Koparki i spychacze pojawiły się już między innymi w okolicach zjazdu z krajowej ósemki do Tykocina. Tu w ciągu dwóch lat powstanie jeden z pięciu bezkolizyjnych rozjazdów na drodze z Białegostoku do Jeżewa.
- Dziś rozpoczynamy prace zasadnicze - mówi Rafał Malinowski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku. - Do tej pory były to przygotowania czyli koncentracja sprzętu, organizowanie zaplecza i badanie przydatności gruntu do dalszego wykorzystania w trakcie budowy.
Oprócz ciężkiego sprzętu budowlanego wzdłuż całej drogi pojawiły się znaki z ograniczeniami prędkości, zakazami wyprzedzania, informujące o wyjeździe z budowy i ręcznym sterowaniu ruchem. W niektórych miejscach stoją też słupki zawężające jezdnię. Drogowcy zapewniają jednak, że na razie większych utrudnień dla kierowców na trasie nie będzie.
Ale już wjazd wywrotek na teren budowy zatrzymuje ruch na drodze. A takich miejsc na ósemce do Jeżewa powstanie sporo, bo prace ruszają w kilku miejscach jednocześnie.
- W pierwszej kolejności będą to roboty ziemne - tłumaczy Rafał Malinowski. - Wykopy i przebudowa tak zwanych kolizji z istniejącą infrastrukturą wodociągową, telekomunikacyjną i energetyczną oraz wstępne prace przy obiektach mostowych.
24,5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej ma być gotowy w drugiej połowie 2012 roku. Będzie miała po dwie jezdnie i dwa pasy ruchu. Powstaną drogi dla autobusów i ruchu lokalnego oraz ścieżki rowerowe. Zbudowanych zostanie pięć bezkolizyjnych rozjazdów drogowych: Choroszcz, Dzikie, Złotoria, Rzędziany i Jeżewo. Do tego pierwszego węzła, dochodzić będzie w przyszłości południowa obwodnica Białegostoku, część drogi S-19.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?