Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dyliżans pocztowy zareklamuje Podlasie. Tak wymyślili urzędnicy.

Marta Gawina
Województwo podlaskie ma nowe logo - kolorowego żubra. Zaprojektował je Leon Tarasewicz.
Województwo podlaskie ma nowe logo - kolorowego żubra. Zaprojektował je Leon Tarasewicz. Fot. Archiwum
Billboardy, pocztówki, blogi i poczta polowa w dyliżansie. Do tego promocja kolorowego żubra. Tak władze województwa chcą reklamować nasz region. - Najpierw wśród mieszkańców Podlaskiego, potem w Polsce - mówi Michał Podbielski, z urzędu marszałkowskiego.

Promować się trzeba. Tutaj wątpliwości nie ma. I warto rozpocząć promocję od mieszkańców naszego województwa. Bo brakuje nam tożsamości z regionem, poczucia dumy - mówi Radosław Oryszczyszyn, białostocki socjolog.

- Chcemy wynająć dyliżans, który będzie jeździł po całym województwie. To w nim będzie można wysłać pocztówkę reklamującą podlaskie miejscowości. Tak, by ludzie chcieli u nas spędzać wakacje. Chodzi o mieszkańców naszego województwa, jak i gości z zewnątrz - wyjaśnia Michał Podbielski, zastępca dyrektora departamentu współpracy z zagranicą i promocji w urzędzie marszałkowskim.

To pracownicy urzędu są autorami przyszłej kampanii promocyjnej naszego województwa. Koszt ich projektu, to ok. trzy i pół mln zł. - Większość, bo 90 procent tej kwoty chcemy zdobyć z Regionalnego Programu Operacyjnego. Przystąpiliśmy już do konkursu. Nasz wniosek został oceniony pozytywnie pod względem formalnym.

Teraz czekamy na zakończenie oceny merytorycznej - podkreśla Michał Podbielski.
Jej wyniki powinniśmy poznać najpóźniej w maju. Pomoc z Unii jest niezbędna, bo w budżecie województwa na promocję jest tylko 300 tysięcy zł. - Przy takiej kwocie możemy zapomnieć o jakichkolwiek działaniach. Już za własne pieniądze postawiliśmy billboardy z nowym logo. W samym Białymstoku jest ich 70 - dodaje Podbielski.

Z promocją wewnętrzną chcą ruszyć w tym roku. W planach jest m.in. reklama w mediach, czy pocztówki, które mają trafić do 400 tysięcy podlaskich gospodarstw domowych. Kartki mają reklamować nasze nowe logo - wielobarwnego żubra i dwie imprezy. - Chcemy, żeby dożynki i urodziny województwa stały się tymi najważniejszymi wydarzeniami - podkreśla.

Przyszły rok ma być już poświęcony kampanii zewnętrznej. Podlaskie chce się promować w kraju głównie przez reklamy w mediach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny