Droga ekspresowa S8: Budowa nabrała tempa

(uz)
Trwają teraz intensywne roboty ziemne: budowa nasypów, wykopy. Za kilkanaście miesięcy odcinek Białystok – Jeżewo ma być gotowy.
Trwają teraz intensywne roboty ziemne: budowa nasypów, wykopy. Za kilkanaście miesięcy odcinek Białystok – Jeżewo ma być gotowy. Wojciech Wojtkielewicz
Prace przy budowie drogi ekspresowej S8 nabierają tempa. Na odcinku ósemki z Białegostoku do Jeżewa pracuje ponad 250 osób.

Hałdy piachu po obu stronach drogi, wywrotki oraz koparki. Tak jest na krajowej ósemce, prowadzącej do Warszawy, na odcinku Białystok - Jeżewo. Prace budowlane idą tu pełną parą. Widać, że po zimie roboty przy budowie drogi ekspresowej nabierają tempa. Na placu inwestycji uwija się ponad 250 osób.

- Obecnie trwają intensywne roboty ziemne. Jest to wymiana gruntów, budowa nasypów oraz wykopy - wylicza Rafał Malinowski, rzecznik prasowy białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Wzmacniane jest podłoże.

Drogowcy szacują, że poziom zaawansowania inwestycji sięga 20 procent. Nieco mniej zaawansowane są prace przy mostach.

- Tu trwa szalowanie, zbrojenie i betonowanie ław fundamentowych oraz przyczółków - mówi Rafał Malinowski. - Zaawansowanie prac oceniamy na poziomie 14-15 procent.

Wraz z ociepleniem oraz intensyfikacją robót, pogorszyły się też warunki jazdy na tym odcinku ósemki. Wstrzymywany jest ruch w momencie wjazdów i wyjazdów wywrotek z terenu budowy. Dodatkowo nawierzchnię z piachu oczyszczają wolnobieżne pojazdy z zamontowanymi z przodu szczotkami. Na trasie jest też sporo zawężeń oraz ograniczeń prędkości i możliwości wyprzedzania.

Droga ekspresowa S8 latem 2012

Ponad 24-kilometrowy odcinek drogi z Białegostoku do Jeżewa będzie miał po dwa pasy ruchu. Powstaną tu bezkolizyjne rozjazdy oraz nowy most nad Narwią.

W tym roku białostocki oddział GDDKiA na tę inwestycję wyda 360 milionów złotych. Głównym wykonawcą jest firma Mota Engil. Firma ta, zanim przystąpiła do prac budowlanych, musiała najpierw zaprojektować drogę oraz uzyskać odpowiednie zezwolenia. Otrzyma za to 675 milionów złotych.

Zgodnie z podpisaną umową, droga ekspresowa S8 z Białegostoku do Jeżewa ma być gotowa późnym latem przyszłego roku.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mietek
Poranny już dmie propagandowo przed wyborami:) więc gwoli przypomnienia - prace dotyczą wyłącznie odcinka Białystok-Jeżewo. Poza tym odcinkiem i obwodnicą Zambrowa, reszta S8 spadła z planów z uwagi na długi jakie narobił Donek i pilną potrzebę szukania kasy na ich spłatę. Lecą więc emerytury (kradzież odłożonych składek) i nie będzie zaplanowanych dróg (cholernie niespełnione obietnice). Może lepiej jakiś artykuł spłodzić na temat tego dlaczego w Polsce cukier po 6 zł a w Niemczech po 3,50, zwłaszcza w kontekście likwidacji Cukrowni w Łapach, że przypomnę - ZA RZĄDÓW PO.

Brawo "m" !! Świetne podsumowanie artykułu:)
m
m

Poranny już dmie propagandowo przed wyborami:) więc gwoli przypomnienia - prace dotyczą wyłącznie odcinka Białystok-Jeżewo. Poza tym odcinkiem i obwodnicą Zambrowa, reszta S8 spadła z planów z uwagi na długi jakie narobił Donek i pilną potrzebę szukania kasy na ich spłatę. Lecą więc emerytury (kradzież odłożonych składek) i nie będzie zaplanowanych dróg (cholernie niespełnione obietnice). Może lepiej jakiś artykuł spłodzić na temat tego dlaczego w Polsce cukier po 6 zł a w Niemczech po 3,50, zwłaszcza w kontekście likwidacji Cukrowni w Łapach, że przypomnę - ZA RZĄDÓW PO.

k
koczisss
Moja wypowiedź była w kierunku takim że tych procentów jest więcej niż 14-15... Na pewno więcej niż drogowców..
Fundamenty już dawno stoją.. Zostały podpory i w przeciągu 1 do 1,5 miesiąca zacznie się montaż ustrojów nośnych.. Jedynym opóźnieniem jest obiekt przez rzekę Narew, który blokuje decyzja środowiskowa..
A co do wiążącego betonu... Beton wiąże przez cały swój okres...Można "miziać" jak to nazwałeś już 7 dni od wykonania:)

No to trochę się nie zrozumieliśmy
M
Mietek
Człowieku, mrozy dopiero co się skończyły, skąd miało być więcej tych procentów?

Jeśli reszta robót to raptem 20%, a tu około 14%, czy to takie wielkie opóźnienie?

Zresztą to nie ma znaczenia, bo jak nawet obiekt mostowy wybudują, czyli fundamenty będą stać, to i tak nasypy dopiero po jakimś czasie będą kończone.
Beton musi związać, no i izolację trzeba na nim zrobić.
Chyba nie powiesz, ze będą miziać lepiszczem po wiążącym jeszcze betonie?

Moja wypowiedź była w kierunku takim że tych procentów jest więcej niż 14-15... Na pewno więcej niż drogowców..
Fundamenty już dawno stoją.. Zostały podpory i w przeciągu 1 do 1,5 miesiąca zacznie się montaż ustrojów nośnych.. Jedynym opóźnieniem jest obiekt przez rzekę Narew, który blokuje decyzja środowiskowa..
A co do wiążącego betonu... Beton wiąże przez cały swój okres...Można "miziać" jak to nazwałeś już 7 dni od wykonania:)
k
koczisss
Mostowcy 14-15%? Skąd takie szacunki? Jestem ciekaw kto na kogo będzie czekał z nasypami do obiektów:)

Człowieku, mrozy dopiero co się skończyły, skąd miało być więcej tych procentów?

Jeśli reszta robót to raptem 20%, a tu około 14%, czy to takie wielkie opóźnienie?

Zresztą to nie ma znaczenia, bo jak nawet obiekt mostowy wybudują, czyli fundamenty będą stać, to i tak nasypy dopiero po jakimś czasie będą kończone.
Beton musi związać, no i izolację trzeba na nim zrobić.
Chyba nie powiesz, ze będą miziać lepiszczem po wiążącym jeszcze betonie?
M
Mietek

Mostowcy 14-15%? Skąd takie szacunki? Jestem ciekaw kto na kogo będzie czekał z nasypami do obiektów:)

G
Gość

Miejmy nadzieję że Mota skrupulatnie sprawdzi podwykonawcę jakim jest Strabag i nie przejdą ich fuszerki.

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3