wszystkie oferty będą sprawdzane m.in. pod kątem formalnym i proponowanych cen. Procedura ta potrwa około trzech miesięcy, więc zwycięzcę przetargu (a więc wykonawcę odcinka Bialystok Południe - Ploski) poznamy w październiku lub na początku listopada.

Podlaskie drogi to priorytet. A wśród nich Via Carpatia i Via Baltica

Na niemal 13-kilometrowym fragmencie od węzła Białystok Południe (bez tego węzła) do Plosek mają powstać po dwa pasy ruchu w każdą stronę, ale z rezerwą na trzeci pas. Na tej części "eski" powstanie węzeł drogowy Zabłudów, a wraz z nim 16 różnych obiektów inżynierskich, w tym 150-metrowy most nad doliną rzeki Narew i osiem przejść dla zwierząt. Inwestycja ta ułatwi komunikację na trasie Białystok - Zabłudów - Juchnowiec Kościelny.

Nie sprzeciw a prośba. O Via Carpatię

Odcinek Białystok Południe (bez węzła) – Ploski nad Narwią ma długość 12,73 km. Przewidziano dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę (z rezerwą na trzeci pas). Rodzaj konstrukcji nawierzchni wybierze wykonawca.
Na tym fragmencie „eski” zaplanowany został węzeł Zabłudów, zapewniający relację Białystok - Zabłudów - Juchnowiec Kościelny. Zadanie obejmować będzie też budowę 16 obiektów inżynierskich, w tym 150-metrowego mostu nad doliną Narwi i 8 .

Projekt tej części Via Carpatii zostanie zrealizowany w systemie „projektuj i buduj”. Drogowcy zakładają, że zezwolenie na realizację tej inwestycji powinno zostać wydane w drugim kwartale 2022 roku, a trasa będzie budowana przez kolejne dwa lata.

Harmonogram prac:

  • 29 maja 2020 r. - przekazanie ogłoszenia o zamówieniu do publikacji w Dz.U. UE
  • 3 czerwca 2020 r. - wszczęcie postępowania
  • 20 lipca 2020 r. - otwarcie ofert
  • jesień 2020 r. - planowane zawarcie umowy

Przetargi na S19. Powtórka z północną obwodnicą Białegostoku oraz odcinek Białystok Południe - Ploski (MAPY)

GDDKiA poinformowała również, że Białystok Południe - Ploski to już trzeci z podlaskich fragmentów Via Carpatii, który jest w trakcie weryfikacji ofert przetargowych na projekt i budowę tej trasy. Długość tych odcinków to: 47,5 km drogi ekspresowej i blisko 13,7 km drogi krajowej nr 65, która będzie przebudowywana w tej części (w związku z budową trasy Via Carpatia). Do końca 2020 roku drogowcy chcą podpisać z wykonawcami umowy na realizację tych odcinków.

Już wkrótce, w końcu lipca GDDKiA ogłosi przetargi na odcinki: Ploski - Haćki, Haćki - Bielsk Podlaski Zachód oraz Bielsk Podlaski Zachód - Boćki trasy S19, a w końcu sierpnia na odcinki: Leszczka – Chlebczyn i Kuźnica - Sokółka.

Trzecia fala - ważne zmiany

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie