Najtańszą ofertę na projekt i budowę tego odcinka złożyła firma Mota Engil, która zaproponowała 396,9 mln zł, kolejną cenę zaoferowała firma Intercor - 432,1 mln zł. Jak napisano w komunikacie, najwyżej, bo na 711,4 mln zł wyceniła swoje usługi firma Polaqua, przekraczając tym samym kosztorys zamawiającego, który wynosi 593,8 mln zł.
Teraz wszystkie oferty będą sprawdzane m.in. pod kątem formalnym i proponowanych cen. Procedura ta potrwa około trzech miesięcy, więc zwycięzcę przetargu (a więc wykonawcę odcinka Bialystok Południe - Ploski) poznamy w październiku lub na początku listopada.
Podlaskie drogi to priorytet. A wśród nich Via Carpatia i Via Baltica
Na niemal 13-kilometrowym fragmencie od węzła Białystok Południe (bez tego węzła) do Plosek mają powstać po dwa pasy ruchu w każdą stronę, ale z rezerwą na trzeci pas. Na tej części "eski" powstanie węzeł drogowy Zabłudów, a wraz z nim 16 różnych obiektów inżynierskich, w tym 150-metrowy most nad doliną rzeki Narew i osiem przejść dla zwierząt. Inwestycja ta ułatwi komunikację na trasie Białystok - Zabłudów - Juchnowiec Kościelny.
Nie sprzeciw a prośba. O Via Carpatię
Odcinek Białystok Południe (bez węzła) – Ploski nad Narwią ma długość 12,73 km. Przewidziano dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę (z rezerwą na trzeci pas). Rodzaj konstrukcji nawierzchni wybierze wykonawca.
Na tym fragmencie „eski” zaplanowany został węzeł Zabłudów, zapewniający relację Białystok - Zabłudów - Juchnowiec Kościelny. Zadanie obejmować będzie też budowę 16 obiektów inżynierskich, w tym 150-metrowego mostu nad doliną Narwi i 8 .
Projekt tej części Via Carpatii zostanie zrealizowany w systemie „projektuj i buduj”. Drogowcy zakładają, że zezwolenie na realizację tej inwestycji powinno zostać wydane w drugim kwartale 2022 roku, a trasa będzie budowana przez kolejne dwa lata.
Harmonogram prac:
- 29 maja 2020 r. - przekazanie ogłoszenia o zamówieniu do publikacji w Dz.U. UE
- 3 czerwca 2020 r. - wszczęcie postępowania
- 20 lipca 2020 r. - otwarcie ofert
- jesień 2020 r. - planowane zawarcie umowy
GDDKiA poinformowała również, że Białystok Południe - Ploski to już trzeci z podlaskich fragmentów Via Carpatii, który jest w trakcie weryfikacji ofert przetargowych na projekt i budowę tej trasy. Długość tych odcinków to: 47,5 km drogi ekspresowej i blisko 13,7 km drogi krajowej nr 65, która będzie przebudowywana w tej części (w związku z budową trasy Via Carpatia). Do końca 2020 roku drogowcy chcą podpisać z wykonawcami umowy na realizację tych odcinków.
Już wkrótce, w końcu lipca GDDKiA ogłosi przetargi na odcinki: Ploski - Haćki, Haćki - Bielsk Podlaski Zachód oraz Bielsk Podlaski Zachód - Boćki trasy S19, a w końcu sierpnia na odcinki: Leszczka – Chlebczyn i Kuźnica - Sokółka.
iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?