Droga S8 prawie ekspresowa. Z Białegostoku do Warszawy pojedziemy 100km/h

MGZaktualizowano 
Droga S8 prawie ekspresowa. Z Białegostoku do Warszawy pojedziemy 100km/h
Droga S8 prawie ekspresowa. Z Białegostoku do Warszawy pojedziemy 100km/h archiwum
Na ekspresowej trasie Białystok-Jeżewo już w przyszłym tygodniu będzie można rozwinąć prędkość do 100 km/h. Nowe znaki postawi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Ekspresowa ósemka do Jeżewa została oddana do użytku jesienią ubiegłego roku. Jednak kierowcy nie mogą jechać szybciej niż 90km/h. Powodem jest brak ekranów akustycznych.

- Termin budowy ekranów został przesunięty do jesieni. Dlatego postanowiliśmy ułatwić życie kierowcom i zwiększyć prędkość do 100 km/h - mowi Rafał Malinowski, rzecznik białostockiego oddziału GDDKiA.

Nowe znaki powinny pojawić się już w przyszłym tygodniu. Ten termin może zostać ewentualnie przesunięty do połowy kwietnia, jeżeli zimowa aura nas nie opuści.

Docelowo na ósemce z Białegostoku do Jeżewa pojedziemy 120 km/h, pod warunkiem, że bedą już ekrany akustyczne. Te powinny pojawić się jesienią.

- Przy ich montowaniu możliwe będą lokalne utrudnienia w ruchu, w tym ograniczenie prędkości - przypomina Rafał Malinowski.

Czytaj e-wydanie »

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 34

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

f
fan

Bo to zacofany kraj jest, niespełniający wyśrubowanych norm naszego słynnego ministra.

R
Realista nie fantasta
Szybciej jedziesz - bardziej hałasujesz. To jest logiczne.
Ale samo zalożenie ograniczania prędkości z powodu braku ekranów jest błędne, bo w zasadzie teraz trwa naliza porealizacyjna, i nalezy ja robic dla prędkości 120 km/h a nie obnizonej. Tylko realna analiza daje realne wyniki z autopsji. W przeciwnym razie wynik dla 90 czy 100 km/h i tak trzeba ponownie szacowac i odnosić do 120 km/h
Po co to, skoro można mieć wynik z natury? Nie wiem. Znowu beda czary mary w ochronie środowiska.

W Niemczecg na autostradach teoretycznie nie ma ograniczeń prędkości. Tam dopiero jest hałas!
C
Czytelnik. Spółka zoo
Ja się pytam dlaczego nie będzie ekranów ponad jezdnią, najlepiej LCD. Dlaczego inwestujemy w półśrodki zamiast dać zarobić altruistom z firm produkujących ekrany ...

Masz całkowitą rację! Ekrany LCD i na każdym ekranie pokazywać dokonania ,,ministra'' Nowaka!
I
Infomat
"Ekspresowa ósemka do Jeżewa została oddana do użytku jesienią ubiegłego roku. Jednak kierowcy nie mogą jechać szybciej niż 90km/h. Powodem jest brak ekranów akustycznych."
A co mają ekrany do ograniczenia prędkości wytłumaczy mi ktoś ?

Szybciej jedziesz - bardziej hałasujesz. To jest logiczne.
Ale samo zalożenie ograniczania prędkości z powodu braku ekranów jest błędne, bo w zasadzie teraz trwa naliza porealizacyjna, i nalezy ja robic dla prędkości 120 km/h a nie obnizonej. Tylko realna analiza daje realne wyniki z autopsji. W przeciwnym razie wynik dla 90 czy 100 km/h i tak trzeba ponownie szacowac i odnosić do 120 km/h
Po co to, skoro można mieć wynik z natury? Nie wiem. Znowu beda czary mary w ochronie środowiska.
I
Infomat
A na jakiej podstawie trzeba taką ekranizację robić ? Ta ustawa ministra S............ o obniżeniu dB przy drogach już jest zmieniona, ale ekrani trzeba budowac , a 1 km ekranów to o,5 km takiej drogi .
A wykonawca "zmowa cenowa" jakoś dalej buduje drogi CBA ma w d...

Kolego podstawa prawna jest taka sama. Zmieniono tylko (na szczęście) durne rozporządzenie ministra środowiska podnoszac normy o 6 dB. Nie zmienia to faktu, ze taraz pomiary wykonywane sa przy nieprawidłowej prędkości, bo nalezy je robić dla prędkości docelowej 120km/h. Inny internauta słusznie zauważa, ze pomiary i ew. ekrany dotyczą drobnego odcinka trasy, a ograniczenie jest na całosci, ze jakoby całość jeszcze nie zbudowana, i to jest absurd, i to jest skarbonka z mandatów p. Nowaka.
Nie ma logicznych podstaw do ograniczania prędkości. 120km/h nie zagraża bezpieczenstwu a w zamian daje realne a nie symulacyjne dane do pomiarów hałasu i stawiania w przyszłości ewentualnych ekranów.
u
umiem liczyć

Teraz znaki pozwalają na jazdę z prędkością 90 km/h ustawienie tych znaków niewątpliwie kosztowało i to niemało,po zmianie znakó można będzie jeździć z prędkością 100 km/h (wymiana znaków kosztuje), już teraz wiadomo, że docelowa prędkość to 120 km/h więc trzeba będzie ponownie zmienić znaki (nowy koszt). Pewnie nie wszystko wyjdzie tak jak miało być więc chwilowo ustali się prędkość na 110 km/h. Po dokończeniu prac prędkość dozwolona znowu będzie 120 km/h, ale po jakimśczasie okaże się, że na niektórych odcinkach biezpiecznie można jechać z prędkością 90 km/h (zmiana znaków). To jest jeden z powodów dlaczego mamy najdroższe drogi na świecie mimo ich miernej jakości.

f
fan
Na drogach ekspresowych?

A to proponuje się przyjrzeć konstrukcjom na których już są zainstalowane kamerki. Tam jest raczej wszystko przygotowane do montażu systemu poboru opłat.
k
karol
"Ekspresowa ósemka do Jeżewa została oddana do użytku jesienią ubiegłego roku. Jednak kierowcy nie mogą jechać szybciej niż 90km/h. Powodem jest brak ekranów akustycznych."
A co mają ekrany do ograniczenia prędkości wytłumaczy mi ktoś ?

mają bo zmieniły się przepisy co do ekranów akustycznych i droga nie spełnia wymagań dotyczących drogi ekspresowej, więc nie może być tak traktowana. Dziwi tylko fakt, że na drodze dwujezdniowej, która nie jest ekspresówką dozwolona prędkość to 100 a do tej pory stały ograniczenia do 90
w
w

"Ekspresowa ósemka do Jeżewa została oddana do użytku jesienią ubiegłego roku. Jednak kierowcy nie mogą jechać szybciej niż 90km/h. Powodem jest brak ekranów akustycznych."
A co mają ekrany do ograniczenia prędkości wytłumaczy mi ktoś ?

d
dominik
FUSZERKA!!!!!!!!! ta droga jest cała w poprzecznych PĘKNIĘCIACH !!!!!! dlaczego o tym nikt nie napisze???

gdzie te spękania widziałeś? a do tego piszesz że "cała" w pęknięciach
k
karol
Koniecznie muszą być ekrany. Na wysokości lasów, ugorów i pól....
A tak na marginesie na trasie Białystok-Jeżewo można jechać i 200 km/h, a następnie wpada się na zatwardzenie w Markach i cała czas jazdy do stolycy wychodzi w granicach 3h.

nie przesadzaj kolego. w 3h to ja do Łodzi dojeżdżam bez żadnego problemu
~Gość~
Bramki stoją już chyba przy każdym węźle.

Na drogach ekspresowych?
p
pedro

FUSZERKA!!!!!!!!! ta droga jest cała w poprzecznych PĘKNIĘCIACH !!!!!! dlaczego o tym nikt nie napisze???

f
fan

Bramki stoją już chyba przy każdym węźle.

f
fan

Pomysły o wprowadzeniu opłat za użytkowanie dróg tego typu są omawiane już od dłuższego czasu, a technicznie byłoby to proste(patrz transport ciężki, bramki do Viatoila już stoją). W sumie to nie zdziwiłoby mnie to wcale na tle tego co się dzieje teraz w Europie. Argumentów rządzącym z pewnością by nie zabrakło. Jaki to miałoby wydźwięk w społeczeństwie wiadomo.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3