Pani Jadwiga: Od wielu lat jestem związana umową o świadczenie usług telekomunikacyjnych z jednym operatorem. Znalazłam jednak korzystniejszą ofertę w innej firmie. Czy mogę przenieść dotychczasowy numer telefonu stacjonarnego do nowego operatora?
- Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym abonent przy zmianie dostawcy usług telekomunikacyjnych może żądać przeniesienia numeru telefonu stacjonarnego do sieci nowego operatora w tej samej strefie numeracyjnej. Aby to zrobić, należy złożyć wniosek do nowego dostawcy usług o przeniesienie przydzielonego numeru do tego dostawcy. Na jego rozpatrzenie nowy dostawca ma 1 dzień roboczy (wniosek składany osobiście na piśmie) lub 14 dni roboczych (wniosek składany w inny sposób, np. przez internet, listownie). Do wniosku abonent składa oświadczenie, w którym m.in. określa tryb przeniesienia numeru: z zachowaniem okresu wypowiedzenia przewidzianego umową z dotychczasowym dostawcą lub bez zachowania terminu wypowiedzenia. Abonent może także udzielić nowemu dostawcy usług pełnomocnictwa do przeprowadzenia czynności związanych z przeniesieniem numeru. Z chwilą potwierdzenia możliwości przeniesienia przydzielonego numeru do sieci nowego dostawcy usług, nowy operator zawiera z abonentem umowę o świadczenie usług telekomunikacyjny z przeniesieniem przydzielonego numeru, która powinna określać termin rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego dostawcę, zgodny z terminem rozwiązania umowy z dotychczasowym dostawcą.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?