Droga Hajnówka - Białystok, Hajnówka - Narewka i szosa do Kleszczel przejdą remont

Krzysztof Jankowski, (ST) [email protected] tel. 85 682 23 95
Niedługo będziemy jeździć lepszymi drogami
Niedługo będziemy jeździć lepszymi drogami Krzysztof Jankowski
Duże zmiany czekają w najbliższym czasie drogi wojewódzkie wokół Hajnówki. Na części z nich - do Białegostoku i Narewki - już rozpoczęto prace budowlane. Remont zostanie przeprowadzony też na szosie do Kleszczel. W najgorszej sytuacji jest droga nr 689 z Bielska Podlaskiego do Białowieży, której modernizacji na razie nikt nie planuje.

W środę Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłosił przetarg na opracowanie techniczno-ekonomiczno-środowiskowe drogi wojewódzkiej nr 685 na odcinku z Hajnówki do Jelonki.

Jak zapowiada inwestor, nowa droga będzie miała 21,6 km długości, 7 m szerokości i dwa pobocza - po 1,25 m każde. Ma kosztować około 73 mln złotych.

- Prace obejmą ulicę Warszawską w Hajnówce wraz z kompleksową przebudową chodników, zatok autobusowych i postojów. Ponadto na odcinku od Hajnówki do cmentarza zostanie utwardzone pobocze, co ułatwi poruszanie się konduktom pogrzebowym - informuje Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku.

Roboty mają ruszyć wiosną 2012 roku, a zakończą się jesienią.

Inwestycja będzie realizowana w formule "Zaprojektuj i zbuduj" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013.

- Inwestor przedstawi program funkcjonalno-użytkowy, na podstawie którego zostanie sporządzona decyzja środowiskowa. Wykonawca w oparciu o ten program zbuduje drogę, co znacznie przyspieszy termin realizacji inwestycji - wyjaśnia Józef Sulima, dyrektor Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
To nie jedyna inwestycja zaplanowana przez PZDW na najbliższe lata. Kierowcy jadący do Białegostoku lub Narewki już dziś spotykają pracujących drogowców.

- Przebudowywana jest droga wojewódzka nr 685 na odcinku Nowosady - Hajnówka i droga nr 687 ze Zwodzieckich do Nowosad - informuje dyrektor Sulima. - Ogólna wartość podpisanych umów na roboty drogowe, nadzór inwestorski i badania laboratoryjne wynosi 24,6 mln zł.
W ramach tego projektu PZDW zamierza przebudować 6,22 km drogi, jeden most i sześć przepustów pod koroną drogi. Po zakończeniu prac tu również jezdnia będzie szeroka na 7 m.

- W terenie zabudowanym piesi będą korzystali z chodników, a rowerzyści ze ścieżek rowerowych. Powstanie też kanalizacja deszczowa, która zapewni odwodnienie drogi - zapowiada Józef Sulima.
Już dziś kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami na modernizowanych odcinkach dróg wojewódzkich (na zdjęciu szosa nr 685 w miejscowości Nowosady).

- Jezdnie przebudowujemy połówkami, a ruchem, który odbywa się wahadłowo, steruje sygnalizacja - mówi dyrektor Józef Sulima.

Jak informuje PZDW, do Wieloletniej Prognozy Finansowej Województwa Podlaskiego na lata 2011-2020 zgłoszono też rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 687 na odcinku Juszkowy Gród - Zwodzieckie.

- Po przyznaniu dofinansowania realizacja tej inwestycji byłaby możliwa w latach 2014-2020. Koszt przebudowy 28,3 km tej drogi jest szacowany na 99,5 mln zł - mówi dyrektor Sulima.
Najgorszą perspektywę ma szosa nr 689 z Bielska Podlaskiego do Białowieży. Tu nie ma planów inwestycyjnych.

- Rozbudowa tej trasy jest przewidziana w ramach unijnych programów wspierających regionalne drogi, ale dzisiaj ten projekt nie ma ani źródła finansowania, ani terminu realizacji - mówi Sulima.
W najbliższych latach nie będzie też remontu skrzyżowania szosy 689 z drogą do Nowoberezowa, na którym w ostatnich latach doszło do śmiertelnych wypadków.

Nie ma więc szans, by powstało tam rondo, by zmniejszyć prędkość.

