Piotr: Zawarłem umowę z przedsiębiorcą świadczącym usługi telekomunikacyjne. Pomimo rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego operatora oraz upływu okresu rozliczeniowego, nie otrzymałem od niego faktury. Co mam robić?
W sytuacji, gdy konsument nie otrzyma rachunku telefonicznego w terminie ustalonym przez strony umowy (np. miesiąc, kwartał), jest on zobowiązany do powiadomienia o tym fakcie operatora, a po przekazaniu mu informacji o należnej kwocie, do zapłaty jej bez oczekiwania na ponowne przesłanie faktury.
Przepisy prawne dotyczące tematyki konsumenckiej nie regulują szczegółowo kwestii związanych z wystawianiem rachunków za określone usługi oraz sposobu dokonywania zapłaty. W związku z tym przedsiębiorcy mają możliwość wyznaczania terminu płatności od daty wystawienia faktury oraz przesyłania rachunków zwykłym listem, bez potwierdzania odbioru. Należy także zauważyć, że ciągły charakter stosunku zobowiązaniowego (terminy opłat w regularnych odstępach czasu przewidzianych umową - np. miesiąc, kwartał) powoduje, że konsument zazwyczaj spodziewa się rachunku i powinien być przygotowany na jego opłacenie. W tego typu umowach nie można mówić o „zaskoczeniu” konsumentów terminem, w którym powinni dokonać zapłaty za świadczone usługi. W tym kontekście, brak przesłania danej faktury nie stanowi wystarczającej przesłanki do zaniechania zapłaty za faktycznie wykonaną w danym cyklu rozliczeniowym usługę.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?