Modernizację drogi 689 radni sejmiku wpisali na ostatniej sesji do Wieloletniej Prognozy Finansowej Województwa Podlaskiego.
- Całość budowy jest finansowana z Funduszu Dróg Samorządowych – wyjaśniał Paweł Jungerman, skarbnik województwa.
Na razie Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich poszukuje wykonawcy, który przebuduje drogę. Po raz kolejny przesunięto termin składania ofert w przetargu. Teraz firmy muszą zrobić to najpóźniej do godz. 9. we wtorek 30 czerwca. Przetarg prowadzony jest w formule zaprojektuj-buduj.
Zwycięzca wykonana dokumentację projektowej (droga wraz z niezbędną infrastrukturą) oraz roboty budowlane na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej.
Czytaj też: Ważą się losy obwodnicy Bielska Podlaskiego
Odcinek przeznaczony do przebudowy liczy prawie 25 km. Prace rozpoczną się za łącznicą z drogą krajową nr 66 w Bielsku Podlaskim (początek pasa drogowego drogi wojewódzkiej) a zakończą się w Hajnówce (skrzyżowanie w kierunku Nowokornin). Odcinek graniczy częściowo z obszarem zabudowy jednorodzinnej oraz przebiega przez obszary leśne a także użytkowane rolniczo. Obecnie jest to droga jednojezdniowa 1x2 o szerokości jezdni ok. 6m.
Prace obejmą przebudowę drogowych obiektów inżynieryjnych wraz z wykonaniem obwodnicy miejscowości Hołody.
Znajdują się tu następujące obiekty inżynierskie:
1. Obiekt mostowy nr 1 w km 8+726 na rz. Orlanka w m. Szczyty – Dzięciołowo o długości całkowitej 23,80m i szerokości całkowitej 9,90m, układ statyczny – ciągły;
2. Obiekt mostowy nr 2 w km 12+283 na cieku bez nazwy w m. Zbucz o długości całkowitej 4,0m i szerokości całkowitej 10,0m, układ statyczny – swobodnie podparty;
3. Przepust nr 1 w km 1+031 (Bielsk Podlaski) – żelbetowy rurowy, dł. 11,5m;
4. Przepust nr 2 w km 1+523 (Bielsk Podlaski) – żelbetowy rurowy, dł. 10,2m;
5. Przepust nr 3 w km 2+422 (Bielsk Podlaski) – żelbetowy rurowy, dł. 11,9m;
6. Przepust nr 4 w km 3+842 (Bielsk Podlaski) – żelbetowy rurowy, dł. 10,8m;
7. Przepust nr 5 w km 4+336 (Hołody) – żelbetowy rurowy, dł. 12,4m;
8. Przepust nr 6 w km 4+897 (Hołody) – żelbetowy rurowy, dł. 10,5m;
9. Przepust nr 7 w km 5+446 (Hołody) – żelbetowy rurowy, dł. 10,4m;
10. Przepust nr 8 w km 6+336 (Hołody) – żelbetowy rurowy, dł. 11,4m;
11. Przepust nr 9 w km 7+357 (Hołody) – żelbetowy rurowy, dł. 15,7m;
12. Przepust nr 10 w km 7+757 (Hołody) – żelbetowy ramowy, dł. 10,0m;
13. Przepust nr 11 w km 9+565 (Szczyty Dz.) – betonowy sklepiony, dł. 13,4m;
14. Przepust nr 12 w km 10+586 (Szczyty Dz.) – żelbetowy rurowy, dł. 12,4m;
15. Przepust nr 13 w km 13+369 (Zbucz) – żelbetowy rurowy, dł. 10,4m;
16. Przepust nr 14 w km 14+436 (Zbucz) – żelbetowy rurowy, dł. 10,2m;
17. Przepust nr 15 w km 15+052 (Zbucz) – żelbetowy rurowy, dł. 10,4m
18. Przepust nr 16 w km 16+003 (Zbucz) – żelbetowy rurowy, dł. 10,3m;
19. Przepust nr 17 w km 17+715 (Berezowo Stare) – żelbetowy rurowy, dł. 10,5m;
20. Przepust nr 18 w km 19+572 (Dubicze Osoczne) – żelbetowy rurowy, dł. 11,2;
21. Przepust nr 19 w km 20+988 (Chytra) – żelbetowy rurowy, dł. 11,4m;
22. Przepust nr 20 w km 21+462 (Chytra) – żelbetowy ramowy, dł. 12,0m;
23. Przepust nr 21 w km 22+428 (Hajnówka) – żelbetowy rurowy, dł. 10,0m.
24. Przepust nr 22 w km 24+252 (Hajnówka) – żelbetowy ramowy, dł. 10,0m
To nie jedyna inwestycja w powiecie hajnowskim, nad która radzili radni sejmikowi na ostatnie sesji. Przekazali milion złotych na trzy drogi powiatowe:
- 1628B Chrabostówka - Łosinka
- 1619B Łosinka – Trywieża
- 1622B Kotówka - Dubiny
- Drogi powiatowe są również bardzo ważne dla rozwoju województwa
- zaznaczył podczas obrad sejmiku marszałek województwa podlaskiego Artur Kosicki.
Czytaj też: Miasto dostało miliony na drogi, ale nie ma własnych na wkład własny
W przypadku powiatu hajnowskiego rekompensata to pokłosie remontu drogi wojewódzkiej Hajnówka-Białystok. Jej zamknięcie oznaczało puszczenie ruchu osobowego objazdami drogi powiatowymi obejmującymi miejscowości: Chrabostówka – Kutowa – Łosinka – Trywieża – Kotówka – Dubiny – Nowosady. Z tego tytułu na wyremontowanie tras objazdowych powiat hajnowski musiałby ponieść bardzo duże nakłady.
- Jesteśmy solidarni z powiatem hajnowskim, podobnie jak z bielskim. Masowy ruch samochodów ciężarowych związany z przeładowywaniem towarów z kolei szerokotorowej na transport kołowy powoduje degradację dróg gminnych i powiatowych. Jesteśmy winni im wsparcie – mówił wicemarszałek Marek Olbryś.
Czytaj też: Powiaty nasycone, gminy wciąż nienasycone
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Apple Beats Flex żółty (MYMD2EE/A)
w zależności od tego, co robisz, słuchawki beats f…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay EX Czarne
To jest automatyczne tłumaczenie wygenerowane prze…
kup teraz

Beyerdynamic DT770 PRO 80Ohm
Najważniejsze cechy:• ergonomiczny kształt• przewó…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay EX Złote
Słuchawki Bang & Olufsen Beoplay EX Komfort na któ…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay H95 Navy 1266116
Słuchawki Bang & Olufsen Beoplay H95 Navy 1266116D…
Pirat drogowy w Lublinie