- Na razie nie możemy mówić o jakichkolwiek planach dotyczących skrzyżowania drogi regionalnej z podporządkowaną drogą w kierunku Nowoberezowa - przyznaje dyrektor Sulima.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Wideo

Komentarze 21

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Halo ludzie o czym wy myslicie droga w nowosadach to pół biedy z tym co sie dzieje z Narwi do Ancut tam jest koszmar a nie remontuja tam gdzie jechac sie jeszcze dało

W
Wańka
Janowski pcha się do senatu. Jeszcze za cienki.chce wysiudać Cimoszkę.

Za te zasługi co Cimoszka zrobił Brukseli to powinni go wziąć do koryta w Brukseli. Jak Patriotę Buzka .
G
Gość

A kasia to tylko zza klawiatury taka odważna?

k
kasia

Janowski pcha się do senatu. Jeszcze za cienki.chce wysiudać Cimoszkę.

k
kasia

Remont dróg to już nic nadzwyczajnego. Zamiast brać po kilkanaście tysięcy zarząd województwa dawno powinien tym się zająć.Dać im po kilka tysięcy i by nie pchali się do koryta.

r
respond

super, że remontują i w Polsce szanuje się pracę? po 15 tej nie zauważysz nikogo na budowie a przeciez do 22 jest widno. Ale to nie zachód......... trzeba jak najdłuzej budować bo pracy zabraknie na cały rok.

A
Ada

W końcu coś drgnęło z tymi drogami wokół Hajnówki Zastanawia mnie fakt czy tylko mieszkańcy czy też kierowcy muszą apelować o naprawę "dziór" czy zapadniętych dróg? Szosa na Białowieżę zakręt potocznie nazwany śmierci ograniczenie do 60 jest co prawda ale czy nie dało by się coś zrobić z poboczem ? Policja pewnie zainterweniuje dopiero jak ktoś znów zginie albo i nie

G
Gosc

Cierpliwości cieszcie sie że w ogule zaczeli remontować te koszmarne drogi. A utrudnie przy remontach były i zawsze będą

A
Amigo

Witam Sygnalizacja na tych odcinkach gdzie trwają prace drogowe działa na takiej zasadzie - każdy odcinek ma inny metraż prac a dwie sygnalizacje są ustawione według właśnie długości - i nie ma sposobu zgrania wszystkich świateł tak by były zsynchronizowane razem - praktycznie dało by sie to zrobić ale to jest żmudne ustawianie i do tego trzeba 8 osób - co za tym tez idzie akumulatory trzeba wymieniać każde odłączenie powoduje ze trzeba ponownie ustawiać dwie sygnalizacje i trzeba dwie osoby i w tym czasie trzeba by było wszystkie następne 3 też ustawiać - i dlatego jak się jedzie co jakiś czas zmienia sie częstotliwość miedzy światłami względem wymiany akumulatorów i przypadkowo tak wychodzi ze się zmienia czas oczekiwania . Tak wiec musimy uzbroić się w cierpliwość i tyle - szerokości hej :)73.51.88

G
Gość
popieram wszystkie swiatla są zrobione na odwal powinna byc jakas zgodnosc swiatel bo jak sie jechalo z narewki do hajnowki max 20 min teraz zajmuje 40 min i zrobic z tym porządek !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nie przesadzaj. Wiadomo, że czerwone pali się dłużej niż zielone. Zależy jak trafisz. Ostatnio trafiłem na 2 zielone, wcześniej na 3, czasami na 4 czerwone.
t
tak

popieram wszystkie swiatla są zrobione na odwal powinna byc jakas zgodnosc swiatel bo jak sie jechalo z narewki do hajnowki max 20 min teraz zajmuje 40 min i zrobic z tym porządek !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

G
Gość

Co to są "wogle" ?

j
jastern

dobrze że wogle robią

m
mk

Z zapałem naszych drogowców to za 5-10 lat przejedziemy bez przeszkód, bo rozkopać to szybko rozkopują tyle że nic a nic nie robią żeby uniknąć tylu wahadłówek, a przecież już koło Nowosad rozkopane jest ponad 3 miesiące!!! jadąc do Narewki są 4 wahadłówki!!!

A
Amigo
Do Narewki przez Wasilkowo!!! SUper dobry skrót.

Masz racje ze do Narewki to nie bardzo - Ale te około 2lat szybko minie i będzie przynajmniej po czym jechać . To ze droga dziurawa to źle - teraz droga w remoncie tez źle - jaki morał z tego ze i tak Polak narzeka hej
Dodaj ogłoszenie