Spis treści
Przedstawiciele inwestora regularnie dokonują przeglądów, inspekcji i badań laboratoryjnych na placu budowy - wyjaśnia Rafał Malinowski, rzecznik białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad pytany o objazd budowy pierwszego odcinka północno-zachodniej obwodnicy ekspresowej Białegostoku. Miał on miejsce przed radą budowy w ubiegłym tygodniu.
- To wszystko ma pomóc w ocenie postępu robót. Objazd nie wykazał zagrożeń w postępie prac - zapewnia Rafał Malinowski.
Tak powstaje pierwszy fragment ekspresowej obwodnicy Białegostoku
Próbna warstwa bitumiczna już wylana
Chodzi o odcinek trasy ekspresowej S19 od Krynic do węzła Białystok Zachód. Na najnowszych zdjęciach udostępnionych przez drogowców widać pierwszą czarną warstwę na budowanej drodze.
W ostatnim tygodniu został wykonany odcinek próbny podbudowy z mieszanki bitumicznej o długości około 200 m - informuje Rafał Malinowski.
Obecne zaawansowanie rzeczowe robót (ogólne) wynosi ok 25 proc..
W branży drogowej kontynuowane są roboty ziemne: wykopy, nasypy i wymiany gruntów na odcinku od km 26+500 do 33+600 - wyjaśnia rzecznik białostockiego oddziału GDDKIA.
Deskowanie poprzecznicy pierwszego wiaduktu
Prace te trwają na odcinku od Dobrzyniewa Kościelnego do drogi S8.
- Jeśli chodzi zaś o mostową, to trwa zbrojenie, deskowanie fundamentów, korpusów i skrzydeł obiektów, a najbardziej zaawansowane są prace przy na wiadukcie drogowym WD-1 (w przyszłości droga powiatowa nad „eską” w rejonie Krynic), gdzie zrealizowano wszystkie trzy podpory wraz ze skrzydłami oraz rozpoczęto zbrojenie i deskowanie pierwszego etapu poprzecznicy na podporze środkowej - informuje Rafał Malinowski.
Obwodnica gotowa za dwa lata
Cały odcinek S19 Krynice – Białystok Zachód o długości 10,17 km ma być gotowy w 2026 roku. Przebiegnie przez tereny gminy Choroszcz (tu będzie węzeł Białystok Zachód na S8) i Dobrzyniewo Duże. W tej drugiej krzyżować się będą dwie ekspresówki: ta budowana od Krynic do węzła Białystok Zachód i projektowana na odcinku Dobrzyniewo-Białystok Północ (to pierwszy fragment S19, który nie jest Via Carpatią). W ramach tego drugiego zadania powstanie węzeł Dobrzyniewo, gdzie połączą się dwa odcinki S19 (od Dobrzyniewa do Krynice w przyszłości będzie to S16).
Tyle że węzeł ten będzie trójwjazdowy. Co oznacza, że po wybudowaniu odcinka Knyszyn- Krynice (umowa już podpisana) mieszkańcy Dobrzyniewa nie będą mieli wjazdu na drogi ekspresowe. Mimo, że będą się na jej terenie krzyżować. Przeciwko temu protestują mieszkańcy gm. Dobrzyniewo Duże. Zbierali upodpisy do ministra infrastruktury. Przypominają, że przed laty obiecywano im wjazd na ekpresówki przez węzeł Dobrzyniewo. Skoro to jest już niemożliwe, domagają się innej możliwości dostępu do tras szybkiego ruchu.
#pomagaMY czyli Polska Press dla powodzian
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?